  • 11. Data: 2003-11-23 06:54:46
    Temat: Re: Nabity w butelkę przez ISP !!!
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Mario" <p...@W...poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:bpoonp$ql1$1@news.onet.pl

    > Pretensje to moge mieć do ISP-przeczytałem umowę i było w niej do
    > 512Kb/s - nie pisało, że do ich serwera, przecież to chodzi o internet a
    > [.....................]

    Transfer powinien być ok 52 KB/s (kilobajtów)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Obowiązkowa przyjemność jest nieprzyjemnym obowiązkiem.

  • 12. Data: 2003-11-23 07:18:59
    Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl>

    ARTUR!!! NIE TYLKO NET-ETYKIETA OBOWIĄZUJE ALE KULTURA

  • 13. Data: 2003-11-23 08:25:42
    Od: "Artur" <j...@j...pl>

    interpio wrote:

    [...]

    zdenerwowal mnie

  • 14. Data: 2003-11-23 23:48:43
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Mariusz M wrote:

    > Mam umowę: " X zobowiązuje się do
    > udostępnienia w ramach usługi Abonentowi szybkość łącza do 512Kb/s" -
    > gwarantowaną mam
    > 0-bez CIR (jest tylko do 512Kb/s).

    No to wiesz... jak dali by nagle 1Mbit to bylo by to zlamaniem warunkow
    umowy, natomiast to ze bedziesz mial <=512kbit t ojest wyraznie napisane.

    Jest to oczywiscie troche glupie... mniej wiecej jak w sklepie sprzedawali
    by "do 5kg jablek", a po zakupie okazuje sie ze to jedno jablko i to
    robaczywe ;)

    Sam Internet tak juz skonstruowany jest ze transferu "skadkolwiek"
    zagwarantowac sie nie da.

    CIR to tez gwarancja na ktorka mete - to ze masz CIR 128kbit nie oznacza ze
    odemnie z serwera sciagniesz cokolwiek z ta predkoscia, sciagniesz z ta z
    ktora moj serwer pozwoli.

    A niestety, ISP sa nieuczciwi i podlaczaja po 100 osob do DSL-a 512 mowiac
    ze lacze bedzie 512kbit. A i znam jeden przypadek providera ktory w
    materialach reklamowych pisal o laczy 100MBit (tyle wynosi predkosc sieci
    lokalnej w ktorej znajduja sie uzytkownicy z jednego bloku), dalej bylo
    1Mbit.

    Jak ja instalowalem sieci to zawsze byla informacja o tym jakie bedzie lacze
    z internetem, jaka bedzie siec lokalna i co to wszystko w praktyce znaczy
    (czyli czego uzytkownik moze sie spodziewac).

  • 15. Data: 2003-11-24 01:37:52
    Od: Eustachy <e...@n...pl>

    Mario wrote:
    > Pretensje to moge mieć do ISP-przeczytałem umowę i było w niej do
    > 512Kb/s - nie pisało, że do ich serwera, przecież to chodzi o internet a
    > nie o LAN.

    Co to za różnica? Pisało "do" to i masz "do" np. 1 kB/s Gdybyś był
    mundry to zadałbyś pytanie ile userów i jakie wyjście na świat (czytaj
    jakie łącza, ile kilo, jaki CIR, kto dostarcza, ile osób na takim łączu
    ma być docelowo, kiedy i do ilu zwiększą przepustowość)

    Co mnie obchodzi ich wyjscie na świat, Jeśli mają tylko np
    > 1Mb/s to niech nie dają na 100 userów do 512Kb/s.

    A powinno bo płacisz za usługę którą zamówiłeś. Tobie się wydaję że jak
    napisali do 512Kb/s i mają 100 osób to POWINNI zapewnić łącze na świat
    50 Mb/s? Stary, litości. Wyszło by na to że 10 000 userów ma na własność
    całe wyjście TP w Polsce, czyli ok. 5Gb. 10.000 to takie ... większe
    osiedle.

    Ludzi popytać nie
    > mogłem bo byłem jednych z pierwszych. Dla mnie to jest jawne oszustwo.
    > Jako klient mogłem zinterpretować umowę w ten sposób i mam prawo się z
    > niej wycofać.

    Masz prawo czuć się oszukanym. Idz z tym do sądu, a dorażnie zrób im na
    złość i się odetnij/wypowiedz umowę/oflaguj.

    Jest to dla mnie świadome wprowadzanie klienta w błąd.
    > Wielcy mi ISP-tak to każdy potrafi. Jak by napisali tak - DAJEMY
    > INTERNET - 100Mb/s, MAMY 1000 UŻYTKOWNIKÓW I POŁĄCZENIE Z INTERNETEM NA
    > MODEMIE 56Kb/s - to jest uczciwe.

    Płacisz pewnie z 60-90PLN,czego oczekiwałeś, gwarantowanego połączenia
    512 kilo?, niezależnie od pory dnia? Dla Twojej informacji CIR w TPSA
    kosztuję ok 1500 PLN na !!!64kb/s.!!! Jeżeli Twój ISP ma łącze 512 i ma
    100 userów to uzyskasz to połączenie... jak 99 userów nie włączy
    interka. Abstrahuję od faktu że Twój ISP wykupił łącze od firmy która
    też gwarantuję łącze DO np. 1Mb z CIRem 64kilo do routera brzegowego.
    A ja powtórzę.

    >za glupote sie placi

    i za niewiedzę

    Pozdrawiam
    Motyka

  • 16. Data: 2003-11-29 12:35:24
    Od: "Gregory - Poznaniak" <t...@x...invalid>

    Upłynęło trochę wody w Warcie, gdy Mario napisał/a w

    > Jak by napisali tak - DAJEMY
    > INTERNET - 100Mb/s, MAMY 1000 UŻYTKOWNIKÓW I POŁĄCZENIE Z INTERNETEM NA
    > MODEMIE 56Kb/s - to jest uczciwe.

    Ale tak nie napisze żaden ISP bo zasłania się tajemnicą handlową!

    Czy jakiś paragraf umożliwia wydobyce tych danych do wiedzy użytkowników
    sieci?

    --
    _/_/_/ Gregory - Poznaniak
    _/ _/ -------------------

  • 17. Data: 2003-11-29 14:36:37
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

    > Czy jakiś paragraf umożliwia wydobyce tych danych do wiedzy użytkowników
    > sieci?

    Na szczęscie nie ma bo po co ci też i taka informacja ?
    Spytaj się TP S.A. jakie maja wyjscie do neta pwiedzmy z weżła Katowice ;)
    A nóż ci udzielą informacji ;)

    Pozatym twoja wina że podpisałes umowe w której nic nie gwarantują a teraz chcesz coś
    od
    ISP. To chyba nie fair prawda?

  • 18. Data: 2003-11-30 11:08:28
    Od: "Gregory - Poznaniak" <g...@a...invalid>

    Trochę wody w Warcie upłynęło, gdy batot napisał/a w

    > Pozatym twoja wina że podpisałes umowe w której nic nie gwarantują a
    > teraz chcesz coś od ISP. To chyba nie fair prawda?

    Ja nie mam pretensji. Patrz kogo cytowałem i o co pytałem ;).

    Użytkownik podpisując umowę z ISP nie otrzyma tych danych o których pisał
    Mario i tylko się spytałem, czy jest jakiś przepis zmuszający ISP do
    przedstawienia _f_a_k_t_ó_w_ dotyczących danej sieci

    Zawsze jest tak, że w umowie jest DO x kbps. Myślę o szarych
    użytkownikach, którz nie będą wykupywać CIR.

    --
    Gregory
    Poznaniak z krwi i kości

  • 19. Data: 2003-12-02 12:15:15