  • 1. Data: 2002-09-02 13:52:30
    Temat: Nakazanie powrotu do nazwiska rodowego
    Od: "Marek" <s...@p...fm>

    Czy jest taka możliwość, aby sąd nakazał mi powrót
    do mojego nazwiska rodowego?
    Wiadomo mi jedynie, że mam możliwość powrotu
    do swojego starego nazwiska po rozwodzie - wniosek w USC
    - ale nie mam takiego zamiaru.
    Jednakże prawnik - mocno zaangażownany w spopielenie
    naszego związku - podpowiedział żonie, że jest taka możliwość.
    Ma rację, czy tylko próbuje mnie dodatkowo denerwować?
    Dodam, że przyjąłem przy ślubie nazwisko żony,
    które jest "historyczne".

    Marek

  • 2. Data: 2002-09-02 14:43:16
    Temat: Odp: Nakazanie powrotu do nazwiska rodowego
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marek <s...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:akvqdj$lq$...@n...tpi.pl...
    .
    > Ma rację, czy tylko próbuje mnie dodatkowo denerwować?
    > Dodam, że przyjąłem przy ślubie nazwisko żony,
    > które jest "historyczne".

    Małżonek w ciągu 3 m-cy od prawomocności orzeczenia czyli rozwiedziony,
    który wskutek zawarcia związku zmienił nazwisko ,może przez oświadczenie
    złożone w USC powrócić do nazwiska ,które nosił przed zawarciem związku .Po
    upływie tego terminiu uprawnienie wygasa .I zachowuje on nazwisko ,które
    nabył wskutek zawarcia małżeństwa.Rozwiedziony małżonek nie może domagać bez
    względu na okoliczności sprawy. pozbawienia byłego małżonka uprawnienia do
    zachowania po rozwodzie nazwiska ,które przyjął zawierając małżeństwo.

    Sandra

  • 3. Data: 2002-09-03 08:20:22
    Temat: Re: Nakazanie powrotu do nazwiska rodowego
    Od: "Marek" <s...@p...fm>

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:akvsqs$m7i$...@a...dialog.net.pl...
> [...]
    > względu na okoliczności sprawy. pozbawienia byłego małżonka uprawnienia do
    > zachowania po rozwodzie nazwiska ,które przyjął zawierając małżeństwo.

    Dziękuję Sandro.
    Teściowa coś wspominała, że żona w pozwie napisała coś w stylu:
    "Muszę się z nim rozwieść, bo zawarł ze mną małżeństwo tylko dlatego,
    żeby zmienić swoje rodowe nazwisko Ciećko, które mu się nie podobało
    na moje piękne - Sienkiewicz."
    :-)

    Pozdrawiam
    Marek

  • 4. Data: 2002-09-03 09:51:18
    Od: "Qwax" <...@...Q>

> [...]
    dlatego,
    > żeby zmienić swoje rodowe nazwisko Ciećko, które mu się nie podobało

    na imię miał Henryk ? ;-))))

    Pozdrawiam
    Qwax