  • 1. Data: 2002-03-01 10:28:57
    Temat: Instrukcje obsługi w języku polskim !!!!
    Od: "MPolo" <m...@k...net.pl>

    Witam

    Wiem, że zgodnie z jakimiś uchwałami
    sprzedawca sprzętu pochodzenia zagranicznego
    jest zobowiązany dostarczyć instrukcję takiego
    urządzenia w języku zrozumiałym dla przeciętnego
    Polaka, czyli w języku polskim.
    Czy dobrze myślę???
    Jeśli tak, to czy ktoś ma jakieś namiary na strony
    opisujący to (paragrafy, dzienniki ustaw itp) lub
    ewentualnie może coś takiego podesłać na priv ?
    Z góry serdecznie dziękuję.

    MPolo

    PS. Sprawa dość pilna.

  • 2. Data: 2002-03-01 11:08:50
    Temat: Re: Instrukcje obsługi w języku polskim !!!!
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "MPolo" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > opisujący to (paragrafy, dzienniki ustaw itp) lub
    > ewentualnie może coś takiego podesłać na priv ?

    Masz szczescie ze lenistwo nie jest karalne;))

  • 3. Data: 2002-03-01 11:18:18
    Od: "MPolo" <m...@k...net.pl>

    > Masz szczescie ze lenistwo nie jest karalne;))

    Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
    Na pewno mi to pomoże.
    MPolo

  • 4. Data: 2002-03-01 13:01:29
    Od: "Buker" <x...@x...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@m...icpnet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "MPolo" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości

    ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
    z dnia 30 maja 1995 r.
    w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży
    rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów.

    USTAWA
    z dnia 22 stycznia 2000 r.
    o ogólnym bezpieczeństwie produktów.
    (art. 9 ust.2)

  • 5. Data: 2002-03-01 15:16:25
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 1 Mar 2002, MPolo wrote:

    > jest zobowiązany dostarczyć instrukcję takiego
    > urządzenia w języku zrozumiałym dla przeciętnego
    > Polaka, czyli w języku polskim.

    Przeciętny Polak nawet polskiego czasem nie rozumie...

    > Jeśli tak, to czy ktoś ma jakieś namiary na strony
    > opisujący to (paragrafy, dzienniki ustaw itp) lub
    > ewentualnie może coś takiego podesłać na priv ?

    art. 6 ust. 3 ustawy o języku polskim.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 6. Data: 2002-03-01 16:13:03
    Od: "Bogart" <k...@g...com.pl>

    a swoja droga jest to bardzo glupi przepis-
    komu zalezy na klientach to przetlumaczy,
    ale np jeden klient zarzadal ode mnie instrukcji
    do klawiatury komputerowej. kosztuje ona
    20zl wiec koszt druku pewnie wynioslby dziesiata
    czesc klawiatury. czy to sie oplaca? bezzasadny koszt
    tym bardziej, ze instrukcje obslugi dla niektorych
    urzadzen sa niepotrzebne. poza tym jest wiele urzadzen,
    do ktorych producenci nigdy nie zamieszcza instrukcji
    w jezyku polskim, bo to za maly kraj. ze wzgledow
    ekonomicznych nie zrobia tego tez importerzy- jesli wiec
    przepis ten surowo egzekwowac to zaloze, sie ze z polek
    sklepow znikneloby 20% produktow.
    np czy ktos widzial instrukcję do pasty do zębów? a tubka
    jest niewiele bardziej skomplikowana od klawiatury- zreszta
    na ktorejs pascie (chyba aquafresh) nie ma ani jednego napisu
    po polsku, ostrzezenia i instrukcje sa wylacznie po angielsku-
    to tez jest zlamanie ustawy.

    st...

  • 7. Data: 2002-03-05 11:54:34
    Od: "Miroo \(usun USUNTO z adresu!\)" <U...@p...fm>

    Użytkownik "Bogart" <k...@g...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do klawiatury komputerowej. kosztuje ona
    > 20zl wiec koszt druku pewnie wynioslby dziesiata
    > czesc klawiatury. czy to sie oplaca? bezzasadny koszt

    Taaa... a taki gigant Borland sprzedaje Delphi
    bez polskiej instrukcji - do sądu z nim!

    To już nie jest klawiatura ani tubka pasty do
    zębów tylko duży pakiet z grubą księgą po angielsku.

    AFAIK wersje niemiecka, francuska, hiszpańska, (???)
    instrukcji i oprogramowania są sprzedawane.

    A swoją drogą brak tłumaczenia pozwala uniknąć kwiatków
    takich jak w helpie do Win2000Pro, gdzie określenie
    "użytkownicy zaawansowani" (grupa) jest występuje
    w trzech różnych tłumaczeniach ("użytkownicy pełnomocni"
    i jeszcze jakoś - nie pamiętam).

    Tutaj jeszcze można się domyślić, że "pełnomocni" = "zaawansowani",
    ale w innych sytuacjach może to być trudne...

    Pozdrawiam ... Miroo