  • 1. Data: 2008-02-14 13:26:06
    Temat: hot-spot - czy mogę korzystać ?
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    Witam Grupowiczów.
    Znajduję się w zasięgu kilku sieci WiFi z czego jedna jest ogólniedostępna i
    z racji swego SSID wygląda na sieć hotelu znajdujacego się naprzeciwko.
    Czy można z takiej sieci korzystać ?
    Chciałbm z niej korzystać bo nie musial bym płacić za internet.
    W wielu miastach samorzady budują darmowe hot-spoty.
    Wiele kawiarni, hoteli czy restauracji uruchamia takie hot-spoty i są one
    przeznaczone dla klientów ale mogą z nich korzystać wszyscy w zasięgu (z
    założenia) co zresztą przyznają właściciele.
    Oczywiscie mogę pójść i zapytać ale co było gdyby np zmienił się kierownik
    tego hotelu i za parę lat ktoś by do mnie zapukal i zażądał opłat (np w myśl
    Art 405 KC) ?
    Czy można wogóle by dochodzić z tego artykułu jakis należnosci za to że
    będąc w zasięgu otwartej sieci korzysta się z niej ?
    Może sie zdarzyć że administrator zauważyłby ze od lat korzystam z tej sieci
    i co wtedy ?
    Nie pomogłoby to że mi ktoś tam kiedyś pozwolił bo np "od roku ja kupiłem
    ten hotel i pana uzgodnienia z poprzednim właścicielem nie obowiazują -
    nich pan płaci bo widzę w logach iż korzysta pan od pół roku".
    W końcu e-maile też odbieram i można by dojść kto korzysta.
    Tak więc wole Was zapytać czy jeśli korzystam z otwartej sieci udostępnionej
    dla "ludnosci" to ktoś może ode mnie później żądać (skutecznie) pieniędzy ?
    Bo ta "ludność" np wg nowego właściciela może być tylko ograniczona do gosci
    hotelowych.
    Na marginesie to ja "klientem" tego hotelu bywam o tyle że się tam stołuję.
    Ale nigdy nie wiadomo co by było za parę lat i wolę się upewnić pytając Was.
    vari

  • 2. Data: 2008-02-14 13:33:38
    Temat: Re: hot-spot - czy mogę korzystać ?
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:fp1fv0$5lo$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam Grupowiczów.
    > Znajduję się w zasięgu kilku sieci WiFi z czego jedna jest
    > ogólniedostępna (....) Czy można z takiej sieci korzystać ?

    Temat pojawia się ostatnio często. Zajrzyj do archiwum.
    Np. http://google.pl/groups/search?q=group%3Apl.soc.praw
    o+wifi

    Maciek

  • 3. Data: 2008-02-14 13:43:22
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > Temat pojawia się ostatnio często. Zajrzyj do archiwum.
    > Np. http://google.pl/groups/search?q=group%3Apl.soc.praw
    o+wifi

    Dzięki.
    vari

  • 4. Data: 2008-02-14 13:49:50
    Od: "I>onrad" <o...@n...tv>

    Jesli ten HoTSpot przydzieli ci automatycznie IP i bramke mozesz z niego
    korzystac.

  • 5. Data: 2008-02-14 14:05:49
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > Jesli ten HoTSpot przydzieli ci automatycznie IP i bramke mozesz z niego
    > korzystac.

    Tak robi.
    Boję się tylko żeby ktoś ode mnie kiedys nie próbował wyciągnąć kasy bo
    "widzi pan, owszem ale to jest hot-spot tylko dla łysych i leworęcznych -
    tak ustałil nowy właściciel a pan tych kryteriów nie spełnia więc płać pan
    za ostatni rok".
    W Polsce nigdy nic nie wiadomo i nic jasne w prawie nie jest.
    No cóż. Skoro pełno jest darmowych hot-spotów a to jest wszak hotel w
    wypoczynkowej miejscowosci więc chyba jest to działanie "promocyjne".
    W razie czego mogę mówić iż promocja była skuteczna "wysoki sądzie bo tak
    mnie to pozytywnie nastawiło do tego hotelu ze jak jem obiad poza domem to
    tylko tam". Więc właściciel odniósł skukces i przyciągnął klienta.
    :-)
    Tak na poważnie to chyba się skuszę.
    Generuję bardzo mały ruch (tylko http i usenet) i nie podejmuję nielegalnych
    działań w internecie.
    W końcu są całe miasta w Polsce (acz te niezbyt duze) w któych działa
    miejska sieć WiFi dla każdego.
    A są i takkie gdzie nie ma żadnych oznaczeń "że wolno" i kto wie i ma sprzęt
    to moze korzystać.
    I chyba trudno byłoby prawnie wydębić pieniadze od "niemieszkańca".
    Bo "przyjechał taki wysoki sądzie ze wsi i z naszej sieci ciągnie....".
    vari

  • 6. Data: 2008-02-14 14:15:34
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "vari"

> [...]
    > tak ustałil nowy właściciel a pan tych kryteriów nie spełnia więc płać pan

    pomyśl sobie , czy ta emerytka któa mieszka pod tobą te ż ma płacić za hot
    spot bo jest w zasięgu ?
    nawet jak nie ma komputera ?

    macso

  • 7. Data: 2008-02-14 14:22:15
    Od: "I>onrad" <o...@n...tv>

    Darmowy HoTSpot to wlasnie taki ktory autoryzuje potencjanego uzytkownika i
    przydziela mu odpowiedznie ustawienia niezbedne do pracy w danej sieci.

  • 8. Data: 2008-02-14 14:24:42
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > pomyśl sobie , czy ta emerytka któa mieszka pod tobą te ż ma płacić za hot
    > spot bo jest w zasięgu ?
    > nawet jak nie ma komputera ?

    No ale w logach mogą być informacje mnie identyfikujące np dość
    charakerystyczna nazwa konta e-mail.
    Przecież skoro bym korzystał to mogło by komuś wpaść do głowy aby po jakimś
    długim okresie czasu pozwać korzystajacych i niech płacą.
    Nie chciał bym być w takiej sytuacji i dlatego się dopytuję.
    Czy taki pozew miałby szansę na pozytywne (dla powoda) zakończenie.