  • 1. Data: 2006-12-12 14:45:44
    Temat: Niet bumagi - niet żurnalista ?
    Od: Adam Moczulski <a...@d...pl>

    Ostatnio amerykański sąd stwierdził że bloger to też dziennikarz, że ma
    takie same prawa :
    92.html
    A jak to jest u nas ? Wiadomo że w Polsce dziennikarz ma liczne
    przywileje, może pleść co mu ślina na język przyniesie, rzucać fałszywe
    oskarżenia, nieujawniać informatorów i zasłaniać się interesem
    społecznym, wolnością słowa etc. Co prawda politycy od czasu do czasu
    próbują ograniczyć te przywileje, ale marnie im to idzie, chyba gorzej
    niż z przywilejami górników.
    Dlatego ja mam pomysł by zamiast ograniczać, to poszerzyć tę grupę
    zawodową. Jeśliby uznać że dziennikarzem jest każdy kto gdziekolwiek
    publikuje (blog, Usenet, forum Onetu) to uprzywilejowani staliby się
    wszyscy i zanikłby w ten sposób problem nierówności wobec prawa. Tylko
    jak to formalnie przeprowadzić ? Z tego co się dotychczas orientowałem
    to dziennikarza poznaje się w Polsce po legitymacji dziennikarskiej. Czy
    to oficjalny wymóg, czy zwyczaj ? Czy każdy sobie może wydrukować takową
    ? Czy jest jakiś wzór ? Czy człowiek pisujący na Usenecie musi mieć
    legitymację podpisaną przez Tomasza Surmacza ?
    Adam

  • 2. Data: 2006-12-13 18:18:35
    Temat: Re: Niet bumagi - niet żurnalista ?
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Adam Moczulski wrote:
    > Ostatnio amerykański sąd stwierdził że bloger to też dziennikarz, że
    > ma takie same prawa :
    92.html
    > A jak to jest u nas ?

    Dz.U. 1984 nr 5 poz. 24

    Ustawa z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe.

    (z późniejszymi zmianami)

    -------------------+
    -------------------+

  • 3. Data: 2006-12-13 21:38:34
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Paweł Sakowski* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    92.html

    > Dz.U. 1984 nr 5 poz. 24
    > Ustawa z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe.
    > (z późniejszymi zmianami)

    Na marginesie powiem, że muszę zweryfikować pogląd, który od zawsze
    prezentowałem na tej grupie - że nie można zarejestrować portalu jako
    prasy. Znam już jeden przypadek takiej operacji zakończonej z
    powodzeniem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl