  • 1. Data: 2005-07-06 20:56:49
    Temat: Naprawa gwarancyjna - ile razy
    Od: "yawn" <y...@g...pl>

    Witam serdecznie.
    Problem wyglada nastepujaco: kupilam notebook, ktory okazal sie wadliwy. Ta
    sama usterka byla naprawiana (na gwarancji, oczywiscie) juz trzykrotnie.
    Obawiam sie, ze usterka jest po prostu wynikiem wadliwej konstrukcji tej
    serii notebookow lub ewentualnie trudna do zdiagnozowania w tym konkretnym
    notebooku.
    Czy jest szansa na odzyskanie pieniedzy, ewentualnie wymiane na nowy
    notebook? Czy jest przepis mowiacy, ile razy serwis moze naprawiac te sama
    usterke bezskutecznie?
    Dziekuje za pomoc,
    Yawn

  • 2. Data: 2005-07-06 21:23:00
    Temat: Re: Naprawa gwarancyjna - ile razy
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    yawn napisał(a):
> [...]
    > Czy jest szansa na odzyskanie pieniedzy, ewentualnie wymiane na nowy
    > notebook? Czy jest przepis mowiacy, ile razy serwis moze naprawiac te sama

    nie ma, decydują postanowienia gwarancji
    ewentualnie można zastanowić się nad reklamacją u sprzedawcy z tytułu
    rękojmi/niezgodności towaru z umową w zależności od tego czy kupujący
    jest konsumentem
    www.federacja-konsumentow.org.pl

    KG

  • 3. Data: 2005-07-07 06:13:18
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > ewentualnie można zastanowić się nad reklamacją u sprzedawcy z tytułu
    > rękojmi/niezgodności towaru z umową w zależności od tego czy kupujący

    Ale czy to nie jest tak, że jak zdecydował sie ktoś korzystać z gwarancji to
    automatycznie rezygnuje z rękojmi?

    pzdr greo

  • 4. Data: 2005-07-07 11:54:47
    Od: BOULI <wmeger@_costamtrzebawyciac_wp.pl>

    Wielce Szanowny(a) g...@p...onet.pl raczył(a) napisać :

    > Ale czy to nie jest tak, że jak zdecydował sie ktoś korzystać z gwarancji to
    > automatycznie rezygnuje z rękojmi?
    >
    > pzdr greo

    nie

  • 5. Data: 2005-07-07 12:32:22
    Od: "yawn" <y...@g...pl>

    Ale jak to sie robi w praktyce? Idzie mi o przerzucenie sie z gwarancji na
    niezgodnosc towaru z umowa.
    1. Czy moge tak po prostu, po kolejnej nieudanej naprawie w serwisie,
    zglosic sie do sprzedawcy z prosba wymiany towaru na nowy lub zwrotu
    pieniedzy (z tytulu niezgodnosci towaru z umowa)?
    2. Usterka nie jest widoczna "golym okiem", tzn. notebook resetuje sie
    podczas pracy w seci bezprzewodowej. Na jakiej podstawie sprzedawca uzna, ze
    usterka faktycznie wystepuje, skoro jej nie widac? Co jesli odmowi uznania
    wady?

  • 6. Data: 2005-07-07 14:29:01
    Od: maHo <m...@p...net>

    yawn wrote:
    [ciach]
> [...]
    > usterka faktycznie wystepuje, skoro jej nie widac? Co jesli odmowi uznania

    jak szybko i jak bardzo powtarzalnie się restartuje?. Bo może da się to
    powtórzyć przy sprzedawcy?

    pozdrav

    maHo

  • 7. Data: 2005-07-07 14:58:47
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    yawn napisał(a):
> [...]
    > zglosic sie do sprzedawcy z prosba wymiany towaru na nowy lub zwrotu
    > pieniedzy (z tytulu niezgodnosci towaru z umowa)?

    Możesz.
    Tylko jest problem - powinieneś zawiadomić sprzedawcę o wadzie
    (niezgodności) w ciągy dwóch miesięcy od jej wykrycia, inaczej tracisz
    uprawnienia.

    > 2. Usterka nie jest widoczna "golym okiem", tzn. notebook resetuje sie
    > podczas pracy w seci bezprzewodowej. Na jakiej podstawie sprzedawca uzna, ze
    > usterka faktycznie wystepuje, skoro jej nie widac?

    To jego problem.

    > Co jesli odmowi uznania wady?

    pozostanie gwarancja albo sąd

    KG

  • 8. Data: 2005-07-07 15:28:26
    Od: "yawn" <y...@g...pl>

    Dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Ciesze sie, ze jest jakies wyjscie.

    Usterke w sklepie juz zglosilam. Niestety - nic nie zyskalam.
    Co do szczegolow - notebook restartuje sie kilka razy dziennie, podczas
    pracy w sieci bezprzewodowej. Ale w sklepie akurat nie chcial ;-). Wiecie
    jak to jest. Sprzedawca uznal, ze skoro przez kilka godzin restart nie
    nastapil, to wina lezy w konfiguracji mojej sieci. Ale po pierwsze - w tej
    sieci pracuje kilka notebookow innych marek i one nie maja zadnych
    problemow, a po drugie - serwis uznawal istnienie tej usterki za prawdziwe,
    skoro trzykrotnie wymienial plyte glowna, w tym raz wlacznie w obudowa. W
    rezultacie wiec, praktycznie caly notebook mamy "nowy" (plyta jest
    zintegrowana z procesorem). To daje podstawy, by sadzic, ze usterki nie da
    sie usunac (moze byc wada tej serii notebookow). Sprzedawcy to nie
    przekonalo i odeslal mnie ponownie do serwisu.
    Szczerze powiem, ze jestem znuzona, bo notebook jest nowy, ale wiekszosc
    czasu spedza w serwisie. Dodatkowo, trace dane przez te niespodziewane
    restarty. I przeciez - to nie jest zdrowe dla hardware'u. Nie widze sensu w
    dalszych naprawach. Dlatego pytam o rade.

    Jeszcze raz serdecznie Wszystkim dziekuje za pomoc. Jesli macie jakies
    sugestie - piszcie.
    Yawn.

  • 9. Data: 2005-07-07 23:11:33
    Od: "szlovak" <B...@o...pl>

    BOULI napisał(a):

    > Wielce Szanowny(a) g...@p...onet.pl raczył(a) napisać :
    > tytułu >> rękojmi/niezgodności towaru z umową w zależności od tego
    > czy kupujący >> jest konsumentem

    > nie

    uzasadnij, bo ja wiem że tak

    Adam

  • 10. Data: 2005-07-07 23:12:06
    Od: "szlovak" <B...@o...pl>

    BOULI napisał(a):

    > Wielce Szanowny(a) g...@p...onet.pl raczył(a) napisać :
    > tytułu >> rękojmi/niezgodności towaru z umową w zależności od tego
    > czy kupujący >> jest konsumentem

    > nie

    uzasadnij bo ja wiem że tak

    Adam