  • 1. Data: 2008-02-14 17:57:28
    Temat: Niemiecki ubezpieczyciel, polski beneficjent
    Od: "vis" <k...@g...pl>

    Sytuacja jest następująca:
    - obywatel Niemiec ubezpieczył się na życie w niemieckim tow.
    ubezpieczeniowym
    - jako beneficjenta ubezpieczenia wskazał obywatela polskiego
    - zginął w Polsce, w wypadku drogowym

    Pytania:
    1) Czy korespondencja może być prowadzona w języku polskim?
    2) Czy można wymusić na tow. ubezpieczeniowym język polski?
    3) Czy ma znaczenie, że tow. ubezpieczeniowe posiada oddział w Polsce?
    4) Czy i kto ma tłumaczyć dokumenty z sądu wymagane przez tow. ub.?
    (zwrócili się po niemiecku, aby przesłać wyrok sądu polskiego w sprawie
    wypadku. Przesłaną kopię wyroku zwrócili z żądaniem przetłumaczenia
    na niemiecki.)
    5) Czy istnieje w Niemczech urząd, który może pomóc w takiej sprawie?
    Proszę o namiar na niego.
    6) Od wypadku minęły już prawie 3 lata. Do tej pory sąd nie ustalił winnego
    (odwołania od wyroku i powroty do ponownego rozpatrzenia). Czy trzeba
    składać powództwo cywilne wobec formalnie nieustalonego sprawcy, aby
    nie było przedawnienia?

    Niewiele więcej wiem o sprawie, ponieważ nie dotyczy mnie, a tylko zwrócono
    się do mnie o pomoc w znalezieniu odpowiedzi na te pytania.

    pozdr
    vis

  • 2. Data: 2008-02-14 21:35:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "vis" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    O ile się orientuję, to całość formalności można załatwić za pośrednictwem
    polskiego ubezpieczyciela, u którego posiada się normalne ubezpieczenie
    pojazdu z OC. Ubezpieczyciele mają swoje procedury w takich wypadkach.
    Zapytajcie.