  • 1. Data: 2002-10-23 19:13:09
    Temat: zakupy przez internet
    Od: "clsh" <c...@w...pl>

    Witam.
    Pisze do Was z prosba o pomoc. Jakis tydzien temu zamowilem przez internet
    "towar" o wartosci ok. 1500pln, w firmie posiadajacej swoja siedzibe i sklep
    na terenie Polski. Gdy dzisiaj odebralem przesylke okazalo sie, ze nie
    spelnia ona moich wymagan (wszystko robione "na zamowienie" i komus lekko
    sie pomylily wymiary, poza tym jakosc produktu jest nizsza od oczekiwanej).
    Czy jest mozliwosc zwrotu towaru i jak przebiega cala "procedura", jak
    zalatwiac (zakladajac, ze sprzedawca sie nie zlituje nad biednym studentem i
    dobrowolnie nie odda pieniedzy). Dodam jeszcze, ze wraz z przesylka nie
    otrzymalem zadnego rachunku/faktury itp. Mam tylko druczek z poczty (nazwa
    firmy, kwota pobrania) oraz potwierdzenie wplaty zaliczki (tez z poczty).

    Prosilbym o szybka odpowiedz bo na pewno istnieja jakies "limity czasowe" na
    dzialanie...
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-10-23 19:52:51
    Temat: Re: zakupy przez internet
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Wed, 23 Oct 2002 21:13:09 +0200, clsh napisał/napisała:
    > Prosilbym o szybka odpowiedz bo na pewno istnieja jakies "limity czasowe" na
    > dzialanie...
    > pozdrawiam

    Jesli czujesz sie oszukany jedynym rozwiazaniem - na policje z tym co masz.
    Kwota jest dosc znaczna i w tym przypadku moze cos bedzie po Twojej mysli.

    Napisalem to bo moj kolega wyrwal oszustowi 250zl wlasnie dzieki policji :)
    Podobne zdarzenie ale takze zakupy via net.

    Ps. nie ma sie co z takimi naciagaczami certolic.

    --
    * 22 zwiastunem trudnych,zyciowych decyzji * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 3. Data: 2002-10-23 19:55:48
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@g...w.astercity.net> napisał w
    wiadomości

    > Jesli czujesz sie oszukany jedynym rozwiazaniem - na policje z tym co
    masz.

    Spokojnie, spokojnie - moze najpierw sprobowalby skontaktowac sie ze
    sprzedawca i zalatwic wymiane/zwrot pieniedzy? Przy zakupie na odleglosc ma
    prawo do zwrotu zakupionego towaru. Policja moze poczekac:-))

    HaNkA

  • 4. Data: 2002-10-23 20:31:35
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

    Witaj,

    > Gdy dzisiaj odebralem przesylke okazalo sie, ze nie
    > spelnia ona moich wymagan (wszystko robione "na zamowienie"
    Co rozumiesz przez robione "na zamówienie"?

    > i komus lekko sie pomylily wymiary,
    Rozumiem, że zamówiłeś towar o koknretnie określonych wymiarach - oznacza to
    że otrzymałeś towar niezgodny z zamówieniem.

    > poza tym jakosc produktu jest nizsza od oczekiwanej).
    Nie napisałeś o jaki towar chodzi, w związku z czym nie wiadomo, czy można
    przyjąć jakiś standard jakości, któremu powinien odpowiadać towar
    dostarczony. Czy składając zamówienie określiłeś jakiej jakości powinien być
    ten towar?

    > Dodam jeszcze, ze wraz z przesylka nie
    > otrzymalem zadnego rachunku/faktury itp. Mam tylko druczek z poczty (nazwa
    > firmy, kwota pobrania) oraz potwierdzenie wplaty zaliczki (tez z poczty).
    Rozumiem że nie otrzymałeś także gwarancji, instrukcji obsługi (jeżeli
    oczywiście dostaczony towar powinien je mieć) itd. To są szczegóły o które
    mógłbyś się dodatkowo czepiać.

    Jeżeli możesz, podaj więcej szczegółów - np. jaki to towar, jakich
    informacji (czy w ogóle) udziela sprzedawca na swojej stronie odnośnie
    warunków sprzedaży. W zależności od tego, można próbować zanaleźć różne
    rozwiązanie. W przypadku pewnych towarów (np. buty) ich właściwości (np.
    tutaj niewłaściwy rozmiar) mają podstawowe znaczenie - można wtedy przyjąć
    że dostarczony towar nie ma dla Ciebie wartości użytkowej, o którą chodziło.

    Napisz coś więcej, może wtedy znajdziemy jakieś rozwiązanie na drodze
    cywilnej.

    W pewnych sytuacjach pomysł z Policją też może być niezły. Ostatnio sam
    odzyskiwałem w ten sposób pieniądze (dużo mniejsze, ale dla zasady nie warto
    popuszczać) - wystarczyło gości postraszyć i pieniądze wróciły w ciągu 24
    godzin. Przekręt był jednak bardziej ewidentny.

    --------------
    Pozdrowienia
    Michał

  • 5. Data: 2002-10-23 21:11:54
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Wed, 23 Oct 2002 21:55:48 +0200, HaNkA ReDhUnTeR napisał/napisała:
    > Spokojnie, spokojnie - moze najpierw sprobowalby skontaktowac sie ze
    > sprzedawca i zalatwic wymiane/zwrot pieniedzy? Przy zakupie na odleglosc ma
    > prawo do zwrotu zakupionego towaru. Policja moze poczekac:-))

    W sumie fakt, ponioslo mnie :)
    Ja kupilem via net pewien ciuszek, przyszedl do mnie rozpakowany,
    poinformowalem miedzy wierszami/mailowo sprzedawce.. kazal odeslac i nie
    pytajac o to czy poslalem, wyslal z miejsca nowa paczke :)

    Bylem w lekkim szoku bo kwota nie byla znaczna (~70zl) ale obsluga i firma
    dostala medal z wyroznieniem :)

    W jego przypadku kwota jest ~1500zl, wiec po co sie przepychac ze
    sprzedawca, ktory moze wykrecic sie urlopem i dlugim czasem reakcji na
    e-mail ? Im szybciej zglosi tym szybciej wyjasni i bedzie zadowolony..

  • 6. Data: 2002-10-23 21:51:26
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    "Michał" napisa_(a):
    > Napisz coś więcej, może wtedy znajdziemy jakieś rozwiązanie na drodze
    > cywilnej.

    Wystarczy pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy, w ciągu 10 dni.

    KG

  • 7. Data: 2002-10-24 07:12:48
    Od: "Qtchb" <q...@p...onet.pl>

    poza tym poinformowanie sprzedawcy o zastrzeżeniach odnośnie wad towaru,
    będzie spełnieniem tzw. aktu staranności wobec sprzedawcy (nie pamiętam art.
    w KC, ale jest to wymóg ustawowy)

    pozdr
    Błazej

  • 8. Data: 2002-10-24 07:25:06
    Od: "marlid" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    "Michał" napisa_(a):
    > Napisz coś więcej, może wtedy znajdziemy jakieś rozwiązanie na drodze
    > cywilnej.

    Wystarczy pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy, w ciągu 10 dni.

    KG

    , które musi dojść do sprzedawcy w terminie 10 od otrzymania towaru .
    najlepiej wysłać list polecony za potwierdzeniem odbioru,

    pzdr

    marek

  • 9. Data: 2002-10-24 11:25:02
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

    Witam

    Jedno rozwiązanie już znasz:
    > Wystarczy pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy, w ciągu 10 dni.
    > , które musi dojść do sprzedawcy w terminie 10 od otrzymania towaru .
    > najlepiej wysłać list polecony za potwierdzeniem odbioru,

    Widzę jeszcze inną możliwość - jeżeli zalezy ci na tym, żeby jednak mieć tę
    ramę:
    > calosc dotyczy dosc drogiej ramy do roweru (firma na
    > http://duncon.pl/strony/newsy/index.php# model pitbull)
    > za doplata geometria moze byc zmieniona- doplacilem a tu nic (tylko polowe
    > moich wymagan spelnili;((
    Wg. mnie towar ma wadę - nie posiada istotnych cech (geometria, wymiary), o
    których zapeniał sprzedawca i co do których się z nim umówiłeś. W związku z
    tym możesz żądać wymiany towaru na wolny od wad albo usunięcia wady na
    podstawie przepisów o rękojmi (art. 556 i nast. kodeksu cywilnego). Jeżeli
    sprzedawca tego nie zrobi możesz odstąpić od umowy.

    Jeżeli chcesz wymienić ramę to skontaktuj się ze sprzedawcą, jeżeli nie to
    napisz do niego że odstępujesz (wtedy musisz zdążyć w ciągu 10 dni).

    Pozdrowinia
    Michał