  • 11. Data: 2004-07-23 08:54:23
    Temat: Re: Moc prawna umowy
    Od: "HardwireD" <m...@s...pl>

    > Kolejny 'ekspierd' nie znający art 75 KC
    >
    > uprzejmie prosi się osoby nie mające zielonego pojęcia o niezabieranie
    > głosu i niedezinformowanie biernych użytkowników.

    dobre wiesz :)
    niezly z ciebie frajer.

  • 12. Data: 2004-07-23 08:58:38
    Od: "HardwireD" <m...@s...pl>

    > a to ci troll :)
    >
    > Kolejny 'ekspierd' nie znający art 75 KC
    >
    > uprzejmie prosi się osoby nie mające zielonego pojęcia o niezabieranie
    > głosu i niedezinformowanie biernych użytkowników.

    z wielka przyjemnioscia zawarl bym z takim frajerem jak ty umowe ustna na
    pozyczke kasy. i moglbys mnie w dupe pozniej pocalowac.

  • 13. Data: 2004-07-23 10:30:58
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 23 Jul 2004 10:58:38 +0200, HardwireD naskrobał(a):

    trollom na tej grupie mowimy NIE

    PLONK !!!

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 14. Data: 2004-07-23 10:52:52
    Od: "HardwireD" <m...@s...pl>

    > trollom na tej grupie mowimy NIE
    >
    > PLONK !!!

    dobrze ze to zrobiles przynajmniej jak bede o cos pytal to nie dostane od
    ciebie "dobrej" rady.
    zakuwaj dalej KC i inne debilizmy.

  • 15. Data: 2004-07-23 11:56:10
    Od: "HardwireD" <m...@s...pl>

    w jakim ty wogokle swiecie zyjesz? moze wyjdz wrescie z domu na ulice i
    zobacz jak wyglada zycie a nie pier***** glupot o umowach ustnych i innych
    bzdurach w ktore wierzysz chyba tylko ty i tobie podobni frajerzy....
    przypominam ze mamy 21 wiek.

  • 16. Data: 2004-07-23 12:22:05
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    HardwireD pisze:

> [...]
    > zobacz jak wyglada zycie a nie pier***** glupot o umowach ustnych i innych
    > bzdurach w ktore wierzysz chyba tylko ty i tobie podobni frajerzy....

    A tak poza tym tosie dobrze czujesz ?

    Ide dosklepu, kupuje mleko, dostaje paragon, dowod ... czego ?

    Boguslaw

  • 17. Data: 2004-07-23 14:29:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jul 2004, Poison64 wrote:
    [...]
    >+ > - niezarejestrowanie się do podatków
    >+ [/ciach]
    >+
    >+ no skoro powinien placic podatki, bo mimochodem
    >+ jakis tam zarobek ma, to chyba powinien zarejestrowac
    >+ dzialanosc, czyz nie? a takiej dzialalnosci nie ma...

    Ale to nie jest relacja 1-1 (DG <> podatki !).
    Podatki płaci się również od czynności "osobistych" :)
    A np. do VATu trzeba się właśnie *zarejestrować*, mimo że
    *nie* prowadzi się DG :)
    Klasyka to wszelkiego rodzaju wynajmy...

    >+ p.s.: nie pytam bo mi cos nie pasuje, czy cos. pytam bo
    >+ jestem ciekaw :)

    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 18. Data: 2004-07-23 14:58:31
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "Poison64" <poison64@_SASASA_op.pl> napisał w wiadomości
    > pytanie mam takie:
    >
    > jaka jest moc prawna umowy zawartej
    > pomiedzy mna, jako osoba bez zadnej
    > dzialanosci, firmy, etc. a druga
    > osoba tez bez dzialanosci, itd.
    Klasyczny stosunek cywilistyczny (nie między przedsiębiorcami, nie
    konsumencki)

    > dzialnosc dotyczy konkretnie
    > udostepniania internetu, lacza, ktore
    > ta osoba wykupila od innej firmy.
    > firma od ktorej ta osoba wykupila
    > lacze, zgadza sie na jego dzielenie.
    > ale teraz jeszcze taki problem, ze
    > jezeli sie komus cos odplatnie
    > udostepnia to to juz chyba jest
    > usluga, wiec i podatki trzeba
    > (chyba) odprowadzac, czy nie?
    O tym decyduje Urząd Skarbowy (naczelnik?)
    ponieważ nie jest to typowa działalność gospodarcza (odbiorcą jest jedna
    jedyna osoba) czynność tak wydaje mi się zwykłym zleceniem, które nie zawsze
    będzie podlegało oVATowaniu. Najprościej będzie, jeśli udostępniający
    wystosuje zapytanie do Naczelnika US w trybie Art.14a Ordynacji Podatkowej.

    > bo jezeli tak, to umowa jest podpisana
    > na temat czegos bezprawnego, wiec chyba
    > sama w sobie nie ma mocy prawnej?
    Udostepnianie lacza internetowego nie jest sprzeczne z prawem, nawet jeśli
    provider by na to nie zezwalal (np. dzielenie Neostrady)

    > wiem, ze to dosyc chaotycznie napisane, ale
    > jak juz pisalem, jestem laikiem :)

    zastanow sie, czy nie lepiej bedzie zwiac lacze na spolke cywilna (860kc)
    zawiazujecie spolke w celu wspolnego korzystania z lacza internetowego.
    prawo do lacza stanowilo by wklad ktoregos wspolnika do spolki (jeden ze
    spolnikow zawarl by umowe z providerem).
    jest to o tyle prostszy uklad, ze osoba udostepniajaca w ukladzie, ktory
    macie dzisiaj, odpowiada za brak sygnalu w sieci (wzgledem tego, komu
    udostepnia). Moga wtedy wejsc roszczenia odszkodowawcze (na zasadach
    ogolnych).

    p.
    W,

  • 19. Data: 2004-07-25 14:15:32
    Od: "M" <t...@c...onet.pl>

> [...]
    > zobacz jak wyglada zycie a nie pier***** glupot o umowach ustnych i innych
    > bzdurach w ktore wierzysz chyba tylko ty i tobie podobni frajerzy....

    Nie chcialabym psuc Twojego doskonalego samopoczucia i wiary we wlasna wiedze
    ale - umowy ustne nie dosc ze sa, to jeszcze - wyobraz sobie - funkcjonuja w
    praktyce permanentnie. Zeby jeszcze tego bylo malo - jakby sie zastanowic, to
    umowy ustne sa czesciej zawierane niz umowy w jakiejkolwiek innej formie.

    A zeby bylo weselej przypominam, ze oprocz umow pisemnych (w tym w
    szczegolnych formach) oraz umow ustnych mozliwe jest jeszcze zawarcie umowy
    nawet bez porozumienia ustnego (tzw. per facta concludendia) i - co wiem z
    praktyki prawniczej - sa one takze dosc notorycznie zawierane, szczegolnie w
    obrocie profesjonalnym.

    Natomiast zupelnie odrebnym problemem jest kwestia dowodowa w przypadku
    zawarcia umowy ustnej czy tez przez zwykle dokonanie. A to juz ad casum bedzie
    albo bardzo trudne albo dziecinnie proste.

    Pozdrawiam i zalecam ciutwiecej elastycznosci

  • 20. Data: 2004-07-25 17:49:59
    Od: "HardwireD" <m...@s...pl>

    > Natomiast zupelnie odrebnym problemem jest kwestia dowodowa w przypadku

    i wlasnie o to mi chodzi.