  • 1. Data: 2009-10-01 16:55:09
    Temat: Nienależna podwyżka
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    płacowa w jednej ze szkół pomyłkowo naliczyła za duże wyrównania dla
    nauczycieli. Jest plan, żeby im to przy pensji listopadowej po prostu
    odciągnąć. Niestety podobno muszą się na to zgodzić i w jednej ze szkół
    już kiedyś był taki przypadek, że Dyrekcja musiała z prywatnej kasy
    zwracać, bo się nie zgodzili.

    Ile w tym prawdy? Czy omyłkowo naliczone wyrównania można uznać za
    nienależne i od opornych aspołeczników jednak dochodzić ich zwrotu?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2009-10-01 17:09:15
    Temat: Re: Nienależna podwyżka
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> [...]
    >
    > Ile w tym prawdy? Czy omyłkowo naliczone wyrównania można uznać za
    > nienależne i od opornych aspołeczników jednak dochodzić ich zwrotu?

    oczywiscie ze są nienależne i można dochodzić ich zwrotu.

    Kwestia tylko w jaki sposób.

    a) dostać zgodę od pracownika na potrącenie nienalenej kwoty z pensji
    b) dostać nakaz sądowy i komornik to wyegzekwuje.

  • 3. Data: 2009-10-01 17:13:44
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    witek pisze:
    > oczywiscie ze są nienależne i można dochodzić ich zwrotu.
    >
    > Kwestia tylko w jaki sposób.
    >
    > a) dostać zgodę od pracownika na potrącenie nienalenej kwoty z pensji

    No właśnie to chcemy zrobić, ale jak pisałem, w innej szkole odmówili i
    Dyrekcja pokrywała ze swojego...

    A co z tymi, co już nie pracują?

    > b) dostać nakaz sądowy i komornik to wyegzekwuje.

    Czyli jak odmówią, to pozostaje ich sądownie ścigać?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2009-10-01 17:30:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:ha2lku$1km$1@news.interia.pl...

    Poszukaj w kodeksie cywilnym zapisów o tzw. bezpodstawnym wzbogaceniu.

  • 5. Data: 2009-10-01 19:08:30
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Poszukaj w kodeksie cywilnym zapisów o tzw. bezpodstawnym wzbogaceniu.

    Zwlaszcza polecam art. 409 - jesli ktos te pieniadze podjal z konta i
    przepil, to nic oddawac nie musi 8-).

    MJ

  • 6. Data: 2009-10-01 19:16:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No właśnie to chcemy zrobić, ale jak pisałem, w innej szkole odmówili i
    > Dyrekcja pokrywała ze swojego...

    a jakie to dyrekcja ma swoje?

    > A co z tymi, co już nie pracują?

    > Czyli jak odmówią, to pozostaje ich sądownie ścigać?

    tak, to, ze pieniądze są do zwrotu jest bezdyskusyjne, natomiast jedyn
    osobą/instytucją która ten zwrot może wyegzekwowac jest sąd i komornik.

  • 7. Data: 2009-10-01 19:17:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > Zwlaszcza polecam art. 409 - jesli ktos te pieniadze podjal z konta i
    > przepil, to nic oddawac nie musi 8-).

    no nie do końca to tak z tym przepiciem jest.

  • 8. Data: 2009-10-01 19:25:35
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > no nie do końca to tak z tym przepiciem jest.

    A jak jest?

    MJ

  • 9. Data: 2009-10-01 19:54:33
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    witek pisze:
    > a jakie to dyrekcja ma swoje?

    No zarabia nie? Jak każdy. Myślisz, że Dyrekcja pracuje charytatywnie?

    ????

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2009-10-01 20:14:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > A jak jest?

    Pytanie kiedy zotali uprzedzeni o tym, że coś zostało źle naliczone.
    Płace nalicza się z wyprzedzeniem, bo sam "proces technologiczny" też trwa.
    Mogło być dostatecznie dużo czasu aby ich uprzedzić, że to co dostaną
    nie jest tym co powinni dostać.