  • 1. Data: 2002-03-01 09:34:01
    Temat: Młoda Aplikantka w zastępstwie Adwokata
    Od: ZbyszekM <m...@p...BEZ_SMIECI.fm>

    Szanowni Grupowicze!

    Co myslicie o inf. którą otrzymałem z kancelarii adwokata, który
    prowadzi moja sprawe i który jest moim pelnomocnikiem:

    "Mecenas prosił o przkazanie Panu informacji, iz na rozprawie w dniu ...
    zastąpi go
    aplikantka adwokacka ... "

    Czy to normalne, że na pierwszej rozprawie pojawi sie mloda aplikantka w
    zastępstwie doswiadczonego adwokata?

    Czy spotkaliscie sie z podobna sytuacja?

    Co powinienem zrobic?:

    a/ awanturę adwokatowi
    b/ podziekowac mecenasowi, odebrać mu pełnomocnictwo i poszukac sobie
    innego adwokata ( dodatkowe koszty)
    c/ pogodzic sie z ta sytuacja i dalej wierzyc, ze moja sprawa jest w
    dobrych rekach
    d/ ........

    Pozdrawiam
    Zbyszek

  • 2. Data: 2002-03-01 13:00:36
    Temat: Re: Młoda Aplikantka w zastępstwie Adwokata
    Od: "DaViD" <m...@i...pl.nospam>

    "ZbyszekM" <m...@p...BEZ_SMIECI.fm> wrote in message
    > Co powinienem zrobic?:
    [...]
    > b/ podziekowac mecenasowi, odebrać mu pełnomocnictwo i poszukac sobie
    > innego adwokata ( dodatkowe koszty)

    nie wiem czy bedzie to mozliwe. to srodowisko jest bardzo solidarne i za
    zadne skarby inny adwokat nie przejmie twojej sprawy, jesli ten poprzedni
    sie na to nie zgodzi. wiec, w tym momencie, koszty nie graja tutaj az tak
    duzej roli.

    --
    Pozdrawiam,
    DaViD

  • 3. Data: 2002-03-01 13:37:15
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ZbyszekM" <m...@p...BEZ_SMIECI.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > prowadzi moja sprawe i który jest moim pelnomocnikiem:
    >
    > "Mecenas prosił o przkazanie Panu informacji, iz na rozprawie w dniu ...

    No to gratuluje! Masz porzadnego adwokata. Inni po prostu podsylaja
    zastepstwa bez informowania (zastepstwo substytucyjne podpisuje sie na
    korytarzu - chyba tak to sie nazywa ...). Dlatego radzilabym pozostac przy
    nim. Zmiana adwokata tez nic nie daje .... (mowie na podstawie wlasnego
    doswiadczenia).

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 4. Data: 2002-03-01 14:14:20
    Od: Zbyszek <z...@i...bez_spamu.pl>

    Ewa_W wrote:

> [...]
    > zastepstwa bez informowania (zastepstwo substytucyjne podpisuje sie na
    > korytarzu - chyba tak to sie nazywa ...). Dlatego radzilabym pozostac przy

    Serdeczne dzieki z wsparcie!
    Wynika z tego, ze nie jestem w najgorszej sytuacji.

    Kolega, ktoremu przedstawilem sprawe, chwile temu odpisal:

    > to jest normalna praktyka jesli adwokat wie, ze nie jest to rozprawa istotna
    > tylko potrzebna do formalnego zlozenia wnioskow

    Pozdrawiam
    Zbyszek

  • 5. Data: 2002-03-01 18:13:09
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

> [...]

    > innego adwokata ( dodatkowe koszty)
    > c/ pogodzic sie z ta sytuacja i dalej wierzyc, ze moja sprawa jest w

    Mysle, ze powinienes sie skontaktowac z aplikantka i sam ocenic, czy sprawa
    jest w dobrych rekach. A swoja droga nie tak znowu rzadko aplikanci
    przykladaja sie do sprawy bardziej niz adwokaci.

    Pozdr.
    Marta

  • 6. Data: 2002-03-02 15:10:19
    Od: "MAX" <max_kr(no-spam)@poczta.onet.pl>

    "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > jest w dobrych rekach. A swoja droga nie tak znowu rzadko aplikanci
    > przykladaja sie do sprawy bardziej niz adwokaci.

    A tak najczęściej to właśnie aplikanci odwalają robotę, a adwokat pojawia
    się w sądzie, aby tylko odczytać to, co mu przygotowali aplikanci

    MAX

  • 7. Data: 2002-03-02 23:46:30
    Od: "Cinek" <m...@h...pl>

    --

    Użytkownik Marta Wieszczycka <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a5og7e$20k$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > jest w dobrych rekach. A swoja droga nie tak znowu rzadko aplikanci
    > przykladaja sie do sprawy bardziej niz adwokaci.

    Pozdrawiam.
    Marcin.

  • 8. Data: 2002-03-02 23:52:26
    Od: "Cinek" <m...@h...pl>

    --

    Użytkownik DaViD <m...@i...pl.nospam> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a5nu0g$aiq$...@o...icpnet.pl...
> [...]
    > sie na to nie zgodzi. wiec, w tym momencie, koszty nie graja tutaj az tak
    kto ma go reprezentować nie może bez zgody adwokata z niego zrezygnować tak?
    no proszę, ktoś tu chyba nasłuchał się bzdurnych plotek o "środowisku" - ja
    jednak proponuję zajrzeć do kodeksów (np. art. 94 kpc). nadal jest jednak
    tak, żę pełnomocnik jest tylko pomocą w sprawie, a nie jej głównym
    uczestnikiem! (proszę zajrzeć też do art. 93 kpc).

  • 9. Data: 2002-03-03 11:25:12
    Od: "DaViD" <m...@i...pl.nospam>

    "Cinek" <m...@h...pl> wrote in message

> [...]
    > tak, żę pełnomocnik jest tylko pomocą w sprawie, a nie jej głównym
    > uczestnikiem! (proszę zajrzeć też do art. 93 kpc).

    To nie bzdurne plotki, ale fakty! Moja babcia chciala zmienis adwokata w
    sprawie z powodztwa cywilnego...i co? ...ten drugi powiedzial, ze w zadnym
    wypadku nie moze tego zrobic i ze zaden adwokat sie na to nie zgodzi. Nie
    wiem, ale moze to kwestia miasta, regionu...

    --
    Pozdrawiam,
    DaViD

  • 10. Data: 2002-03-04 16:00:41
    Od: Zbyszek <z...@i...bez_spamu.pl>

    Marta Wieszczycka napisała:

    > Mysle, ze powinienes sie skontaktowac z aplikantka i sam ocenic, czy sprawa
    > jest w dobrych rekach. A swoja droga nie tak znowu rzadko aplikanci
    > przykladaja sie do sprawy bardziej niz adwokaci.

    Jeszcze raz dzieki za pomoc. Porozmawiam zarówno z mecenasem jak i
    aplikatką, bogatszy
    o doświadczenia Grupy.

    Pozdr.
    Zbyszek