  • 61. Data: 2009-03-31 20:25:00
    Temat: Re: Nakaz eksmisji
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 31 marzec 2009 14:12
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gqt1bm$jeo$2@inews.gazeta.pl>):

    > Mylisz powszechnie głupią praktykę z normalnością.

    Czyli normalność to mieszkać pod mostem? Bo nie każdy ma rodziców-bogaczy z
    domem do oddania piętra.

    --
    Tristan

  • 62. Data: 2009-03-31 20:27:44
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    > Mylisz powszechnie głupią praktykę z normalnością.

    Czyli normalność to mieszkać pod mostem? Bo nie każdy ma rodziców-bogaczy z

    W USA to akurat chyba jest tak, jak byś chciał, że biedni mieszkają w
    przyczepach, a nieco bogatsi w kartonowych domkach. Ja pisałem o mojej
    rodzinie w Vaterlandzie, która od lat porządnie sobie mieszka w
    przyzwoitych domkach/mieszkaniach na przedmieściach i po prostu spłaca.

    Bo skąd człowiek po urodzeniu ma mieć kasę? A jak już do emerytury nazbiera,
    to sobie w młodość nie teleportuje. A kredyt to właśnie taki teleport.

    --
    Tristan

  • 63. Data: 2009-03-31 22:55:49
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 31 marzec 2009 14:51
    (autor przypadek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <2...@f...go
    oglegroups.com>):

    > Być może nikt nigdy nie dowie się całej prawdy.

    No ja wiem? a jak CIA odtajni akta? Te o JFK chyba koło 2030 mają odtajniać.

    --
    Tristan

  • 64. Data: 2009-03-31 22:59:24
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał:

    >Albo że w ogóle są to fakty.

    No własnie, bo fakty prawdziwe to pleonazm, a nieprawdziwe -- oksymoron...
    ;-)

    Krystian

  • 65. Data: 2009-04-01 15:07:33
    Od: 1...@g...com

    Witam,

    a nie uważacie, że opisany wyżej sposób to wspaniała metoda na
    "wycyganienie" mieszkania od gminy ?

    Założenie - mieszkamy z rodzicami, chcemy się usamodzielnić
    Możliwości - kupić lub wynająć mieszkanie w cenach rynkowych - drogo
    Rozwiązanie problemu - poprosić rodziców aby nas sądowo eksmitowali.
    Zrobić trochę histerii na potrzeby sądu. Sąd decyduje o eksmisji. Z
    wyrokiem udajemy się do gminy. W takiej sytuacji gmina musi dostarczyć
    lokal.jesteśmy samodzielni :-)

    Pozdrawiam

  • 66. Data: 2009-04-01 15:15:39
    Od: BK <b...@g...com>

    On Apr 1, 5:07 pm, 1...@g...com wrote:
> [...]
    > Zrobić trochę histerii na potrzeby sądu. Sąd decyduje o eksmisji. Z
    > wyrokiem udajemy się do gminy. W takiej sytuacji gmina musi dostarczyć

    To chyba rozwiazanie jedynie dla osob o zaburzeniach zdrowia
    psychicznego. Zamiast placic za prad/wode/co/gaz na spolke z rodzicami
    we wlasnym domu to dostaniemy kopa w dupe do przerobionego hotelu
    robotniczego gdzies na jakims zadupiu i tam placic za prad/wode/gaz/
    co. I mieszkac w "dzielni" z innymi eksmitowanymi? :)

    Cud, miod i maliny zwlaszcza dla rodziny z dziecmi.

  • 67. Data: 2009-04-01 20:41:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tristan pisze:

    > Czyli normalność to mieszkać pod mostem?

    Czyli albo pod cudzym mostem albo we własnym mieszkaniu? Innej
    możliwości nie widzisz?

    > W USA to akurat chyba jest tak, jak byś chciał, że biedni mieszkają w
    > przyczepach, a nieco bogatsi w kartonowych domkach.

    Nie, ostatnio tym z kartonowych domków dali kredyty hipoteczne,
    słyszałeś chyba o tym ?

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 68. Data: 2009-04-01 20:51:57
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 01 kwiecień 2009 22:41
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gr0jgj$ckr$1@inews.gazeta.pl>):

    > Czyli albo pod cudzym mostem albo we własnym mieszkaniu? Innej
    > możliwości nie widzisz?

    Nie rozumiem.... No powiedzmy taki student kończy studia, idzie na swoje.
    Załóżmy, że nie ma rodziców-bogaczy z domem do oddania...

    a) bierze kredyt i mieszka (wg mnie to właśnie najsensowniej)

    b) wynajmuje mieszkanie i spłaca ,,kredyt'' a mieszkanie nigdy nie będzie
    jego

    c) idzie pod most

    Jaką widzisz inną opcję? Kawalerka kosztuje około 80 tysięcy, 3 pokoje około
    200 w naszej okolicy. Bez (a) tego nie kupi. Wynajmowanie i płacenie
    czynszu wysokiego też takie sobie jest, bo ten czynsz dla obcego to wyjdzie
    tyle ile spłata raty.

    > Nie, ostatnio tym z kartonowych domków dali kredyty hipoteczne,
    > słyszałeś chyba o tym ?

    Słabo. Świat wielkiej polityki i wielkiej finansjery to nie mój świat
    niestety. Natomiast sam jestem teraz w sytuacji duszenia się i zastanawiam
    się, co robić dalej. I właśnie na ten kredyt się oglądam, gdyby nie to, że
    teraz te jakieś cyrki media z bankami porobiły ;(

    --
    Tristan

  • 69. Data: 2009-04-01 21:00:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Czyli albo pod cudzym mostem albo we własnym mieszkaniu? Innej
    > możliwości nie widzisz?

    > Nie, ostatnio tym z kartonowych domków dali kredyty hipoteczne,
    > słyszałeś chyba o tym ?

    Tak swoją drogą, to jednym z powodów problemów mieszkaniowych w PL
    jest właśnie ten brak stopniowania jakości mieszkań. W Polsce nie ma
    osiedli z przyczep kampingowych, czy kartonowych domków budowanych z
    założeniem istnienia 10 lat. Każdy, nawet największy biedak, musi kupić
    lub wynająć sobie dom o trwałości 100 lat.

    Pewnie po części jest to wina mentalności Polaków (dom traktują jako
    inwestycje i prezent dla prawnuków), a po części przepisów (mało
    mieszkań, bo nie każdy kto chce, może się budować, nie ma motywacji do
    budowania pod wynajem, bo są cyrki z eksmisjami, nie można budować tanio
    i kiepsko, bo normy muszą być spełnione itp.).

    --
    Liwiusz

  • 70. Data: 2009-04-01 21:09:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tristan pisze:

    > a) bierze kredyt i mieszka (wg mnie to właśnie najsensowniej)

    OK, ale nie płacze potem i nie chce bym mu dopłacał. Myśli i przewiduje
    wszytko. Jak źle przewidzi sprzedajemy mu chatę, spłacamy kredyt a potem
    opcja c.

    > b) wynajmuje mieszkanie i spłaca ,,kredyt'' a mieszkanie nigdy nie będzie
    > jego

    Jeśli nie jest w stanie przewidzieć przyszłości to to jest rozsądna
    opcja. Nie wiem na ile to prawda, ale na zachodzie i w usa to przeważnie
    ta opcja obowiązuje. Nie trzeba też sprzedawać domu/mieszkania jak
    przyjdzie się przenieść gdzieś za pracą.

    Oczywiście ważne by było żeby była istotna różnica fionsowa między a i
    b, ale wymagałoby to większej ilości mieszkań na wynajem i większej
    elastyczności w ewentualnym pozbywaniu się lokatorów.

    > c) idzie pod most
    >
    > Jaką widzisz inną opcję?

    Opcji b nie wskazywałeś poprzednio.

> [...]
    tego nie kupi. Wynajmowanie i płacenie
    > czynszu wysokiego też takie sobie jest, bo ten czynsz dla obcego to wyjdzie

    Czasem jak widać do czasu. Bierzesz sobie kredyt w CHF wartości 100000
    zł, a potem bach i masz do spłaty 150000 zł. I wtedy jednak czynsz może
    być bardziej realny do zapłaty niż rata.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars