  • 1. Data: 2002-10-23 20:31:55
    Temat: NOWY Wspolnik
    Od: ":: [rw] gericotel ::" <n...@s...com>

    witam,
    Szanowni Grupowicze, moze ktos bedzie sie orientowal jak rozwiazac
    problem ze wspolnikiem, uklad jest taki:

    1) Postanowilismy wspolnie z kolega prowadzic firme.
    2) Firma zarejestrowana jest na mojego ojcia, zebym ja nie musial od
    siebie Zus`u placic (ojciec nie placi jako wlasciciel, poniewaz jego
    zaklad pracy placi) - ojciec placi tylko kase chorych.

    3) Wspolnik boi sie aby "nie zostal na lodzie" i zaproponowal ze
    bedzie oficjalnie jednym z wspolwlascicieli firmy, bez mozliwosci
    ingerowania w konta, zmian dokumentow, itd itd.

    4) Jezeli wspolnik bedzie oficjalnie wspolwlascicielem BEDZIE musial
    placic ZUS, poniewaz nigdzie indziej nie pracuje.

    5) Jak rozwiazac to aby nie placil ZUS`u ??
    6) Jakies inne formy wspolpracy, takie aby zabezpieczyly mnie
    (wspolnie z ojciem) oraz jego jako wspolnika.

    dziekuje, prosze o rady (potrzeba jak najszybciej)

    pozdrawiam,
    Radoslaw
    --
    : "TWORZAC REALIZUJEMY CELE" ( r.w. - AD`2002 )
    : ****************************************************

  • 2. Data: 2002-10-24 21:53:24
    Temat: Re: NOWY Wspolnik
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Oct 2002, :: [rw] gericotel :: wrote:
    [...]
    >+ 3) Wspolnik boi sie aby "nie zostal na lodzie" i zaproponowal ze
    >+ bedzie oficjalnie jednym z wspolwlascicieli firmy, bez mozliwosci
    >+ ingerowania w konta, zmian dokumentow, itd itd.

    WFK: IMO nie masz możliwości skutecznego zabronienia wspólnikowi
    (jak rozumiem - S.C.) dostępu do "współwłasnej firmy" (włączając
    dokumenty i konto - *o ile formalnie zażąda*) ani - co tu
    będzie ważniejsze - wyłączyć *własnej* odpowiedzialności
    za zobowiązania wspólnika ("dokumenty które podpisze")
    na rzecz osób trzecich. Jeśli on *mi* podpisze fakturę
    (w imieniu S.C.) to *ty* będziesz za to odpowiadał tak
    jakbyś ty podpisał.
    Jasne ? ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd