  • 1. Data: 2004-05-10 18:49:56
    Temat: Nawiazka od sprawcy wypadku lekko dlugie
    Od: "adas" <a...@p...onet.pl>

    Witam. Mialem wypadek.
    www.lublin.riders.pl/wafel/szlif/index.html
    Nie z mojej winy. Sprawca przyznal sie do winy, dostal mandat itp. Z jego oc
    dostane odszkodowanie i zadoscuczynienie. Wiem ze od niego moge domagac sie
    nawiazki.Wniosek o ukaranie nie zostal skierowany do sadu bo ponizej
    "7".Teraz ile moge sie domagac i czy wyslac wezwanie przedsadowe do zaplaty
    nawiazki czy tez od razu do sadu?
    szczegoly:
    ja z pasazerem (mlodszy brat) jechalem motocyklem.(w skrocie to tarlismy
    najpierw o barierke a pozniej po asfalcie)
    Obrazenia ja zdarte kolana, spore blizny mam, skrecony staw lokciowy i
    nadgarstek, znieksztalcony 5 palec lewej reki.
    Pasazer skrecony staw lokciowy, nadgarstek, skrecone kolano, blizna na
    jednym kolanie.
    Do tego dodam ze od 3 tygodni mam unieruchomiony motocykl, i tydzien lezalem
    w domu bo nie moglem za bardzo chodzic.
    Prosze o konkretne odpowiedzi.
    Dzieki

  • 2. Data: 2004-05-10 19:34:25
    Temat: Re: Nawiazka od sprawcy wypadku lekko dlugie
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    adas wrote:
> [...]
    > nawiazki.Wniosek o ukaranie nie zostal skierowany do sadu bo ponizej
    > "7".Teraz ile moge sie domagac i czy wyslac wezwanie przedsadowe do zaplaty

    A na jakiej podstawie chciałbyś żądać nawiązki? Jak sam piszesz
    odszkodowanie i zadośćuczynienie dostaniesz, to wszystko co Ci się
    nalezy. Nawiązka to instytucja prawa karnego, a to postępowanie zostało
    prawomocnie zakończone przez przyjęcie mandatu.

    KG

  • 3. Data: 2004-05-10 19:39:05
    Od: "adas" <a...@p...onet.pl>

    Na podstawie art 27$2 kpw przysluguje mi prawo samodzielnego wniesienia
    wniosku o ukaranie jako oskarzycielowi posilkowemu.

  • 4. Data: 2004-05-10 19:44:30
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    adas wrote:

    > Na podstawie art 27$2 kpw przysluguje mi prawo samodzielnego wniesienia
    > wniosku o ukaranie jako oskarzycielowi posilkowemu.

    to jeszcze przeczytaj art.5§1 pkt 8 kpw
    zresztą przy wykroczeniu z art.86 kw nie ma OIDP nawiązki

    KG

  • 5. Data: 2004-05-10 20:06:54
    Od: "adas" <a...@p...onet.pl>

    Wniosku o ukaranie do Sadu Rejonowego nie skierowano.

  • 6. Data: 2004-05-10 20:27:33
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    adas wrote:

    > Wniosku o ukaranie do Sadu Rejonowego nie skierowano.

    Ale prawomocnie zakończono postępowanie poprzez nałożenie i przyjęcie
    mandatu. Mandat to równorzędna do wyroku sądu forma ukarania grzywną za
    wykroczenie.

    KG

  • 7. Data: 2004-05-10 20:59:32
    Od: "adas" <a...@p...onet.pl>

    W takim razie po co mi policja pisze ze moge sam wniesc do sadu? Raczej to
    nie jest rownorzedne, a gdzie niby mam sie domagac za krzywde i straty
    moralne?O rowerze nie wspomne :-)

  • 8. Data: 2004-05-11 02:58:47
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    Użytkownik "adas" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > W takim razie po co mi policja pisze ze moge sam wniesc do sadu? Raczej to
    > nie jest rownorzedne, a gdzie niby mam sie domagac za krzywde i straty
    > moralne?O rowerze nie wspomne :-)

    W ubezpieczalni sprawcy.

    Pozdr
    Leszek

  • 9. Data: 2004-05-11 07:05:23
    Od: "adas" <a...@p...onet.pl>

    Ubezpieczalnia za uszczerbek i bol i cierpienie. A straty moralne to co
    innego. To ze przez jakiegos chuja lezalem tydzien zalamany, to ze nie
    jezdze na motocyklu juz prawie miesiac, to ze mnie kilka imprez
    motocyklowychoninelo to juz pzu mi za to nie zaplaci

  • 10. Data: 2004-05-11 14:45:44
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    adas wrote:

    > W takim razie po co mi policja pisze ze moge sam wniesc do sadu? Raczej to
    > nie jest rownorzedne, a gdzie niby mam sie domagac za krzywde i straty
    > moralne?O rowerze nie wspomne :-)

    Na czym tak napisała?
    w sądzie cywilnym, od ubezpieczyciela

    KG