  • 1. Data: 2004-05-10 17:58:20
    Temat: prawo jazdy- nabycie uprawnień
    Od: "Carlosky" <O...@N...pl>

    od kiedy nabywa sie uprawnienia do kierowania pojazdem?
    czy od chwili zdania egzaminu, czy wpisania tego faktu do bazy danych
    wydzialy komunikacji, czy moze od chwili fizycznego otrzymania dokumentu?
    czy policja zatrzymujac osobe ktora ma zdany zgzamin ale nie odebrala
    jeszcze dokumentu ukarze ja mandatem za brak dokumentu czy tez za brak
    uprawnien skieruje sprawe do sadu grodzkiego?
    jak w takiej sytuacji moze zachowac sie sad grodzki?

    pozdrawiam,

    carosky
    www.wolnamucha.pl

  • 2. Data: 2004-05-10 18:01:06
    Temat: Re: prawo jazdy- nabycie uprawnień
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Carlosky wrote:
    > od kiedy nabywa sie uprawnienia do kierowania pojazdem?
    > czy od chwili zdania egzaminu, czy wpisania tego faktu do bazy danych
    > wydzialy komunikacji, czy moze od chwili fizycznego otrzymania dokumentu?

    podejrzewam że od chwili wydania albo doręczenia odpowiedniej decyzji...

    KG

  • 3. Data: 2004-05-10 19:58:11
    Od: "TeKaeN" <t...@n...pl>

    > podejrzewam że od chwili wydania albo doręczenia odpowiedniej decyzji...

    Od daty wydania decyzji.

    Pozdrawiam
    TeKaeN

  • 4. Data: 2004-05-10 22:08:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "TeKaeN" <t...@n...pl> napisał w wiadomości

    Dokumentem uprawniającym do prowadzenia pojazdu jest PRAWO JAZDY. I nie ma
    znaczenia, kiedy się nabywa uprawnienia. Jeśli zginie Ci prawo jazdy, to
    nie masz prawa jeździć pojazdem, aż dostaniesz duplikat.

  • 5. Data: 2004-05-11 10:16:09
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >Jeśli zginie Ci prawo jazdy, to nie masz prawa jeździć pojazdem,
    Racja, z tym, że:
    a/ gubi się dokument, a uprawnienia pozostają
    b/ można cofnąć uprawnienia, a dokument dalej posiadać
    c/ w tzw. taryfikatorze rozróżnia się kierowanie pojazdem "bez
    uprawnień" (500 zł) od "nieposiadania przy sobie" (50 zł)

    Artur Golański

  • 6. Data: 2004-05-11 11:10:48
    Od: "Carlosky" <O...@N...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Racja, z tym, że:
    > a/ gubi się dokument, a uprawnienia pozostają
    > b/ można cofnąć uprawnienia, a dokument dalej posiadać

    idlatego smiem twierdzic, ze uprawnienia sa wazniejsze niz dokument...

    > c/ w tzw. taryfikatorze rozróżnia się kierowanie pojazdem "bez
    > uprawnień" (500 zł) od "nieposiadania przy sobie" (50 zł)

    otoz to :)

    pozdrawiam,

    carlosky
    www.freefly.pl

  • 7. Data: 2004-05-11 16:35:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Carlosky" <O...@N...pl> napisał w wiadomości

    > idlatego smiem twierdzic, ze uprawnienia sa wazniejsze niz dokument...

    No i oczywiście masz rację.

    > otoz to :)

    To przecież logiczne. Nie posiadanie przy sobie prawka, to jakieś tam
    niedopełnienie staranności. Co innego, jak jakiś debil nie mający pojęcia
    o prowadzenia samochodu siada za kierownicą.