  • 41. Data: 2005-02-03 13:37:18
    Temat: Re: Naród ma prawo znac swych kapusiów
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ali Gator wrote:

    > Ten komentarz jest bledny. 0 oznacza material tajny, 00 scisle tajny.

    Ja zawsze myślałem, że dwa zera to licencja na zabijanie...

    BP,NMSP ;->

  • 42. Data: 2005-02-03 13:42:06
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    albo "przeznaczony do likwidacji"

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 43. Data: 2005-02-03 19:58:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Daria" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W sieci juz krazy, wejdz na grupe pl.soc.polityka

    Po wszystkich grupach krąży. Jak pisałem tego posta, to jeszcze nie było tak
    powszechne :-). Teraz, to już nawet czytałem.

  • 44. Data: 2005-02-03 20:00:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ali Gator" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

    > My wszyscy. Tak samo jak muzeum Auschwitz nie jest wlascicielem listy
    ofiar
    > obozu ani ich katow.

    Wiem, że to oficjalna opinia. Tym nie mniej ja się z nią nie zgadzam. Te
    dane ktoś tam opracował, ktoś spisał. Skoro IPN tego jako właściciel praw
    nie upublicznił, to osoby trzecie prawa takiego nie mają moim zdaniem. Nie
    chodzi mi o właściciela samych danych, tylko właściciela bazy danych.

  • 45. Data: 2005-02-03 20:42:45
    Od: "Ali Gator" <a...@p...fm>

    > Wiem, że to oficjalna opinia. Tym nie mniej ja się z nią nie zgadzam. Te
    > dane ktoś tam opracował, ktoś spisał. Skoro IPN tego jako właściciel praw
    > nie upublicznił, to osoby trzecie prawa takiego nie mają moim zdaniem.

    Opracowal dla nas i za nasze pieniadze.
    IPN nie jest wlascicielem, ta baza nalezy do nas (jak i caly IPN).
    Instytut upublicznil ja dla dziennikarzy i historykow, wiec nie sa oni
    osobami trzecimi. Przepisy nie zabraniaja natomiast podawania jej do
    wiadomosci ogolu przez w/w.
    W stosunku do IPN-u stosowanie komercyjnej miarki nie ma sensu, to nie ten
    typ "firmy".

    Wracajac do glownego watku: B.Wildstein slusznie zauwazyl, ze wiele osob
    zwraca uwage jedynie na tytuly gazetowych atrykolow. A ten w "GW" byl
    delikatnie mowiac przeklamany. Wychadzac z tego zalozenia, mozemy smialo
    zalozyc, ze gazeta narazila sie na spore straty finansowe (przynajmniej wg
    standardow zachodnich).

    A.

  • 46. Data: 2005-02-03 20:58:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ali Gator" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

    To, ze baza jest naszą wspólną własnością, to wcale moim zdaniem nie
    oznacza, że każdy z nas może sobie z nią robić co chce.

    Tym nie mniej uważam, że IPN powinien te wykazy opublikować w pełnym
    brzmieniu na swoich stronach i byłoby po ptakach. W pełnym, bo lista W... to
    tylko kawałek z województwa mazowieckiego.

  • 47. Data: 2005-02-03 22:44:02
    Od: "Ali Gator" <a...@p...fm>

    > To, ze baza jest naszą wspólną własnością, to wcale moim zdaniem nie
    > oznacza, że każdy z nas może sobie z nią robić co chce.

    Nik nic zlego z nia nie zrobil. Po prostu jakis anonim wstawil na
    zagraniczny serwer, dajac nam wszystkim mozliwosc poznania jej zawartosci.

    > Tym nie mniej uważam, że IPN powinien te wykazy opublikować w pełnym
    > brzmieniu na swoich stronach i byłoby po ptakach. W pełnym, bo lista W...
    > tylko kawałek z województwa mazowieckiego.

    To prawda. Najlepszy dowod:
    http://odboj.jicinsko.cz/ar-stb/dok/seznamy/agsit.ht

    A.

  • 48. Data: 2005-02-03 23:07:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nik nic zlego z nia nie zrobil. Po prostu jakis anonim wstawil na
    > zagraniczny serwer, dajac nam wszystkim mozliwosc poznania jej zawartości.

    Ja się odnoszę do tego z punktu widzenia legalizmu. jakby gość to
    opublikował nie jako wykaz agentów, tylko jako skorowidz akt, to w ogóle bym
    nie powiedział złego słowa. Uważam, że sam wykaz powinno się opublikować.
    Albo zrobić taki programie, że wpisujesz imię i nazwisko, a on Ci wyrzuca
    numerek, gdzie go masz znaleźć.

    > To prawda. Najlepszy dowod:
    > http://odboj.jicinsko.cz/ar-stb/dok/seznamy/agsit.ht

    A to już moim zdaniem lekkie przegięcie w drugą stronę.

    Zresztą jestem przeciwnikiem ujawniania agentów. Z zasady. Jakie to państwo
    nie było, ale jednak zagwarantowaliśmy im kiedyś tajemnice tej współpracy.
    III RP nie jest zwolniona z tegoż zapewnienia, choćbyśmy uważali to za
    niewygodne, to moim zdaniem w imię zachowania wiarygodności państwowej
    należało tajemnicy dochować. Niech goście odpowiadają przed Bogiem i
    historią. Tym bardziej, że jest wiele kontrowersji, czy i na ile są to
    wiarygodne informacje. Ujawnienie tych akt daje możliwość zagranicznym
    specsłużbom w zorientowaniu się w naszej taktyce działania.

    Po za tym otwiera to pole do różnych samosądów. Kilku oszołomów przeczyta,
    ze Franciszek SZPADLA był agentem i gościowi dokopią. nikt z nich nie
    sprawdzi uprzednio, że SZPADLA uprzejmie doniósł komunistom, że sąsiad z
    podwórka okrada okoliczne kościoły, a potem czarne msze odprawia.

    Skoro już na taki temat dyskutujemy, to należy zastanowić się nad innym
    aspektem sprawy. Wyobraźmy sobie, że za 10 lat do władzy dochodzą Komuniści.
    I ogłaszają wszystkich obecnych funkcjonariuszy, parkingowych w to
    włączając, za element antyrobotniczo-chłopski. Bo przecież sprzedano majątek
    państwowy za bezcen. Okradziono tych robotników i chłopów z tego, co oni
    własnymi rękami zbudowali. Ciemiężyli ich, zmuszając do katorżniczej pracy
    za grosze, łamiąc prawa człowieka. Itd. Nie chce mi się silić, ale ideę
    pewnie wyczuwasz.

    I co teraz? Czy teraz uznasz, że powinni ujawnić wszystkich tych, co
    donosili na nieuczciwych drobnych przedsiębiorców i bezrobotnych, co podatku
    nie płacą? A i tych, co powiadamiali, że jeden z drugim robotnik, zamiast
    przykładnie pracować w firmie, to tylko nocami paliwo wynosi?

    Ten kij ma dwa końce, a stworzono niebezpieczny precedens.

  • 49. Data: 2005-02-04 00:49:48
    Od: "Ali Gator" <a...@p...fm>

    > A to już moim zdaniem lekkie przegięcie w drugą stronę.

    Ale Czechy maja juz spokoj, tym bardziej, ze nie bylo kogo zalowac. Koszt
    jaki poniesli czyszczac swoja stajnie Augiasza byl smiesznie maly w
    porownaniu 15-letnia polska ciuciubabka.

    A.

  • 50. Data: 2005-02-04 19:11:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale Czechy maja juz spokoj, tym bardziej, ze nie bylo kogo zalowac. Koszt
    > jaki poniesli czyszczac swoja stajnie Augiasza byl smiesznie maly w
    > porownaniu 15-letnia polska ciuciubabka.

    Ale czesi mają inną mentalność.