  • 1. Data: 2008-10-15 05:43:46
    Temat: Należności wobec Urzędu Skarbowego - jak powstają i czy się przedawniają?
    Od: "arek - ale inny" <n...@p...pl>

    Witam

    Poproszono mnie o pomoc (że niby mam internet to może...) w takiej sprawie:
    Zaraz po wojnie sprowadziło się w moje okolice małżeństwo. Dostali (chyba?)
    jakąś ziemię, zamieszkali, pobudowali dom (oczywiście bez planów), mieli
    dzieci, potem wnuki itd. W aktach własności był wpisany 1 ha ziemi bez domu.
    I teraz do sedna: kilkanaście lat temu umarł dziadek. Przeprowadzono sprawę
    spadkową, współwłaścicielami ziemi i domu (dom wtedy wykazano) została
    babcia oraz jej córka i syn. W papierach była współwłasność 1 ha i domu na
    troje. Pięć lat temu zmarła babcia, znów przeprowadzono sprawę spadkową -
    majątek przeszedł na córkę i syna (wspólnie).
    Obecnie trwa rozdzielanie majątki na wnuki owych dziadków, więc córka i syn
    znieśli współwłasność. I okazało się - przy okazji pomiarów geodezyjnych -
    że działka wcale nie ma 1ha ale 7tys. metrów. Część działki była odsprzedana
    swego czasu sąsiadom, ale to by i tak było mniej niż ten hektar. Pytanie:
    czy US zażąda wyrównania nieopłacanego nigdy podatku gruntowego? Czy wymóg
    opłaty może się przedawniać? Kiedy?

    Dziękuję i pozdrawiam
    Arek

  • 2. Data: 2008-10-15 06:46:07
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "arek - ale inny" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > hektar. Pytanie: czy US zażąda wyrównania nieopłacanego nigdy podatku
    > gruntowego? Czy wymóg opłaty może się przedawniać? Kiedy?

    nie bardzao rozumiemem pytanie, hektar to 10000 metrow, wiec teraz maja 0,7
    ha czyli mniej
    ty myslisz ze 7 tys metrow to wiecej niz hektar i stad twoje pytanie, czy
    moze oni nigdy nie oplacali podatku gruntowego?
    czy moze chodzi o cos jeszcze innego?

  • 3. Data: 2008-10-15 12:08:13
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

    > czy US zaż?da wyrównania nieopłacanego nigdy podatku gruntowego? Czy wymóg
    > opłaty może się przedawniać? Kiedy?

    Nie, US nigdy nie zażąda podatku gruntowego.

    --
    Krzysiek, Kraków

  • 4. Data: 2008-10-15 17:19:51
    Od: "arek - ale inny" <n...@p...pl>

    > nie bardzao rozumiemem pytanie, hektar to 10000 metrow, wiec teraz maja
    > 0,7 ha czyli mniej
    > ty myslisz ze 7 tys metrow to wiecej niz hektar i stad twoje pytanie, czy

    Nigdy nie opłacali, a teraz boją się że będą musieli wpłacić zaległy.

    Arek

  • 5. Data: 2008-10-16 16:27:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    arek - ale inny wrote:

    > Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Nigdy nie opłacali, a teraz boją się że będą musieli wpłacić zaległy.

    To jakie znaczenie ma to czy działka ma więcej czy mnie niż hektar i kiedy
    to się zmieniło?

    p. m.