    From: Jakub Rosiński <q...@W...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Negatyw na allegro a art.212 KK
    Date: Tue, 06 Dec 2011 20:02:58 +0100

    Witam,
    Sytuacja wyglada tak: zamowilem cos na allegro, po kilku dniach dostalem
    maila w ktorym najwazniejszym zdaniem bylo "Najmocniej przepraszamy. Z
    powodów od nas niezależnych nie jesteśmy w stanie zrealizować Państwa
    nieopłaconego zamówienia nr. XXXXXXXXXX"
    (nieoplacone, bo mial byc odbior osobisty).

    Zadzwonilem dzis do nich z pytaniem czy faktycznie nie mam po co
    przychodzic (i faktycznie nie mam) i czy to znaczy, ze wystawiaja na
    allegro cos czego nie maja (pani powiedziala, ze nie, ze musial byc inny
    powod, ale nie wie/nie umie powiedziec/nie chce powiedziec jaki).

    No to pewnie spodziewacie sie ode mnie pozytywa wychwalajacego
    profesjonalizm mojego kontrahenta, ale ja niedobry napisalem:
    "Kilka dni po zakupie (i wybraniu odbioru osobistego) otrzymalem maila,
    ze "Niestety nie jestesmy w stanie zrealizowac zamowienia", wiec je
    anulujemy - dla mnie to sprzedawanie przedmiotow, ktorych sie nie ma.
    Strata czasu." i wystawilem negatywa.

    Kontrahent natomiast wystawil mi kontr negatywa: "Kupujący wystawił
    komentarz będący zniesławieniem w rozumieniu art. 212 Kodeksu Karnego.
    Sprawa znajdzie finał w sądzie."

    Wiec jako prosty towociarz (ze inzynier) pytam sie Was szanowni znawcy:
    czy prawda jest jakobym dopuscil sie znieslawienia i spusciwszy uszy po
    sobie powinienem zgodzic sie na uniewaznienie komentarzy, czy klient(ka)
    ze mna pogrywa, zeby nie miec negatywa?

    Z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam,
    Kuba