  • 11. Data: 2005-07-07 23:16:04
    Temat: Re: Naprawa gwarancyjna - ile razy
    Od: "szlovak" <B...@o...pl>

    yawn napisał(a):

> [...]
    > caly notebook mamy "nowy" (plyta jest zintegrowana z procesorem). To
    > daje podstawy, by sadzic, ze usterki nie da sie usunac (moze byc wada
    > tej serii notebookow). Sprzedawcy to nie przekonalo i odeslal mnie
    > ponownie do serwisu. Szczerze powiem, ze jestem znuzona, bo notebook
    > jest nowy, ale wiekszosc czasu spedza w serwisie. Dodatkowo, trace
    > dane przez te niespodziewane restarty. I przeciez - to nie jest
    > zdrowe dla hardware'u. Nie widze sensu w dalszych naprawach. Dlatego
    > pytam o rade.
    >
    > Jeszcze raz serdecznie Wszystkim dziekuje za pomoc. Jesli macie

    Masz rację i już na mój gust prawnie przysługuje ci sprawny sprzęt lub
    pieniądze. Tylko powinno się mieć na papierze oddania do serwisu (czyli
    reklamacje) wtedy masz dowody, bo tak powiedzą że np. przyszłaś do nich
    wczoraj itp. Konkretnie to idź do prawnika, to prosta sprawa.Lub może
    do jakiejś federacji konsumenckiej, wtedy za darmo się nawet dowiesz.

    Adam

  • 12. Data: 2005-07-08 00:27:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <dakcr4$oba$1@nemesis.news.tpi.pl>, szlovak wrote:
    > uzasadnij, bo ja wiem że tak

    Takie domniemanie przyjęto kiedyś przy rękojmi a i wtedy dotyczyło to
    wyłącznie usunięcia takiej samej wady i to też nie zupełnie bezwarunkowo.
    Rekojmia przy sprzedaży konsumenckiej zniknęła 1 stycznia 2003.
    Rezygnacji z rękojmi przy skorzystaniu z gwarancji w przypadku ogólnym nie
    było chyba nigdy (przynajmniej ja nie kojarzę), a to co obecnie
    obowiązuje mówi wyraźnie:
    Art. 13. 4. W dokumencie gwarancyjnym należy zamieścić podstawowe dane
    potrzebne do dochodzenia roszczeń z gwarancji, w tym w szczególności nazwę
    i adres gwaranta lub jego przedstawiciela w Rzeczypospolitej Polskiej,
    czas trwania i terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej. Ponadto powinno
    być w nim zawarte stwierdzenie, że gwarancja na sprzedany towar
    konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień
    kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2005-07-08 08:24:47
    Od: "szlovak" <B...@o...pl>

> [...]
    > gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza
    > ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności

    No to się zmieniły przepisy, rzeczywiście. To pokzauje że można znaleźć
    bzdury w internecie, bo niedawno patrzyłem
    Adam