  • 1. Data: 2005-07-08 10:09:25
    Temat: Zasiedzenie
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

    Jwst sobie nieruchosc. Osoba A wladajacasa w zlej eierze nia jak wlasciciel
    zasiedzi sie na nie za ok 5 lat. Osoba ta chce przeniesc posiadanie na
    osobe B tak zeby to ona zasiedziala sie na nierucomosci. Jak mozna dokinac
    przeniesiuenia posiadania> Jaka forme musi miec dokument to stwierdzajacy?
    Czy nalezy sie spodziewac trudnosci dowodowych zwazywszy, ze A nadal bedzie
    tam zamieszkiwal, natomiast B bedzie zamieszkiwal gdzie indziej, jednak
    bedzie ponosil wszelkie naklady na nieruchomosc. Zameldoway jest tam i
    bedzie tylko A.

    Dzieki

    Pozdro

  • 2. Data: 2005-07-08 12:53:46
    Temat: Re: Zasiedzenie
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

    Dnia Fri, 8 Jul 2005 12:09:25 +0200, Wiesław napisał(a):

> [...]
    > tam zamieszkiwal, natomiast B bedzie zamieszkiwal gdzie indziej, jednak
    > bedzie ponosil wszelkie naklady na nieruchomosc. Zameldoway jest tam i

    I jescze czy taka umowa nie przerwioe aby biegu pzasiedzenia. Wszakze nie
    jest to sukcesja uniwersalna a nie jestem pewien co ustawodawca ma na mysli
    mowiac o nastepcy.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-07-08 16:15:03
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Uzytkownik "Wiesław" <v...@g...pl> napisal w wiadomosci

    [cut]

    Jesli dobrze pamietam prawo rzeczowe to jedna z przeslanek zasiedzenia jest
    ciaglosc posiadania przez okres przewidziany w ustawie. Wiec jesli A
    przenosi posiadanie na B to przerywa bieg zasiedzenia i wtedy biegnie on od
    nowa (czyli zas 30 lat)! Do przeniesienia posiadania, wystarczy samo wydanie
    rzeczy nowemu posiadaczowi.

  • 4. Data: 2005-07-08 20:17:54
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

    Dnia Fri, 8 Jul 2005 18:15:03 +0200, Heming napisał(a):

> [...]
    > nowa (czyli zas 30 lat)! Do przeniesienia posiadania, wystarczy samo wydanie

    Tak ale ustawa mowi terz ze nastepca wczesniejszego posiadacza moze
    doliczyc czas wladania swojego poprzednika. (W przypadku zlej wiary jedyni
    jesli laczny czas posiadania obu posiadaczy jest nie mniejszy niz 30 lat)
    Np "dziedziczenie" nie przeywa ciaglosci posiadania.