  • 1. Data: 2017-12-20 10:13:19
    Temat: Nieruchomość a spadek
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    Czy do umowy kupna/sprzedaży potrzebne jest zaświadczenie z US o
    niezaleganiu z podatkiem za spadek? (nieruchomość została częściowo
    odziedziczona)

    Czy jeżeli sprzedający zalega z takim podatkiem to kupujący (po kupnie
    nieruchomości) będzie musiał ten podatek zapłacić? Mi się wydaje, że
    taki podatek jest związany z osobą (w tym przypadku: ze sprzedającym) a
    nie z nieruchomością. Czy się mylę?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 2. Data: 2017-12-20 14:00:28
    Temat: Re: Nieruchomość a spadek
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Odpowiedzi udzieli Ci notariusz, serio - to przed notaruszem nastąpi zawarcie umowy.

    -----

  • 3. Data: 2017-12-20 14:22:29
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-12-20 o 10:13, Wojtek pisze:
    > Czy do umowy kupna/sprzedaży potrzebne jest zaświadczenie z US o
    > niezaleganiu z podatkiem za spadek? (nieruchomość została częściowo
    > odziedziczona)

    Nie wiem, jak przy sprzedaży, ale przy darowiźnie notariusz wymagał
    takiego zaświadczenia.

    > Czy jeżeli sprzedający zalega z takim podatkiem to kupujący (po kupnie
    > nieruchomości) będzie musiał ten podatek zapłacić?

    Jeśli jest wymagane niezaleganie, to nie będzie musiał, bo nie ma czego. :)

    MJ

  • 4. Data: 2017-12-20 14:23:22
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-12-20 o 14:00, ń pisze:
    > Odpowiedzi udzieli Ci notariusz, serio - to przed notaruszem nastąpi zawarcie
    umowy.

    Jeden notariusz chciał tego. Tylko nie wiem, dlaczego? Nie wiem, czy był
    to kaprys notariusza czy z czegoś to wynika.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 5. Data: 2017-12-20 21:10:43
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/20/2017 3:13 AM, Wojtek wrote:
    > Czy do umowy kupna/sprzedaży potrzebne jest zaświadczenie z US o
    > niezaleganiu z podatkiem za spadek? (nieruchomość została częściowo
    > odziedziczona)

    Tak.

> [...]
    > nieruchomości) będzie musiał ten podatek zapłacić? Mi się wydaje, że
    > taki podatek jest związany z osobą (w tym przypadku: ze sprzedającym) a

    Błedne pytanie.
    Bez zaswiadczenia z US notariusz nie sporządzi aktu, wiec nie da sie go
    kupić.

  • 6. Data: 2017-12-20 21:13:40
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/20/2017 7:23 AM, Wojtek wrote:

    > Jeden notariusz chciał tego. Tylko nie wiem, dlaczego? Nie wiem, czy był
    > to kaprys notariusza czy z czegoś to wynika.

    Jest w ustawie o podatku od spadków i darowizn.

    art 19.6
    Jeżeli przedmiotem aktu notarialnego, który ma być sporządzony, lub
    dokumentu, co do którego notariusz ma uwierzytelnić podpis, ma być
    zbycie praw do spadku albo zbycie lub obciążenie rzeczy lub praw
    majątkowych uzyskanych tytułem, określonym w art. 1, notariusz może
    dokonać tych czynności tylko za uprzednią pisemną zgodą naczelnika
    urzędu skarbowego albo po przedstawieniu zaświadczenia wydanego przez
    naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że nabycie jest zwolnione
    od podatku, że należny podatek został zapłacony albo zobowiązanie
    podatkowe wygasło wskutek przedawnienia.