  • 1. Data: 2007-05-15 23:08:08
    Temat: Nagrywanie rozmow w pomieszczeniu a pracodawca
    Od: "Kris" <k...@s...pl>

    czy pracodawca moze nagrywac rozmowy przeprowadzone w pomieszczeniu
    biurowym?
    zalozmy ze jest to biuro w ktorym pracuje ksiegowe ktore sobie plotkuja...
    pracodawca mialby doslownie on-line podsluch wraz z video
    czy polskie prawo no to zezwala, jesli nie to jakie przepisy sa naruszane?
    z gory wielkie dzieki

  • 2. Data: 2007-05-16 05:13:53
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Dnia Wed, 16 May 2007 01:08:08 +0200, Kris napisał(a):

> [...]
    > pracodawca mialby doslownie on-line podsluch wraz z video
    > czy polskie prawo no to zezwala, jesli nie to jakie przepisy sa naruszane?

    było wielokrotnie, odszukaj wątki po hasłach: podsłuch w pracy, kontrola w
    pracy, kaery w pracy itd.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net + http://grupy.3mam.net

  • 3. Data: 2007-05-16 06:55:03
    Od: "Kris" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@p...gmail.com>
    napisał w wiadomości news:1tq6yr2hfsigt$.l5jvw48epetp$.dlg@40tude.net...

    > było wielokrotnie, odszukaj wątki po hasłach: podsłuch w pracy, kontrola w
    > pracy, kaery w pracy itd.

    http://www.msp.money.pl/wiadomosci/artykul/kontrower
    syjne;nagrywanie;pracownikow,206,0,210638.html

    juz wole ta interpretacje niz zdawkowe gdybyanie na grupie z ktorego i tak
    nic nie wychodzi
    nikt jednoznacznie sie nie okresla

  • 4. Data: 2007-05-16 08:29:03
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 16 May 2007 08:55:03 +0200, Kris napisał(a):

    > juz wole ta interpretacje niz zdawkowe gdybyanie na grupie z ktorego i tak
    > nic nie wychodzi
    > nikt jednoznacznie sie nie okresla

    W archiwum jest to samo - tylko trzeba umieć czytać.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 5. Data: 2007-05-16 09:19:23
    Od: "Kris" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:1cvap1os9d2ff.1snmnjfjnmdyf$.dlg@40tude.net...

    > W archiwum jest to samo - tylko trzeba umieć czytać.

    albo sie przekopac:)

    http://firma.onet.pl/1514608,wiadomosci.html

    Pracodawca nie może czytać e-maili pracownika
    (fkn.pl/04.04.2007)

    Europejski Trybunał Praw Człowieka orzekł, że podsłuchiwanie przez
    pracodawcę prywatnych rozmów telefonicznych i czytanie prywatnej
    korespondencji e-mailowej pracownika jest naruszeniem art. 8
    Europejskiej Konwencji Praw Człowieka - czytamy w serwisie FKN.pl.

    Orzeczenie to burzy dotychczasową praktykę wielu pracodawców, również w
    Polsce.

    Trybunał uznał, że rejestrowanie i przechowywanie prywatnych informacji
    narusza prywatność i tajemnicę korespondencji, a dodatkowo jest
    wykroczeniem poza reguły prawa.

    Szczegóły w serwisie www.fkn.pl

    M.

  • 6. Data: 2007-05-17 09:00:56
    Od: Czesław <n...@n...com>

    Kris pisze:

> [...]
    >

    > Trybunał uznał, że rejestrowanie i przechowywanie prywatnych informacji
    > narusza prywatność i tajemnicę korespondencji, a dodatkowo jest

    Takie orzeczenie niczego nie zmienia. Wystarczy ze pracodawca umieści w
    swoim regulaminie zakaz używania firmowego sprzętu do prywatnej
    komunikacji. I wtedy wszystkie email'e i rozmowy będą z definicji
    służbowe a nie prywatne.

    Dodam także ze monitoring (zwłascza w przypadku emaili i stron www) jest
    konieczny bo :

    - pracodawca musi mieć możliwość sprawdzenia czy pracownik optymalnie
    wykorzystuje swój czas... Jeśli pracownik poświęca na wysyłanie
    prywatnych maili całe godziny, zamiast pracować to jest to zwykła kradzież.

    - to pracodawca odpowiada za jakiekolwiek nielegalne materiały (np.
    piracki soft, filmy divx) który pojawi sie na firmowych komputerach

    - pracodawca ma prawo chronić komputery : wirusami, nadmiernym
    zapchaniem dysków, przeciążeniem łączy internetowych oraz ma prawo robić
    backupy danych... Do tego konieczny jest pełny dostęp do zasobów
    komputera i przesyłanych treści.

  • 7. Data: 2007-05-17 09:39:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f2h5ln$eqf$1@atlantis.news.tpi.pl Czesław
    <n...@n...com> pisze:

    > Wystarczy ze pracodawca umieści w swoim regulaminie zakaz używania
    > firmowego sprzętu do prywatnej komunikacji. I wtedy wszystkie email'e i
    > rozmowy będą z definicji służbowe a nie prywatne.
    To jak położę prywatny list w szufladzie słuzbowego biurka, to pracodawca
    będzie go mógł go otworzyć i przeczytać?

    > Dodam także ze monitoring (zwłascza w przypadku emaili i stron www) jest
    > konieczny bo :
    > - pracodawca musi mieć możliwość sprawdzenia czy pracownik optymalnie
    > wykorzystuje swój czas...
    Zakres i metody kontroli mają swoje granice, zakreślone nie tylko normami
    zwyczajowymi ale i prawnymi.

    > Jeśli pracownik poświęca na wysyłanie prywatnych maili całe godziny,
    > zamiast pracować to jest to zwykła
    > kradzież.
    Zwykła kradzież? To on jest zwykłym złodziejem?
    Przyznam, że nie słyszałem aby ktoś za wysyłanie prywatnych maili w czasie
    pracy (nawet poświęcając temu całe godziny) został oskarżony o kradzież i
    stanął przed sądem w sprawie karnej. A ty słyszałeś?

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2007-05-18 03:22:14
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Thu, 17 May 2007 11:00:56 +0200, Czesław napisał(a):

    > Jeśli pracownik poświęca na wysyłanie prywatnych
    > maili całe godziny, zamiast pracować to jest to
    > zwykła kradzież.
    Znaczy sia, ten Józek, czy Stefan co go na
    sąsiadniej budowie widuję podpierającego się
    godzinami łopatą może odpowiadać za kradzież?
    Zgłaszać na policję?

    --
    pozdro
    poreba

  • 9. Data: 2007-05-18 05:01:44
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Czesław wrote:

> [...]
    > swoim regulaminie zakaz używania firmowego sprzętu do prywatnej
    > komunikacji. I wtedy wszystkie email'e i rozmowy będą z definicji

    LOL :) A w drugą stronę też to działa? Jak służbowe pieniądze do
    prywatnego portfela włożę?

> [...]
    > wykorzystuje swój czas... Jeśli pracownik poświęca na wysyłanie
    > prywatnych maili całe godziny, zamiast pracować to jest to zwykła kradzież.

    Jak pracodawca sobie takich pracowników wybrał, to dupa jest a nie
    pracodawca. A poza tym są inne metody kontroli.

    > - to pracodawca odpowiada za jakiekolwiek nielegalne materiały (np.
    > piracki soft, filmy divx) który pojawi sie na firmowych komputerach

    LOL :) Odpowiada ten, kto popełnił przestępstwo.

> [...]
    > zapchaniem dysków, przeciążeniem łączy internetowych oraz ma prawo robić
    > backupy danych... Do tego konieczny jest pełny dostęp do zasobów

    Przed wirusami chroni program antywirusowy oraz polityka bezpieczeństwa,
    od zapychania dysków jest quota, od łącz - htb, cbq itp. Backup robi
    się automatycznie. Żadne z wymienionych nie narusza prawa do prywatności.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak