  • 1. Data: 2003-06-30 22:02:32
    Temat: Nieściągalna należność za fakturę - co robić?
    Od: "emvu" <e...@p...fm>

    Mam kłopot ze ściągnięciem należności za fakturę. Kwota nie przekracza 500
    zł, więc przypuszczam, że nie opłaca mi się występować o to do sądu.
    Niestety, faktura jest wystawiona, więc podatki też muszę za nią zapłacić.

    Czy jest możliwość anulowania w/w faktury, lub choćby jakkolwiek odliczenia
    kwot wpisanych w kpir i vat? Przecież zapłaty nie otrzymałem, a nie dość że
    na tym tracę, to jeszcze mam podatek dochodowy i vat z własnej kieszeni
    dopłacić?

    Może jest jakiś sposób??
    Prosze o pomoc.

  • 2. Data: 2003-06-30 23:08:05
    Temat: Re: Nieściągalna należność za fakturę - co robić?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Jul 2003, emvu wrote:

> [...]
    >+ kwot wpisanych w kpir i vat? Przecież zapłaty nie otrzymałem, a nie dość że

    Było coś tak miesiąc wstecz na *.podatki (widzę że jest crosspost),
    wynikało z tego że w koszt możesz uznać samodzielnie (właśnie ze względu
    na to że koszty sądowe mogą przekroczyć kwotę do odzyskania :]),
    z UoPDoOF:
    +++++
    Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:

    1) wydatków na:
    20) wierzytelności odpisanych jako nieściągalne, z wyjątkiem takich
    wierzytelności nieściągalnych, które uprzednio na podstawie art. 14
    zostały zarachowane jako przychody należne i których nieściągalność
    została uprawdopodobniona,
    2. Za wierzytelności, o których mowa w ust. 1 pkt 20, uważa się te
    wierzytelności, których nieściągalność została udokumentowana:
    3) protokołem sporządzonym przez podatnika, stwierdzającym, że
    przewidywane koszty procesowe i egzekucyjne związane z dochodzeniem
    wierzytelności byłyby równe albo wyższe od jej kwoty.
    ----

    >+ na tym tracę, to jeszcze mam podatek dochodowy i vat z własnej kieszeni
    >+ dopłacić?

    Wyszło (AFAIR) że na VAT nie ma rady :(

    >+ Może jest jakiś sposób??

    Co do VATu - nie mam pojęcia czy do 1 roku da rady skorygować.
    Chyba nie, bo zwrotu towaru nie ma :(

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-07-01 09:32:06
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"
    > Wyszło (AFAIR) że na VAT nie ma rady :(

    > Co do VATu - nie mam pojęcia czy do 1 roku da rady skorygować.
    > Chyba nie, bo zwrotu towaru nie ma :(
    ----------------------------------
    Na Vat nie ma rady była sprzedaż nie ma podstawy do korekty o anulowaniu też
    nie ma mowy .Korygować można o upusty premie zwroty a nie brak zapłaty.
    Pozdrawiam Wiola

  • 4. Data: 2003-07-01 09:41:40
    Od: "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl>

    Ja mam klienta który powiedział, że nie zapłaci za fakturę. Więc kazałam mu
    zwrócić towar. I tu chyba nie będzie problemu z korektą, ale druga pozycja
    faktury to abonament za udostępnienie konta e-mail (konto zostało
    odłączone). Czy to też może zostać skorygowane?
    Pozdrawiam
    MonikaM

  • 5. Data: 2003-07-01 09:57:47
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl> napisał w
    wiadomości news:bdrl4t$kl8$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > faktury to abonament za udostępnienie konta e-mail (konto zostało
    > odłączone). Czy to też może zostać skorygowane?
    ----------------------------------
    Zwrot towaru to owszem korekta może być tylko pamiętaj o podpisanej kopi dla
    siebie.Co do abonamentu to już mam wątpliwość konto zostało podłączone więc
    jakaś usługa czyli osoba korzystała chyba z tego konta .Przykro mi ale nie
    bardzo wiem .A ten abonament to jest za jakiś okres ?
    Wiola

  • 6. Data: 2003-07-03 12:08:53
    Od: "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl>

> [...]
    > jakaś usługa czyli osoba korzystała chyba z tego konta .Przykro mi ale nie
    > bardzo wiem .A ten abonament to jest za jakiś okres ?

    To miał być abonament roczny a konto zostało odłączone po około 2
    miesiącach.
    Pozdrawiam
    MonikaM