  • 1. Data: 2007-09-06 19:38:24
    Temat: Nie odebrałem poleconego z sądu
    Od: "lolek" <k...@o...eu>

    Mam na imię Karol, na drugie Andrzej.
    Przyszedł list z sądu za potwierdzeniem odbioru, ale na imię
    Andrzej. Nazwisko i adres zagadzają się.
    Pracownik nie odebral listu. Nie wiedział jakie jest moje drugie imię.
    Listonosz napisał na kopercie że taki adresat tu nie mieszka.
    Czy takie postępowanie jest prawidłowe?
    Czy też zgłosić do sądu że zrobili pomyłkę?

    K.

  • 2. Data: 2007-09-06 20:32:49
    Temat: Re: Nie odebrałem poleconego z sądu
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fbpl1m$gm6$1@atlantis.news.tpi.pl lolek
    <k...@o...eu> pisze:

> [...]
    > Pracownik nie odebral listu. Nie wiedział jakie jest moje drugie imię.
    > Listonosz napisał na kopercie że taki adresat tu nie mieszka.
    Moim zdaniem tak. Ale to jest tylko moje zdanie, pamiętam bowiem, że
    istnieje coś takiego, jak pomyłka oczywista, która nie czyni dokumentu
    nieważnym. W tej chwili nie potrafię przypomnieć sobie z jakiego aktu
    prawnego to wynika, ale wiem, że coś takiego istnieje (może ktoś
    doprecyzuje).

    Jako ciekawostka: ileś lat temu nie zapłaciłem mandatu kredytowego i po
    pewnym czasie zawitał komornik z tytułem wykonawczym w którym nieco
    przekręcono mi nazwisko. Na tej podstawie pogoniłem go skutecznie, mandat
    zaraz zapłaciłem, a jak przylazł ponownie (bo przylazł, a jakże) to mu
    pokazałem dowód wpłaty i ponownie pożegnałem. Dalszego ciągu nie było,
    zaoszczędziłem na kosztach egzekucji. ;))

    > Czy też zgłosić do sądu że zrobili pomyłkę?
    To zależy czy czas pracuje na twoją korzyść, czy odwrotnie... ;)

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-09-06 21:34:37
    Od: "majka" <m...@w...pl>

> [...]
    | nieważnym. W tej chwili nie potrafię przypomnieć sobie z jakiego aktu
    | prawnego to wynika, ale wiem, że coś takiego istnieje (może ktoś

    kpk:
    Art. 105. § 1. Oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe oraz w obliczeniu
    terminów w orzeczeniu lub zarządzeniu albo w ich uzasadnieniu można
    sprostować w każdym czasie.

    § 2. Sprostowania dokonuje organ, który popełnił omyłkę. Jeżeli postępowanie
    toczy się przed instancją odwoławczą, może ona z urzędu sprostować
    orzeczenie pierwszej instancji.

    § 3. Sprostowanie orzeczenia lub jego uzasadnienia następuje w drodze
    postanowienia, a sprostowanie zarządzenia w drodze zarządzenia.

    § 4. Na postanowienie lub zarządzenie co do sprostowania wydane w pierwszej
    instancji służy zażalenie.

  • 4. Data: 2007-09-06 21:47:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fbps4c$ors$1@nemesis.news.tpi.pl majka <m...@w...pl>
    pisze:

    > kpk:
    Dzięki. I to mnie naprowadziło na przeszukanie pod tym kątem KPC i KPA.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-09-07 06:51:26
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "majka" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > postanowienia, a sprostowanie zarządzenia w drodze zarządzenia.
    >
    > § 4. Na postanowienie lub zarządzenie co do sprostowania wydane w

    witam

    tylko że ten przepis dotyczy tylko orzeczeń i zarządzeń, a nie przesyłek
    listowych z sądu adresowanych na konkretną osobę czyli to co napisane na
    kopercie nie podlega temu przepisowi; pytanie bowiem brzmi w jakiej formie
    wtedy sąd by ta pomyłkę co do imienia na kopercie poprawił - postanowienie
    czy zarządzenie? nie moge sobie tego wyobrazić;
    ja myślę, że to sam adresat musi sie udac do sądu i tę omyłkę wskazać - bo
    zapewne wszystkie pisma procesowe i orzeczenia i zarządzenia są to drugie
    imię, a przecież nie wykluczone że może istnieć wiele osób o takim właśnie
    imieniu i nazwisku; zwrócić nalezy uwage na konsekwencje wydania decyzji nie
    na te dane osobowe, które dotyczą strony decyzji - podstawa nieważności
    decyzji (art.156 paragraf 1 pkt 4 kpa); skoro np. stroną postęp.admin. był
    XY a wysłano na AY, to chyba może byc sytuacja, że to nie są te same osoby,
    nawet jeżeli ten XY ma na drugie A, ale jednak; gdyby wysłali na XAY to tak,
    ale nie w ten sposób co opisuje pytający;

    pzdr