  • 1. Data: 2005-07-08 10:15:50
    Temat: Nie zaistnial skutek w postaci szkody...
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Witam!
    Jak się ma kwestia odpowiedzialności karnej za przestępstwa przeciwko
    obrotowi gospodarczemu do faktu zaistnienia szkody? Czy szkoda musi
    zaistnieć, czy też wystarczającą przesłanką jest usiłowanie wyrządzenia
    takiej szkody lub też narażenie na jej powstanie w wyniku złamania prawa?
    Będę wdzięczny za wyjaśnienie tej sprawy,
    Fonon

  • 2. Data: 2005-07-08 11:00:01
    Temat: Re: Nie zaistnial skutek w postaci szkody...
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr Fonon napisał(a):
> [...]
    > takiej szkody lub też narażenie na jej powstanie w wyniku złamania prawa?
    > Będę wdzięczny za wyjaśnienie tej sprawy,

    A może doprecyzujesz o który konkretnie przepis chodzi?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-07-08 11:12:44
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Johnson wrote:
    > A może doprecyzujesz o który konkretnie przepis chodzi?

    Głównie Art. 296, ale również 297, 301.3 i 303 kk.
    Pozdrawiam,
    Fonon

  • 4. Data: 2005-07-08 11:27:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr Fonon napisał(a):

    > Głównie Art. 296, ale również 297, 301.3 i 303 kk.
    > Pozdrawiam,
    > Fonon

    Masz napisane w tych przepisach - wystarczy przeczytać:
    Art. 296 kk - ... wyrządza szkodę (konieczny skutek)
    Art. 297 kk - w ogóle nie mówi o szkodzie - wystarczy przedłożyć
    dokumenty o których tam mowa w określonym tam celu - może nawet nie być
    narażania na szkodę
    301.3 kk - też nie mówi o szkodzie tylko o stanie upadłości lub
    niewypłacalności (konieczny skutek)
    Art. 303 kk - ... wyrządza szkodę (konieczny skutek)

  • 5. Data: 2005-07-08 11:51:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson napisał(a):

> [...]
    > niewypłacalności (konieczny skutek)
    > Art. 303 kk - ... wyrządza szkodę (konieczny skutek)

    I oczywiście możliwe są usiłowania przestępstw, gdzie sprawca tylko dąży
    do określonego skutku.

  • 6. Data: 2005-07-08 11:59:26
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Dziękuję za dotychczasowe wyjaśnienia i może jeszcze to:

    Johnson wrote:
    > Masz napisane w tych przepisach - wystarczy przeczytać:

    Ale jak się to ma do Art. 13 i 14? Co w przypadku, gdy ma miejsce
    usiłowanie popełnienia czynu zabronionego, "które jednak nie następuje"
    - więc nie ma skutku. To była istota mojego pytania.
    Fonon

  • 7. Data: 2005-07-08 12:04:53
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Johnson wrote:
    > I oczywiście możliwe są usiłowania przestępstw, gdzie sprawca tylko dąży
    > do określonego skutku.

    O to mi właśnie chodziło. Czyli usiłowanie popełnienia czynów
    zabronionych z ww. artykułów też jest karalne?
    Fonon

  • 8. Data: 2005-07-08 17:32:42
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    Johnson wrote:
> [...]
    > do określonego skutku.

    >O to mi właśnie chodziło. Czyli usiłowanie popełnienia czynów zabronionych

    teorytycznie grozi taka sama kara , ale sedzia moze odstapic od
    wymieorzenia kary.

    p.

  • 9. Data: 2005-07-08 20:33:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr Fonon napisał(a):

    > O to mi właśnie chodziło. Czyli usiłowanie popełnienia czynów
    > zabronionych z ww. artykułów też jest karalne?

    Usiłowanie popełnienia każdego przestępstwa jest karalne (art. 13-14 kk.
    To jest kwestia oczywista i podstawowa.

  • 10. Data: 2005-07-08 20:34:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr Fonon napisał(a):

    > Ale jak się to ma do Art. 13 i 14? Co w przypadku, gdy ma miejsce
    > usiłowanie popełnienia czynu zabronionego, "które jednak nie następuje"
    > - więc nie ma skutku. To była istota mojego pytania.

    Musisz pytać precyzyjniej.