    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Nakazanie powrotu do nazwiska rodowego
    Date: Mon, 2 Sep 2002 16:43:16 +0200

    Użytkownik Marek <s...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:akvqdj$lq$...@n...tpi.pl...
    .
    > Ma rację, czy tylko próbuje mnie dodatkowo denerwować?
    > Dodam, że przyjąłem przy ślubie nazwisko żony,
    > które jest "historyczne".

    Małżonek w ciągu 3 m-cy od prawomocności orzeczenia czyli rozwiedziony,
    który wskutek zawarcia związku zmienił nazwisko ,może przez oświadczenie
    złożone w USC powrócić do nazwiska ,które nosił przed zawarciem związku .Po
    upływie tego terminiu uprawnienie wygasa .I zachowuje on nazwisko ,które
    nabył wskutek zawarcia małżeństwa.Rozwiedziony małżonek nie może domagać bez
    względu na okoliczności sprawy. pozbawienia byłego małżonka uprawnienia do
    zachowania po rozwodzie nazwiska ,które przyjął zawierając małżeństwo.

    Sandra