  • 61. Data: 2018-03-14 09:47:16
    Temat: Re: Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-03-13 o 20:00, kapitalikk pisze:
    > Zaraz zeżremy własne koszule. Dlaczego ciągle uważamy ustawodawcę za
    > idiotę

    Dopóki będzie tworzone idiotyczne prawo, dopóty ustawodawce można
    traktować jak idiotę (gdy wynika to z głupoty ustawodawcy) lub cwaniaka
    (gdy wynika to z interesu).
    Prawo w którym karze się kogoś (sprzedawcę) w sytuacji gdy on nikogo nie
    skrzywdził jest dla mnie idiotyczne. Idiotyczne jest gdy w sytuacji, gdy
    jeden chce coś kupić a drugi chce to sprzedać pojawia się państwo które
    temu zabrania. Zabrania jednemu pracować i zarabiać a drugiemu nabyć
    rzecz/usługę której potrzebuje.

    > a samych siebie za mądrzejszych?

    Nie wiem jak Ty, ale ja wiem lepiej od państwa, ustawodawcy co, gdzie,
    za ile, kiedy mam kupować. Państwo tu mi do niczego nie jest potrzebne.
    To w państwie totalitarnym władza decyduje za obywatela co jest dobre
    dla niego, organizuje życie obywatelowi.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 62. Data: 2018-03-14 11:31:01
    Od: r...@k...net

    W dniu sobota, 10 marca 2018 11:10:41 UTC+1 użytkownik b...@g...com
    napisał:
> [...]
    zie-konczy-sie-galeria-a-zaczyna-dworzec,nId,2554214

    > Galeria była sprytna już wcześniej,
    > (...)
    Z tego co przeczytałem w internetach to pomysł połączenia tej galerii z dworcem
    pojawił się już w 2011 roku, więc twierdzenie że zrobili to "sprytnym wybiegiem" jest
    mocną nadinterpretacją.

  • 63. Data: 2018-03-14 11:31:09
    Od: j...@j...org

    On Monday, March 12, 2018 at 10:32:37 PM UTC+9, Wojtek wrote:

    > A jak sklep RTV postawi u siebie stoisko z pieczywem to sklep RTV będzie
    > mógł być otwarty - bo stał się właśnie piekarnią. I wtedy potrzebna
    > będzie regulacja: że są towary zakazane (czyli jakie są zakazane). Albo,
    > że potrzebna będzie definicja prawna piekarni. itd

    Między innymi w ten sposób św. Ojciec Biznesmen ma swoje księgarnie otwarte w
    niedziele: wstawia do środka cztery obrazki z Jezusem i dwie figurki, i już mamy
    sklep z dewocjonaliami.

  • 64. Data: 2018-03-14 11:35:46
    Od: j...@j...org

    On Monday, March 12, 2018 at 11:43:22 PM UTC+9, Kris wrote:

    > Raczej zadna z dużych sieci tak nie zrobi
    > Ze względów wizerunkowych chociazby

    Przecież to w oczach społeczeństwa poprawi ich wizerunek.

    Nawet Tadeusz Rydzyk ma sklepy otwarte w niedziele, i zasłania się "noabo
    dewocjonalia sprzedajemy".

    > Nie jesteśmy jedynym miejscem na ziemi gdzie handel w niedziele zakazany

    W Unii Europejskiej jesteśmy w mniejszości. W skali świata - w jeszcze większej.

  • 65. Data: 2018-03-14 12:26:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik japanizer napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    >Przecież to w oczach społeczeństwa poprawi ich wizerunek.
    >Nawet Tadeusz Rydzyk ma sklepy otwarte w niedziele, i zasłania się

    Eee tam zaslania - mial specjalny wyjatek w ustawie.

    >W Unii Europejskiej jesteśmy w mniejszości. W skali świata - w
    >jeszcze większej.

    Co by nie mowic, to kiedys sklepy w Niemczech byly zamykane nawet na
    soboty.

    Ale juz nie sa.

    J.

  • 66. Data: 2018-03-14 12:46:05
    Od: j...@j...org

    On Wednesday, March 14, 2018 at 8:27:10 PM UTC+9, J.F. wrote:
    > Użytkownik japanizer napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Eee tam zaslania - mial specjalny wyjatek w ustawie.

    Księgarnie mogą sprzedawać w niedziele? Czy książki to dewocjonalia, ew. pieczywo?

    > Co by nie mowic, to kiedys sklepy w Niemczech byly zamykane nawet na
    > soboty.
    >
    > Ale juz nie sa.

    No wiadomo, kiedyś to wszystko było lepiej.

  • 67. Data: 2018-03-14 12:46:18
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 13 Mar 2018 14:00:49 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > Czy opinia/opis "dziennikarzy Tygodnika Nie" jest dla ciebie
    > rozstrzygającym dowodem w sprawie o ile tylko Gazeta Wyborcza
    > go przedrukuje? Pierwsze z brzegu możliwe wyjaśnienie: sprzedaje
    > książki religijne pomagające jeszcze bardziej święcić dzień święty :-)

    Sprawę na pewno rozstrzygnie Państwowa Inspekcja Pracy, jeśli tylko jej
    pracownicy zechcą pracować w niedziele.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

  • 68. Data: 2018-03-14 12:57:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    b...@g...com napisał:
> [...]
    >z dworcem pojawił się już w 2011 roku, więc twierdzenie że zrobili to
    >"sprytnym wybiegiem" jest mocną nadinterpretacją.

    Pomysl jest chyba szerszy - we Wroclawiu dworzec zburzyli i postawili
    galerie z dworcem ... ale zaczeli wiele lat temu.

    W Jeleniej Gorze takowa stoi od lat.

    Moze po prostu pasuja do siebie - jedno pietro niewiele kosztuje,
    dworcowi dach sie przyda, klienci sami przyjezdzaja ..

    J.

  • 69. Data: 2018-03-14 13:17:32
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    W dniu 14.03.2018 o 09:47, Wojtek pisze:

> [...]
    > jeden chce coś kupić a drugi chce to sprzedać pojawia się państwo które
    > temu zabrania. Zabrania jednemu pracować i zarabiać a drugiemu nabyć
    Przynajmniej u nas w 99,99 % dochodzi do przegięcia pały, więc wg mnie,
    ciężko wyrokować, czy ustawodawca pisząc tekst o zakazie pracy w
    niedzielę miał tą ustawę poszerzyć do rozmiarów Biblii?
    Może dla Ciebie tak. Dla mnie liczą się intencje. Wg mnie nie wszystko,
    co ustawodawca tworzy jest idiotyczne. To tak między nami.

    > Nie wiem jak Ty, ale ja wiem lepiej od państwa, ustawodawcy co, gdzie,
    > za ile, kiedy mam kupować. Państwo tu mi do niczego nie jest potrzebne.
    Postaram się być teraz złośliwy:)
    Po kiego grzyba państwo ustala jakieś wymiary urlopów?
    Przecież można by było dać wszystkim wolną rękę. Jeden pracowałby 361
    dni w roku a drugi 183. Do czego tutaj Państwo?
    Tak było a początku kapitalizmu i ludzie pracowali 7 dni w tygodniu po
    12-14 godzin. Ja pindolę, kiedy oni mieli czas na odpoczynek i
    rozmnażanie. A jednak się rozmnażali:) Takich tematów jest więcej, gdzie
    niby państwo się wpindala, ale bez tego pracowałbyś po 80 godzin w
    tygodniu, jak lekarze ale za pensję sprzedawcy hipermarketu. Tego byś
    chciał?

    > To w państwie totalitarnym władza decyduje za obywatela co jest dobre
    > dla niego, organizuje życie obywatelowi.
    A niby w państwie opiekuńczym już nie?

    Pozdrawiam

  • 70. Data: 2018-03-14 13:26:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-03-14 o 13:17, kapitalikk pisze:

> [...]
    > niby państwo się wpindala, ale bez tego pracowałbyś po 80 godzin w
    > tygodniu, jak lekarze ale za pensję sprzedawcy hipermarketu. Tego byś

    Trochę nieporównywalne, wielkość minimalna urlopu obowiązuje wszystkich
    zatrudnionych na umowę o pracę, natomiast tu zakaz pracy ma dotyczyć
    jakiś dziwnie wybranych, bo ma się takie widzimisię, stąd problem z
    ustaleniem jak to ma wyglądać...

    --
    http://zrzeda.pl