  • 1. Data: 2002-09-05 09:12:41
    Temat: Re: Możliwość fotografowania ludzi i czyjejś własności.
    Od: "DanielR" <d...@w...pl>

    > - Jak to jest z fotografowaniem ludzi i architektury stanowiącej "tło"
    > zdjęcia czyli grupa ludzi, krajobraz czy pierzeja ulicy ?

    mogę spróbować odpowiedzieć na to pytanie
    jeżeli ci ludzie lub te budynki nie są na pierwszym planie, lub są jako tło
    to można publikować materiał bez ich zgody

  • 2. Data: 2002-09-05 09:27:05
    Od: "Tomasz" <q...@w...pl>

    Jakie przepisy regulują możliwość fotografowania czyjejś osoby lub
    własności: ludzie, budynki, przedmioty - z możliwością komercyjnego
    wykorzystania fotografii (np. kalendarz) - czy tylko Kodeks Cywilny (a jeśli
    tak to jakie artykuły) - czyli czy na wykorzystanie każdego zdjęcia trzeba
    mieć zgodę właściciela twarzy lub przedmiotu?
    - Jak to jest z fotografowaniem ludzi i architektury stanowiącej "tło"
    zdjęcia czyli grupa ludzi, krajobraz czy pierzeja ulicy ?
    - a jak z budynkami użyteczności publicznej ?

    Bardzo proszę o pomoc, bo nie mogę nic znaleźć ...

    Pozdrawiam i bardzo, bardzo z góry dziękuję za pomoc,
    Małgorzata