  • 1. Data: 2002-03-27 16:31:25
    Temat: Monitorowanie stanu rozliczen w POLKOMTEL SA
    Od: "Hubert Kowalski" <h...@i...pl>

    Witam

    Na ostatniej fakturze z POLKOMTEL SA pojawila sie nowa pozycja:
    Monitorowanie stanu rozliczen - 4,10 (netto)
    Jest to usluga, ktorej nie zamawialem i jak sie dowiedzialem w Biurze
    Obslugi Klienta jest to usluga wprowadzona od 1.01.2002 i naliczana
    klientom, ktorzy nie placa w terminie rachunkow. Zostala wprowadzona (sic!)
    na podstawie decyzji GUS, ze monitorowanie stanu rozliczen
    telekomunikacyjnych jest usluga telekomunikacyjna.
    Regulamin swiadczenia uslug jak rowniez umowa nie przewiduje mozliwosci
    wprowadzenia swiadczenia nowej uslugi bez zgody Abonenta. Regulamin, w par12
    pkt.3 przewiduje jedynie mozliwosc naliczenia odsetek ustawowych. Jest to
    rownoczesnie naruszenie KC, art 281, dot. odsetek za zwłokę w płatnościach,
    ktory w par 2 mowi, ze jesli stopa odsetek nie byla oznaczona, to nalezy
    naliczyc odsetki ustawowe.
    W zwiazku z tym mam pytanie: Czy moge byc odbiorca uslugi, ktorej nie
    zamowilem, i czy musze za nia placic? Jak sie wymigac od placenia za te
    usluge? Zeby bylo ciekawiej, odsetki ust. za zwloke wynioslyby 0,72 zl,
    czyli, poniewaz sa nizsze niz 2PLN, to nie musze ich placic. Czy w przypadku
    zlozenia reklamacji moge dochodzic rowniez o zwrot kosztow korespondencji z
    POLKOMTEL SA? Kwota nie jest duza :-), ale dla zasady?

    Pozdrawiam

    Hubert Kowalski

  • 2. Data: 2002-03-27 20:14:37
    Temat: Re: Monitorowanie stanu rozliczen w POLKOMTEL SA
    Od: "rolek" <r...@w...pl>

    witam

    Użytkownik "Hubert Kowalski" <h...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:a7ss5d$15p$1@korweta.task.gda.pl...

    > Na ostatniej fakturze z POLKOMTEL SA pojawila sie nowa pozycja:
    > Monitorowanie stanu rozliczen - 4,10 (netto)

    tez sie nad tym zastanawialem, bo tez korzystam z ich uslug

> [...]
    (sic!)
    > na podstawie decyzji GUS, ze monitorowanie stanu rozliczen
    > telekomunikacyjnych jest usluga telekomunikacyjna.

    tylko, obawiam sie, ze wprowadziwszy te usluge, maja jakies sprytne
    wytlumaczenie na ten temat

> [...]
    par12
    > pkt.3 przewiduje jedynie mozliwosc naliczenia odsetek ustawowych. Jest to

    i mysle ze w tym jest twoja szansa

    > W zwiazku z tym mam pytanie: Czy moge byc odbiorca uslugi, ktorej nie
    > zamowilem, i czy musze za nia placic? Jak sie wymigac od placenia za te
    > usluge?

    moim zdaniem, plac same odsetki, w tym co napisales powyzej IMHO masz racje

    Rolek
    ps. a na przyszlosc plac rachunki w terminie, to unikniesz takich problemow

  • 3. Data: 2002-03-28 18:23:07
    Od: "Adamsoft" <a...@N...net>

    > tylko, obawiam sie, ze wprowadziwszy te usluge, maja jakies sprytne
    > wytlumaczenie na ten temat

    Mam wytlumaczenie, ale nie sprytne, tylko normalne. To naliczenie pojawia
    sie, jezeli ostatnia wplata nie zostala zrobiona lub tez zostala oplacona z
    opoznieniem. Ma to wyeliminowac przeginanie i zwrocenie uwagi na to, ze sa
    terminy platnosci. Nie wiem, czy wszyscy zdaja sobie sprawe jakie sa straty
    dla firmy za nieterminowe wplywy?
    Sami chcemy dostac pensje na pierwszego, ale oplaty robimy z opoznieniem
    :)))
    Czy to jest OK?
    Mariusz Adamski
    www.air2air.net

  • 4. Data: 2002-03-28 18:38:41
    Od: "Hubert Kowalski" <h...@i...pl>

> [...]
    straty
    > dla firmy za nieterminowe wplywy?
    > Sami chcemy dostac pensje na pierwszego, ale oplaty robimy z opoznieniem

    Tak, tylko w zwiazku z zabezpieczeniem interesow operatora, ja, podpisujac
    umowe o swiadczenie uslug telekomunikacyjnych, zgadzam sie na postanowienia
    regulaminu, czyli rowniez na placenie __ODSETEK__USTAWOWYCH__. I przeciwko
    temu, zeby POLKOMTEL przyslal mi note odsetkowa a ja oplacil wykazane w niej
    odsetki nie mam nic. Czemu tylko mam placic (wiecej), za usluge, ktorej nie
    zamowilem? A jesli zamiast 4.10 kosztowalaby ona np. 1500 PLN to tez byloby
    OK? Przeciez tutaj problem nie lezy w wysokosci oplaty za te usluge, tylko w
    jej bezprawnym wprowadzeniem.

    Pozdrawiam

    Hubert

  • 5. Data: 2002-03-28 19:00:21
    Od: "Adamsoft" <a...@N...net>

    > OK? Przeciez tutaj problem nie lezy w wysokosci oplaty za te usluge, tylko
    > jej bezprawnym wprowadzeniem.

    To nie chodzi o odsetki, tylko o zwrocenie uwagi na to, ze nie zaplaciles.
    To tyle kosztuje. Jak bedziesz dalej zwlekal, to Cie odetna i wyegzekwuja
    wszystko z odsetkami. A dlaczego uwazasz, ze jest bezprawnie wprowadzona.
    Czy w regulaminie nic o niej nie ma?
    --
    Mariusz Adamski
    www.air2air.net

  • 6. Data: 2002-03-28 20:02:14
    Od: "Hubert Kowalski" <h...@i...pl>

> [...]
    > wszystko z odsetkami. A dlaczego uwazasz, ze jest bezprawnie wprowadzona.

    Oczywiscie, przeciez moznaby zwrocic mi uwage, przez dopisanie 1500 PLN za
    nieplacenie w terminie. A o takiej usludze nie ani slowa w regulaminie,
    ktory obowiazywal w dniu podpisania umowy. Nie otrzymalem zadnych informacji
    o zmianie regulaminu.
    I dalej twierdze, ze jest ona wprowadzona niezgodnie z prawem.

    Pozdrawiam

    Hubert

  • 7. Data: 2002-03-28 21:50:07
    Od: "Cinek" <m...@h...pl>

    --

    Użytkownik Adamsoft <a...@N...net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a7vp7t$f2q$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > wszystko z odsetkami. A dlaczego uwazasz, ze jest bezprawnie wprowadzona.

    uwagi ze nie zaplacilo sie w terminie i dpowolna oplata? pzreciez kara za
    zwloke sa wlasnie odsetki. prosze nie fantazjowac i opierac sie na
    podstawach prawnych. tez sie zgadzam, iz jest bezprawne, a ma to pozwolic na
    unikniecie potrzeby liczenia kazdemu odsetek. tak wiec ustalili sobie stala
    oplate i maja wszystkich gdzies. ja bym im nie darowal tego.

    Pozdrawiam.
    Marcin.