    From: "wirtualna" <w...@w...pl.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Moc prawna umowy
    Date: Fri, 23 Jul 2004 16:58:31 +0200

    Użytkownik "Poison64" <poison64@_SASASA_op.pl> napisał w wiadomości
    news:cdnvi9$a1i$1@news.onet.pl...
    > pytanie mam takie:
    >
    > jaka jest moc prawna umowy zawartej
    > pomiedzy mna, jako osoba bez zadnej
    > dzialanosci, firmy, etc. a druga
    > osoba tez bez dzialanosci, itd.
    Klasyczny stosunek cywilistyczny (nie między przedsiębiorcami, nie
    konsumencki)

    > dzialnosc dotyczy konkretnie
    > udostepniania internetu, lacza, ktore
    > ta osoba wykupila od innej firmy.
    > firma od ktorej ta osoba wykupila
    > lacze, zgadza sie na jego dzielenie.
    > ale teraz jeszcze taki problem, ze
    > jezeli sie komus cos odplatnie
    > udostepnia to to juz chyba jest
    > usluga, wiec i podatki trzeba
    > (chyba) odprowadzac, czy nie?
    O tym decyduje Urząd Skarbowy (naczelnik?)
    ponieważ nie jest to typowa działalność gospodarcza (odbiorcą jest jedna
    jedyna osoba) czynność tak wydaje mi się zwykłym zleceniem, które nie zawsze
    będzie podlegało oVATowaniu. Najprościej będzie, jeśli udostępniający
    wystosuje zapytanie do Naczelnika US w trybie Art.14a Ordynacji Podatkowej.

    > bo jezeli tak, to umowa jest podpisana
    > na temat czegos bezprawnego, wiec chyba
    > sama w sobie nie ma mocy prawnej?
    Udostepnianie lacza internetowego nie jest sprzeczne z prawem, nawet jeśli
    provider by na to nie zezwalal (np. dzielenie Neostrady)

    > wiem, ze to dosyc chaotycznie napisane, ale
    > jak juz pisalem, jestem laikiem :)

    zastanow sie, czy nie lepiej bedzie zwiac lacze na spolke cywilna (860kc)
    zawiazujecie spolke w celu wspolnego korzystania z lacza internetowego.
    prawo do lacza stanowilo by wklad ktoregos wspolnika do spolki (jeden ze
    spolnikow zawarl by umowe z providerem).
    jest to o tyle prostszy uklad, ze osoba udostepniajaca w ukladzie, ktory
    macie dzisiaj, odpowiada za brak sygnalu w sieci (wzgledem tego, komu
    udostepnia). Moga wtedy wejsc roszczenia odszkodowawcze (na zasadach
    ogolnych).

    p.
    W,