  • 1. Data: 2006-12-12 13:03:25
    Temat: odpowiedzialnosc sprzedawcy za zgubiona przez poczte paczke
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

    witam,
    moze ktos sie orientuje jak wyglada odpowiedzialnosc nabywcy wobec zgubionej
    paczki przez poczte= place za cos przedplata, sprzedawca podaje koszty
    wysylki, paczk ginie, nie byla ubezpieczona.
    Czy sprzedawca moze powiedziec ze ma to gdzies po wyslal paczke a to poczta
    zgubila i nie zwrocic kosztow?

    --
    Pozdrawiam,
    Michał Trych

  • 2. Data: 2006-12-12 14:06:21
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Czy sprzedawca moze powiedziec ze ma to gdzies po wyslal paczke a to poczta
    > zgubila i nie zwrocic kosztow?

    Były juz tu takie dyskusje ... wyszło z nich generalnie tyle, ze
    odpowiedzialnosc nadawcy kończy się z momentem wysłania. Potem traci już
    wyłącznie adresat. Tak więc jako kupujący powinienes zażądać wysłania
    paczki ubezpieczonej i mieć na do dowód ....

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl

  • 3. Data: 2006-12-12 16:12:13
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    KrzysiekPP wrote:

> [...]
    > wyłącznie adresat. Tak więc jako kupujący powinienes zażądać wysłania
    > paczki ubezpieczonej i mieć na do dowód ....

    Widocznie czytalem nieco inna dyskusje, bo wynikalo z niej, ze o ile
    sprzedajacy nie zaproponowal wysylki ubezpieczonej, tylko zarzadal
    okreslona kwote, to kupujacego nie obchodzi w jaki sposob dostarczy on ja.

    Jacek

  • 4. Data: 2006-12-12 23:21:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.12.2006 KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał/a:
> [...]
    > wyłącznie adresat. Tak więc jako kupujący powinienes zażądać wysłania
    > paczki ubezpieczonej i mieć na do dowód ....

    Nie przypominam sobie takich wniosków. Zostało np. poddane w
    wątpliwość miejsce świadczenia i cała argumentacja na bazie art. 544
    bierze już w łep. Zakładam, że mówimy o zakupie "przez internet".

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2006-12-13 03:55:50
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

> [...]
    > wątpliwość miejsce świadczenia i cała argumentacja na bazie art. 544
    > bierze już w łep. Zakładam, że mówimy o zakupie "przez internet".

    Tak, mam na mysli zakup przez internet.
    Tez mi sie wydaje ze to bez sensu... w takim wypadku, nie mam nawet
    mozliuwosci inerwencji w reklamacje na poczcie, bo reklamacje musi zlozyc
    nadawca w miejscu nadania... a sprzedajacy moze roznie podejsc, ze to nie
    jego wina i ma to gdzies to by bylo za proste.
    pozdrawiam
    michal

  • 6. Data: 2006-12-13 04:21:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.12.2006 Michał Trych <m...@U...pl> napisał/a:
> [...]
    > nadawca w miejscu nadania... a sprzedajacy moze roznie podejsc, ze to nie
    > jego wina i ma to gdzies to by bylo za proste.

    Skontaktuj się z Federacją Konsumentów. Najprawdopodobniej będą mogli
    pomóc a przynajmniej doradzić w oparciu o bieżące orzecznictwo w sprawach
    konsumenckich (kupiłeś coś prawyatnie, nie na firmę?).
    www.federacja-konsumentow.org.pl

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2006-12-13 05:50:29
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On Tue, 12 Dec 2006 14:03:25 +0100, Michał Trych wrote:

    > Czy sprzedawca moze powiedziec ze ma to gdzies po wyslal paczke a to poczta
    > zgubila i nie zwrocic kosztow?

    Minimum odszkodownaie od poczty powinien zwroicic (65zl). Tyle
    dostanie jak sie okaze ze paczka faktycznie zaginela. I to sa Twoje
    pieniadze.

    btw: nauczylem sie juz ze paczki powyzej 100zl, wysyla sie albo
    z deklaracja wartosci, albo kurierem, albo za pobraniem (mimo ze nie
    lubie tej formy). Czemu za pobraniem? Bo jak nie dojdzie to nie
    zaplacisz :)

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 8. Data: 2006-12-13 12:40:02
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

    > Minimum odszkodownaie od poczty powinien zwroicic (65zl). Tyle
    > dostanie jak sie okaze ze paczka faktycznie zaginela. I to sa Twoje
    > pieniadze.

    Witam,
    dzisiaj rozmawialem z prawnikiem i nie jest do konca tak jak mowisz.
    Zawieram umowe ze sprzedawca na zakup towaru, ktory ma byc dostarczony pod
    moj adres. sprzedawca podaje zene towaru i koszt wyslania, place i nic
    wiecej mnie nie interesuje.TO ze poczta zgubila paczke i jak ja wyslal
    sprzedawca ( moze miec swoj transport i moga mu ukrasc samochod - tez mi nic
    do tego) to jest umowa sprzedawcy z poczta i to w jego intencji jest
    dochodzenie odszkodowania itp, opd poczty, czy kuriera itp.
    Taka odpowiedz dostalem od prawnika i w sumie to jest bardzo logiczne.
    Inna sprawa ( to juz moje wnioski) jest jesli sprzedawca proponuje mi
    ubezpieczenie paczki a ja nie chce,
    pozdrawiam
    michal trych

  • 9. Data: 2006-12-13 12:42:54
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

> [...]
    > pomóc a przynajmniej doradzić w oparciu o bieżące orzecznictwo w sprawach
    > konsumenckich (kupiłeś coś prawyatnie, nie na firmę?).

    Wlasnie dzisiaj dzwonilem do nich, napisalem juz co i jak.
    kupilem na allegro, ale napisalem ze chce f-re, bo kupowalem od firmy i
    pisza zef-re daja na nowe rzeczy a w aukcji bylo ze to nowe;)
    pozdrawiam
    michal trych