  • 81. Data: 2018-03-15 01:04:52
    Temat: Re: Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-03-14 o 07:58, Tomasz Kaczanowski pisze:
    > To takie moje wydajemisię o tych utajnionych obcych siłach starających
    > się wpływać na głupie społeczeństwo. Zwłaszcza, że w większości pochodzą
    > (ci właściciele z krajów, gdzie te zakazy obowiązują) Ale w Polsce to by
    > chcieli se pobrykać.

    PIS chyba chce sobie pobrykać, zebuy więcej dzieci było, ale ich stac na
    gromadę dzieciaków.
    Zresztą przeczytajcie sobie jak skutecznie brykają.
    http://www.se.pl/wiadomosci/polityka/slynny-polski-s
    eksuolog-o-seksie-z-politykami-pis-to-koszmar-i-maso
    chizm_1044556.html

    --
    animka

  • 82. Data: 2018-03-15 01:09:38
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-03-14 o 12:57, J.F. pisze:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    zie-konczy-sie-galeria-a-zaczyna-dworzec,nId,2554214

    > Pomysl jest chyba szerszy - we Wroclawiu dworzec zburzyli i postawili
    > galerie z dworcem ... ale zaczeli wiele lat temu.
    >
    > W Jeleniej Gorze takowa stoi od lat.
    >
    > Moze po prostu pasuja do siebie - jedno pietro niewiele kosztuje,
    > dworcowi dach sie przyda, klienci sami przyjezdzaja ..

    Galeria może sobie być, ale tam sklepy (szczególnie Carrefour) pozamykane.

    --
    animka

  • 83. Data: 2018-03-15 08:48:58
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Wed, 14 Mar 2018 21:12:09 +0100, w <5aa98217$0$658$65785112@news.neostrada.pl>,
    kapitalikk <a...@g...com> napisał(-a):

    > Szanowny rg
    >
    > Wydaje mi się, że wiem co do mnie piszą.
    > Ja tylko ze swojej strony staram się abyśmy wyszli z poziomu taksówkarza.
    > Jeśli umiesz tylko narzekać i znasz teoretyczne rozwiązania, bądź
    > potrafisz tylko narzekać, to oczywiście możesz a innych nie zgadzających
    > się z Twoim poglądem masz prawo uważać za idiotów. Czemu nie.
    > Ja skromnie zapytałem, czy Ty m.in. potrafiłbyś sformułować w jednym
    > prostym zdaniu zakaz pracy w niedzielę, którego ja nie rozwalę znajdując
    > furtki, kruczki itp.

    Oczywiście. Wykreślając ten punkt. Szukaj w tym furtki :)

    > Jeśli Wy tego nie potraficie, to co dopiero wymagać tego od
    > ustawodawcy:). W końcu ustawodawca, to Ty, poprzez swoich przedstawicieli.
    > Dlatego też z upartością maniaka staram się o tekst treści, jaka
    > obowiązuje w Niemczech. Niech to będzie dla nas znak naszej ułomności
    > względem Niemców w tym zakresie.
    > Mam nadzieję, że zrozumiałeś, co napisałem.

    Szukaj. Mnie on nie interesuje, ponieważ już znalazłem rozwiązanie.

  • 84. Data: 2018-03-15 10:51:14
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-03-14 o 21:12, kapitalikk pisze:
    > Ja skromnie zapytałem, czy Ty m.in. potrafiłbyś sformułować w jednym
    > prostym zdaniu zakaz pracy w niedzielę, którego ja nie rozwalę znajdując
    > furtki, kruczki itp.

    Oto przykład takiego prawa: zakazuje się zakazywać pracy w niedzielę,
    tym którzy chcą w niedzielę pracować, zarabiać. :)

    Oczywiście prościej byłoby by nawet i tego zdania nie było, ale to
    byłoby za proste.

    > Jeśli Wy tego nie potraficie, to co dopiero wymagać tego od
    > ustawodawcy:). W końcu ustawodawca, to Ty, poprzez swoich przedstawicieli.

    Ja nikogo nie upoważniałem do tworzenia takich durnych ustaw. A jeśli Ty
    wybrałeś taki sejm - to masz niezły gust polityczny, nie ma co...

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 85. Data: 2018-03-15 11:10:12
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Wojtek <w...@o...pl> pisze:

> [...]
    > tym którzy chcą w niedzielę pracować, zarabiać. :)
    >
    > Oczywiście prościej byłoby by nawet i tego zdania nie było, ale to

    A przy jakim poziomie bezrobocia i dodatków za pracę w niedziele
    pracownicy będą chcieli pracować w Niedzielę a nie tylko "chcieli"?

    IMHO w RP3 bezrobocie po >20% za rządów AWS+UW (wicepremier Balcerowicz)
    by można było mówić że pracownicy _chcą_ pracować w Niedziele a nie że
    są przymuszeni. [Oczywiście są przypadki osób świętujących sobotę lub
    piątek lub w praktyce ateistów]

    > Ja nikogo nie upoważniałem do tworzenia takich durnych ustaw. A jeśli
    > Ty wybrałeś taki sejm - to masz niezły gust polityczny, nie ma co...

    Rzucisz się sondażem ile procent wyborców jest przeciw temu ograniczeniu
    handlu w Niedziele? PiS by się rwał to przepychania takiego _prawa_
    jakby spodziewał się na tym politycznie stracić?

    --
    A. Filip

  • 86. Data: 2018-03-15 11:26:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-03-15 o 11:10, A. Filip pisze:

> [...]
    > by można było mówić że pracownicy _chcą_ pracować w Niedziele a nie że
    > są przymuszeni. [Oczywiście są przypadki osób świętujących sobotę lub

    ale przecież zakaz handlu nie powoduje, że inni mają wolne, tylko część
    handlu i to tylko pewna część. Dodatkowo są ludzie, którzy pracują
    jedynie w weekendy, a tak mają mniejsze możliwości zarabiania.

    Nie wiem, co ma tu ateizm/nie ateizm, ale pewnie wiesz lepiej...

    > Rzucisz się sondażem ile procent wyborców jest przeciw temu ograniczeniu
    > handlu w Niedziele? PiS by się rwał to przepychania takiego _prawa_
    > jakby spodziewał się na tym politycznie stracić?

    co sondaż to inaczej wychodzi, ale cały czas przeciwnicy to ponad 50%,
    kwestia jak i przez kogo robiony jest sondaż, daje dużo większą niż 50%
    liczbę... PiS cały czas liczy na biedaków, którzy dostali 500+ oraz tych
    co kibicują tak durnemu rozdawnictwu.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 87. Data: 2018-03-15 11:57:56
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

> [...]

    > by można było mówić że pracownicy _chcą_ pracować w Niedziele a nie że
    > są przymuszeni. [Oczywiście są przypadki osób świętujących sobotę lub

    Chcą lub są przymuszeni ekonomicznie niezależnie do dnia tygodnia.
    Sugerujesz może zakaz pracy w każdy dzień tygodnia? Wtedy ci przymuszeni
    ekonomicznie będą nareszcie wolni.

    > Rzucisz się sondażem ile procent wyborców jest przeciw temu ograniczeniu
    > handlu w Niedziele?

    Jeżeli jest kupujący i sprzedający, to opinia większości nie powinna
    wpływać na ich (kupującego i sprzedającego) do zawarcia transakcji. Tak
    to działa w świecie wolności.

    > PiS by się rwał to przepychania takiego _prawa_
    > jakby spodziewał się na tym politycznie stracić?

    Oczywiście że chodzi tu o interes polityczny a nie dobro pracowników
    handlu. Jakby PiS tego nie wprowadził, to Duda solidarnościowy, by się
    obraził i byłyby manifestacje górników niezadowolonych z czegoś tam.
    Jakoś sobie nie przypominam masowych protestów osób pracujących w niedzielę.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 88. Data: 2018-03-15 12:08:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Galeria może sobie być, ale tam sklepy (szczególnie Carrefour)
    >pozamykane.

    Co tam ustawa mowi ... "na dworcach ... w zakresie zwiazanym z
    bezposrednia obsluga podroznych".

    No to jesli przyjac, ze dworco-galeria powstala, aby pasazer z
    prowincji mogl wygodnie przyjechac i kupic co mu sie zamarzy - to
    wymog ustawy w zasadzie spelniony.

    J.

  • 89. Data: 2018-03-19 09:23:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 marca 2018 10:51:19 UTC+1 użytkownik Wojtek napisał:

    > Oto przykład takiego prawa: zakazuje się zakazywać pracy w niedzielę,
    > tym którzy chcą w niedzielę pracować, zarabiać. :)

    Proponuję iść krok dalej i np zniknąć Kodeks Pracy
    Po co zakazywać pracować po np 14 godzin dziennie/ 7 dni w tygodniu, bez płatnych
    nadgodzin skoro są tacy którzy chcą na takich warunkach pracować
    Przykładów więcej można podac

  • 90. Data: 2018-03-19 10:14:29
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-03-19 o 09:23, Kris pisze:

> [...]
    nadgodzin skoro są tacy którzy chcą na takich warunkach pracować

    No właśnie po co? Jeśli państwo pozwala pracować za mniej niż 14 godzin
    dziennie, to pozostały czas do tych 14 godzin będzie wykonywany na
    czarno. O to chodzi? Podkreślam, że mówimy tu o dobrowolnej umowie stron.

    Pozdrawiam,
    Wojtek