    From: "Ali Gator" <a...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Naród ma prawo znac swych kapusiów
    Date: Thu, 3 Feb 2005 21:42:45 +0100

    news:ctu086$qul$4@inews.gazeta.pl...
    > Wiem, że to oficjalna opinia. Tym nie mniej ja się z nią nie zgadzam. Te
    > dane ktoś tam opracował, ktoś spisał. Skoro IPN tego jako właściciel praw
    > nie upublicznił, to osoby trzecie prawa takiego nie mają moim zdaniem.

    Opracowal dla nas i za nasze pieniadze.
    IPN nie jest wlascicielem, ta baza nalezy do nas (jak i caly IPN).
    Instytut upublicznil ja dla dziennikarzy i historykow, wiec nie sa oni
    osobami trzecimi. Przepisy nie zabraniaja natomiast podawania jej do
    wiadomosci ogolu przez w/w.
    W stosunku do IPN-u stosowanie komercyjnej miarki nie ma sensu, to nie ten
    typ "firmy".

    Wracajac do glownego watku: B.Wildstein slusznie zauwazyl, ze wiele osob
    zwraca uwage jedynie na tytuly gazetowych atrykolow. A ten w "GW" byl
    delikatnie mowiac przeklamany. Wychadzac z tego zalozenia, mozemy smialo
    zalozyc, ze gazeta narazila sie na spore straty finansowe (przynajmniej wg
    standardow zachodnich).

    A.