    From: Adam Moczulski <a...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Niet bumagi - niet żurnalista ?
    Date: Tue, 12 Dec 2006 15:45:44 +0100

    Ostatnio amerykański sąd stwierdził że bloger to też dziennikarz, że ma
    takie same prawa :
    92.html
    A jak to jest u nas ? Wiadomo że w Polsce dziennikarz ma liczne
    przywileje, może pleść co mu ślina na język przyniesie, rzucać fałszywe
    oskarżenia, nieujawniać informatorów i zasłaniać się interesem
    społecznym, wolnością słowa etc. Co prawda politycy od czasu do czasu
    próbują ograniczyć te przywileje, ale marnie im to idzie, chyba gorzej
    niż z przywilejami górników.
    Dlatego ja mam pomysł by zamiast ograniczać, to poszerzyć tę grupę
    zawodową. Jeśliby uznać że dziennikarzem jest każdy kto gdziekolwiek
    publikuje (blog, Usenet, forum Onetu) to uprzywilejowani staliby się
    wszyscy i zanikłby w ten sposób problem nierówności wobec prawa. Tylko
    jak to formalnie przeprowadzić ? Z tego co się dotychczas orientowałem
    to dziennikarza poznaje się w Polsce po legitymacji dziennikarskiej. Czy
    to oficjalny wymóg, czy zwyczaj ? Czy każdy sobie może wydrukować takową
    ? Czy jest jakiś wzór ? Czy człowiek pisujący na Usenecie musi mieć
    legitymację podpisaną przez Tomasza Surmacza ?
    Adam