  • 1. Data: 2002-03-01 13:37:55
    Temat: NASK i Ja...
    Od: "Joogi" <N...@w...pl>

    Mam taki problem...
    W kwietniu ubiegłego roku, za pośrednictwem firmy trzeciej zarejestrowałem w
    NASK-u dwie domeny internetowe (wysłałem podpisaną umowę faksem)...
    Pierwotny zamysł co do ich wykorzystywania zmienił się jednak i postanowiłem
    zrezygnować z ww. domen na rzecz trzeciej - o odmiennej nazwie. Zadzwoniłem
    do NASK z prośbą o anulowanie domen (szkoda że nie zrobiłem tego pisemnie)
    na co usłyszałem, że nie muszę się przejmować bo gdy w ciągu 14 dni nie
    zapłacę za rejestrację to umowa sama zostanie rozwiązana... Tak też
    uczyniłem.
    Wczoraj, po prawie roku otrzymałem od NASK "ostateczne wezwanie
    przedsądowe", a na moją interwencję telefoniczną usłyszałem że na podpisanym
    formularzu napisane zostało (bardzo małym drukiem) : "opłaty z tytułu
    rejestracji i utrzymania domen oraz do przestrzegania aktualnie
    obowiązujących Zasad Rejestracji i Utrzymywania Domen internetowych w NASK,
    których treść jest mu znana. "... a dalej w "zasadach..." - "rezygnacja
    wymaga formy pisemnej..."

    Czy w świetle przepisów muszę wywiązać się z tego zobowiązania ? Czy
    wierzyciel należności dysponując tylko faksem umowy/podpisu może jej
    dochodzić ?? Czy na wszystkie warunki umowy muszą znajdować się na
    egzemplażu który podpisuję czy dopuszczalne jest "odsyłanie" do "regulaminu"
    ???
    Czy mam jakąś szansę obrony...

    Nie miałem zamiaru nikogo oszukać, postąpiłem głupio nie używając formy
    pisemnej... za co mam teraz zapłacić prawie 500zł - (dla mnie to b.dużo)
    :-((

    --
    Joogi

  • 2. Data: 2002-03-01 17:19:46
    Temat: Re: NASK i Ja...
    Od: "Jan Kowalski" <p...@p...com.pl>

    ha ha ha - mam podobny problem i tez dostalem ostateczne wezwanie przesadowe
    od NASK. Pociesze Cie, ze dzisiaj wszyscy wysylaja "ostateczne wezwania
    przedsadowe", bo na inne pisma o zwrot kasy czy uregulowanie platnosci nikt
    juz chyba nie reaguje. Z uwagi na fakt, ze sam jestem zainteresowany jak sie
    takie sprawy rozwiazuje postanowilem poczekac i zobaczyc co zrobia. Aby
    przyspieszyc sprawe napisalem nawet do nich emalie ze nie zaplace bo cos
    tam. Gadalem z prawnikiem - do pierdla za to nie pojde, a miewam podobne
    problemy z moimi klientami - ktos cos podpisal, ale nie przeczytal do konca
    (ja tez nie przeczytalem - mea culpa), a teraz ma zaplacic dwie czy trzy
    stowki no i jak to od niego wyegzekwowac. Zobaczymy jak to robia duzi,
    sadze, ze za porade prawna w tej sprawie zaplacilbym wiecej niz NASK ode
    mnie wyegzekwuje.

    pozdrawiam

    kosmokrator

  • 3. Data: 2002-03-02 20:33:33
    Od: "Joogi" <N...@w...pl>

    z regulaminu NASK :

    [cytat :]
    4. Jakie są konsekwencje nieopłacenia faktury VAT?
    W przypadku nieopłacenia przez abonenta opłaty określonej w fakturze VAT w
    wyznaczonym terminie, delegacja domeny, której opłata dotyczy, może zostać
    usunięta z serwerów nazw domenowych NASK.
    Ponieważ w NASK nie jest prowadzona w żadnej formie rezerwacja nazw, w
    wypadku zwolnienia nazwy domeny powtórna rejestracja domeny przez ten sam
    podmiot będzie możliwa dopiero po uregulowaniu zaległych opłat i wymaga
    złożenia ponownego Wniosku o rejestrację.
    [koniec cytatu]

    1) .
    Czy w związku z tym zasadne jest to że nask nie usunął domeny tylko przysłał
    po roku wezwanie przedsądowe ?

    2.)
    Czy między fakturą a ostatecznym wezwaniem przedsądowym powinny być
    przedwsięwzięte jakieś srodki poprzedzające ?

    3.) Czy nask trochę nie naciąga faktów i prawa aby na siłę wyłudzić
    pieniądze ?

    CZY KTOŚ MI ODPOWIE NA POSTY ???!!!
    To są obecnie dla mnie "życiowe" sprawy... czy ktoś mi pomoże ??! - Ledwie
    wiążę koniec z końcem...

    --
    Joogi

  • 4. Data: 2002-03-02 21:26:59
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Wraca dokladnie to o czym pisalem 5 lat temu.

    Moj znajomy tez rejestrowal domeny , uzywal serwerow w Stanach, nie
    zaplacil i teraz go scigaja po calym swiecie.

    5 lat temu pisalem, aby raz na zawsze uporzadkowac biznes domenowy.

    A mianowicie: domeny kupujemy na wlasnosc na takiej samej zasadzie jak
    rejestrujemy znaki handlowe, ale dozywotnio , za jednorazowa oplata,
    a co najmniej na 10, 30, 100 lat ( do wyboru)

    a Nask, inni isp pobieraja roczna oplate aktywnosc domeny na serwerach
    DNS i to wszystko.

    Czyli domena zawsze twoja i mozesz ja zastawic, sprzedac
    a jak nie zaplacisz naskowi i innym, to domena nie jest aktywna,
    ale wlasnosc nie przepada.

    Czyli Domain Registrar
    urzad prowadzacego rejestr domen
    a ISP
    to jedynie czynnosci administracyjne zwiazane z aktywnoscia domeny
    ale zadne takie, ze
    nie oplaciles domeny przez rok i ja dozywotnio tracisz.

    W wyniku tej dyskusji powstala "waluta domenowa"
    czyli forma platnosci za uslugi wirtualne wirtualna waluta,
    ktora stala sie forma realizacji platnosci w internecie
    upowszechniana pod roznymi nazwami handlowymi.
    Jacek