  • 1. Data: 2004-12-07 21:14:36
    Temat: Muzyka w Hipermarkecie
    Od: "Ania Przyjemna" <a...@p...net>

    Witajcie,
    Mam pytanie.

    Jaka jest różnica w przestrzeganiu prawa autorskiego w przypadku gdy w
    Hipermarkecie jest odtwarzana muzyka z płyt kompaktowych ("legalne" dostępne
    w sprzedaży, z hologramem) a jak to się ma jeśłi płyta z muzyką została
    skompilowana z innych płyt (domyślnie także z mp3)?

    Czy hipermarkety płacą ZAIKS-owi lub jakieś inne podatki?

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź
    Ania

  • 2. Data: 2004-12-07 22:15:22
    Temat: Re: Muzyka w Hipermarkecie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ania Przyjemna" <a...@p...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > w sprzedaży, z hologramem) a jak to się ma jeśłi płyta z muzyką została
    > skompilowana z innych płyt (domyślnie także z mp3)?

    Dokąd płacą tantiemy, to nie ma kto się poczuć pokrzywdzonym.

    > Czy hipermarkety płacą ZAIKS-owi lub jakieś inne podatki?

    Czy płacą, to nie wiem, ale powinny.

  • 3. Data: 2004-12-08 08:24:38
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Czy płacą, to nie wiem, ale powinny.

    Biorac pod uwage jaksc muzyki jaka czesto slysze w Kerfurach,
    Lekrelerkach i innych Oszonach to ludziom powinni co najmniej
    20% znizki przy kasie oferowac. Jeszcze ani razu nie slyszalem
    czegos co pozwala sie czlowiekowi spokojnie oddac zakupom,
    albo monotonne uncz uncz, albo hity z satelity.

    Ciekawe czy sa jakies dopuszczalne normy poziomu emisji
    sygnalu w takich sklepach.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 4. Data: 2004-12-08 08:32:22
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    rezist.com napisał(a):
    Jeszcze ani razu nie slyszalem
    > czegos co pozwala sie czlowiekowi spokojnie oddac zakupom,
    > albo monotonne uncz uncz, albo hity z satelity.

    No i bardzo dobrze ;)
    Dzięki temu minimalizuję czas zakupów, co pozytywnie odbija się na moim
    portfelu :)))
    nn

  • 5. Data: 2004-12-08 08:55:28
    Od: "Hajenus " <h...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Nikodem Nijaki <n...@g...com> napisał(a):

    > rezist.com napisa=B3(a):
    > Jeszcze ani razu nie slyszalem
    > No i bardzo dobrze ;)
    > Dzi=EAki temu minimalizuj=EA czas zakup=F3w, co pozytywnie odbija si=EA n=
    > a moim=20
    > portfelu :)))

    "Czas to pieniądz"...whatever...;)

    Hajenus

  • 6. Data: 2004-12-08 21:43:06
    Od: "Krzysiek M." <s...@w...pl>

    > Użytkownik "Ania Przyjemna" <a...@p...net> napisał w wiadomości

    > dostępne
    >>
    > Dokąd płacą tantiemy, to nie ma kto się poczuć pokrzywdzonym.

    ZAIKS twierdzi inaczej :) wg nich NIE wolno publicznie odtwarzać mp3, tak
    samo nie wolno publicznie odtwarzać nie posiadając oryginału :(

    --
    Krzysiek M.
    GG 3025201

  • 7. Data: 2004-12-08 22:37:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysiek M." <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ZAIKS twierdzi inaczej :) wg nich NIE wolno publicznie odtwarzać mp3, tak
    > samo nie wolno publicznie odtwarzać nie posiadając oryginału :(

    ZAiKS wiele twierdzi. Nie ze wszystkim się zgadzają sądy. Zastanów się.
    Skoro płacisz tantiemy za odtwarzanie i opłata ta nie zależy od źródła
    dźwięku, to jaki interes prawny ma ZAiKS w takim twierdzeniu? Jakież to ich
    prawem gwarantowane prawa zostają naruszone?

  • 8. Data: 2004-12-09 08:57:41
    Od: "Krzysiek M." <s...@w...pl>

    > ZAiKS wiele twierdzi. Nie ze wszystkim się zgadzają sądy. Zastanów się.
    > Skoro płacisz tantiemy za odtwarzanie i opłata ta nie zależy od źródła
    > dźwięku, to jaki interes prawny ma ZAiKS w takim twierdzeniu?

    Naruszony interes producentów ? :) - ale to chyba inne stowarzyszenie nie
    ZAIKS:)

    >Jakież to ich
    > prawem gwarantowane prawa zostają naruszone?

    O to już nie chciałem pań pytać :)
    Doszliśmy do wniosku, że mp3 mogę sobie z orginalnej płyty zrobić, mogę jej
    słuchać natomiast nie mogę publicznie odtwarzać :)

    A w ogóle były bardzo dziwione, że ktos pyta o mp3 i dlaczego tak a nie
    inaczej :)
    --
    Krzysiek M.
    GG 3025201

  • 9. Data: 2004-12-09 21:52:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Naruszony interes producentów ? :) - ale to chyba inne stowarzyszenie nie
    > ZAIKS:)

    ZPAV. Rzecz w tym, że trzeba by było dowieść, którego producenta jest ten
    akurat kawałek. Ostatnio ktoś tu taki wyrok sadu zapodawał na grupie. Tam
    było w troszkę innym kontekście to, ale skutek ten sam. Sady się zezłościły
    i zaczęły od organizacji zbiorowego zarządzania określania, czyj interes
    naruszono. Dotąd jakoś tak przyjmowano, ze skoro reprezentują niby
    wszystkich, to nie istotne czyj obowiązek naruszono.

    > O to już nie chciałem pań pytać :)
    > Doszliśmy do wniosku, że mp3 mogę sobie z orginalnej płyty zrobić, mogę
    jej
    > słuchać natomiast nie mogę publicznie odtwarzać :)

    A jakaś podstawa prawna? Poza oświadczeniem pań?