  • 1. Data: 2003-10-16 14:22:05
    Temat: Nieterminowy Wykonawca - Pomocy!!!
    Od: Arturoso<a...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc. Zleciłem wykonanie szafy i
    niestety trafiłem na bardzo nieterminowego wykonawce. Oczywiście
    spisaliśmy umowę i termin wykonania dzieła minął 10 dni temu a
    końca pracy nie widać. Pomimo wcześniejszych umówień Pan sobie
    poprostu nie przychodzi bez wcześniejszego powiadomienia. Mam
    pytanie: Czy prawnie mogę np. potrącić odsetki za każdy dzień zwłoki;
    jeśli tak to jak się je nalicza? lub jakiego odszkodowania mogę się
    ewentualnie domagać. Wykonawca pobrał wcześniej zaliczki w
    wysokości 2700 PLN ( cała umowa opiewa na 4300 PLN). Proszę o
    pomoc Artur G.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-10-16 15:31:46
    Temat: Re: Nieterminowy Wykonawca - Pomocy!!!
    Od: kam <X...@X...plX>

    Arturoso wrote:
> [...]
    > ewentualnie domagać. Wykonawca pobrał wcześniej zaliczki w
    > wysokości 2700 PLN ( cała umowa opiewa na 4300 PLN). Proszę o

    Za zwłokę możesz teoretycznie żądać odszkodowania - jeśli jesteś w
    stanie wykazać jakąś szkodę.
    Jeśli możesz udowodnić, że jakiś termin był wyznaczony to:
    Art. 635 kodeksu cywilnego: "Jeżeli przyjmujący zamówienie opóźnia się z
    rozpoczęciem lub wykończeniem dzieła tak dalece, że nie jest
    prawdopodobne, żeby zdołał je ukończyć w czasie umówionym, zamawiający
    może bez wyznaczenia terminu dodatkowego od umowy odstąpić jeszcze przed
    upływem terminu do wykonania dzieła."

    KG