  • 1. Data: 2003-11-22 09:52:46
    Temat: Nabity w butelkę przez ISP !!!
    Od: "Mariusz M" <p...@W...poczta.onet.pl>

    Mam umowę: " X zobowiązuje się do
    udostępnienia w ramach usługi Abonentowi szybkość łącza do 512Kb/s" -
    gwarantowaną mam
    0-bez CIR (jest tylko do 512Kb/s).
    Nie pisze w umowie czy z mojej końcówki do ich serwera. Podpisując
    umowę uważałem, że to będzie wyjście na świat do 512Kb/s - chyba to jest
    oczywiste. Każdy może sobie zrobić LAN na 100Mb/s i połączyć się z netem
    poprzez modem na 56Kb/s. - to w umowie może wtedy napisać, że oferuje
    dostęp do internetu 100Mb/s. (Paranoja). Rozumiem to tak jeśli
    najwęższe
    "gardło" po drodze pozwala na 512Kb/s to mam 512Kb/s i wszystko. Jeśli
    coś po
    drodze zwalnia to wiadomo, że nie przeskoczę tego i mam tyle na ile to
    zwalniające ogniwo pozwala. Chyba jakiś zdrowy rozsądek musi być.
    Przecież to jest
    dostęp do internetu a nie do serwera ISP. Ich serwer to jam mam w ... .
    Nikt
    nie zakłada łącza stałego żeby tylko mieć dostęp do serwera dostawcy,
    chyba
    99% ludzi chcę mieć łącze z internetem.Cwaniaki mają proxy i popularne
    strony www po powtórnym otwarciu otwierają się szybko. Ale jak ściągałem
    np. ten sam plik 20MB to na neostradzie w 5-7 minut a u X w godzinę.
    Próbowałem o różnych porach. Czyli prędkość modemu.
    Inny pkt. umowy " w trakcie modernizacji X zastrzega sobie prawo do
    wyłączenia sygnału w sieci na czas nie dłuższy niż 7 dni w skali roku. O
    planowanej modernizacji X powinien powiadomić Abonenta na minimum 2 dni
    przed odłączeniem" . Na pół roku w sumie 2,5 miesiąca przerwy- żadna bez
    zapowiedzi. Aha i nie pisze, że koszt przyłączenia jest bezzwrotny. Poza
    tym to oni zawalają a nie ja.

    To tak jakby podłączyli mi telefon i przez półroku używania 2,5 miesiąca
    nie było sygnału a jak był to rozmowa szła w 10x zwolnionym tempie. Za
    co biorą kasę i mówią że jest ok. Chyba wtedy mogę zerwać umowę, domagać
    się zwrotu kosztów przyłączenia jakie wpłaciłem i za abonament - za
    niewywiązanie się dostawcy z umowy.

    Czy prawo w jakiś sposób przed tym chroni. Będąc ISP jeśli napiszę, że
    daję
    100Mb/s na modemie to jest ok?. Są jakieś standardy regulujące te
    kwestie. Gdzie się z tym
    zwracać- chodzi o szczegóły techniczne i prawne.
    Czym mierzyć prędkość, żeby mieć wiarygodne dowody dla sądu, są jacyś
    rzeczoznawcy w tym temacie?
    Pozdrowienia
    Mario

  • 2. Data: 2003-11-22 10:41:10
    Temat: Re: Nabity w butelkę przez ISP !!!
    Od: "RobertW" <i...@S...pl>

    Mariusz M raczył napisać:
    Mariuszu,
    podpisałeś umowę nie dowiadując się co właściwie oznaczają jej zapisy.
    jak ISP ma gwarantować szybkość łącza do "internetu" skoro to są różne
    serwery o różnej szybkości i "osadzone" na różnych łączach?? przecież to
    niemożliwe.
    masz do 512kb/s do ISP a przed podpisaniem umowy trzeba było się spytać
    jakie wyjście mają "na świat"
    nic nie wskórasz, ale zawsze możesz rozwiązać umowę.
    RW

  • 3. Data: 2003-11-22 11:40:08
    Od: "VSS" <v...@p...pl>

    Jezeli nie wykupiłeś CIRu to nawet jak bedzie szło 1kb/s to nie masz prawa
    nic zrobić. Jest wyraźnie napisane w umowie, że prędkośc jest DO 512kB więc
    transfery 1kb/s w pełni sie w tym mieszczą.
    --
    VSS
    sieci bezprzewodowe, tv przemysłowa, systemy alarmowe, sieci

  • 4. Data: 2003-11-22 12:55:12
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

    hehehhe ;)

  • 5. Data: 2003-11-22 14:58:04
    Od: "Mario" <p...@W...poczta.onet.pl>

    Poto się bieże do 128 lub do 256 lub do 512Kb/s lub do 1Mb żeby przy
    sprzyjających wiatrach mieć te prędkości lub w ich pobliżu a nie koło 0.
    Ludzie zrobię sobie LAN na skretce 100Mb/s i podepnę się modemem do
    internetu, przyłaczę 500 osób i podpiszę z nimi umowę- dostęp do
    internetu do 100Mb/s. I uważacie, że to zgodnie z prawem. Prawo na to -
    jest ok. Konsument nie ma zadnych praw.
    Np na neostradzie DL jest zawsze blisko 512Kb/s.

  • 6. Data: 2003-11-22 15:11:34
    Od: "Mario" <p...@W...poczta.onet.pl>

    BARDZO ŚMIESZNE
    Użytkownik "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl> napisał w
    wiadomości news:bpnma7$884$1@atlantis.news.tpi.pl...

  • 7. Data: 2003-11-22 21:22:35
    Od: "Artur" <j...@j...pl>

    Mario wrote:

> [...]
    > internetu, przyłaczę 500 osób i podpiszę z nimi umowę- dostęp do
    > internetu do 100Mb/s. I uważacie, że to zgodnie z prawem. Prawo na to

    nie, nie jest ok, na wyjsciu masz 56 Kb/s polaczenia z Internetem,
    powyzszy ISP ma co najmniej 512 Kb/s

  • 8. Data: 2003-11-22 21:25:03
    Od: "Artur" <j...@j...pl>

    Mario wrote:

    [...]

    1. tnij cytaty
    2. odpowiadaj pod postem
    3. wlasnie, ze smieszne
    4. pretensje to mozesz teraz miec do Pana Boga, trzeba bylo dokladnie
    przeczytac umowe, spytac jakie ma lacze ISP na wyjsciu, czy i jak tnie
    transfery dla poszczegolnych userow, popytac ludzi co juz maja lacze u
    powyzszego ISP, itp

    za glupote sie placi

  • 9. Data: 2003-11-22 22:41:46
    Od: "Mario" <p...@W...poczta.onet.pl>

    Pretensje to moge mieć do ISP-przeczytałem umowę i było w niej do
    512Kb/s - nie pisało, że do ich serwera, przecież to chodzi o internet a
    nie o LAN. Co mnie obchodzi ich wyjscie na świat, Jeśli mają tylko np
    1Mb/s to niech nie dają na 100 userów do 512Kb/s. Ludzi popytać nie
    mogłem bo byłem jednych z pierwszych. Dla mnie to jest jawne oszustwo.
    Jako klient mogłem zinterpretować umowę w ten sposób i mam prawo się z
    niej wycofać. Jest to dla mnie świadome wprowadzanie klienta w błąd.
    Wielcy mi ISP-tak to każdy potrafi. Jak by napisali tak - DAJEMY
    INTERNET - 100Mb/s, MAMY 1000 UŻYTKOWNIKÓW I POŁĄCZENIE Z INTERNETEM NA
    MODEMIE 56Kb/s - to jest uczciwe. Ale napisanie ( dla powyższej
    przejaskrawionej konfiguracji) DAJEMY DO 56Kb/s TO OSZUSTWO.
    Obiektywnie i sensownie patrząc na tą sytuacje to przecież mam rację.
    Konsument nie jest wogóle chroniony???

  • 10. Data: 2003-11-22 22:56:51
    Od: "Artur" <j...@j...pl>

    Mario wrote:

    [...]

    prosilem abys odpowiadal pod postem i cial cytaty - to nie moj wymysl a
    prosze Cie o to, po to, aby lepiej sie czytalo, a wiec...

    wali mnie Twoj problem, masz pretensje do swiata jak co najmniej
    niepelnosprawny, idz do swego ISP a nie jeczysz na grupie