  • 11. Data: 2012-11-30 22:29:02
    Temat: Re: Mobbing?
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Fri, 30 Nov 2012 07:47:20 -0600, witek napisał(a):

    > zwolnic sie i poszukac sobie innej pracy.

    To pan kierownik powinien wylecieć z roboty i szukac pracy.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 12. Data: 2012-12-01 10:34:00
    Od: "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 30 Nov 2012 13:29:28 +0100, Ariusz napisał(a):

    > Moja znajoma pracuje w firmie gdzie ludzi traktują wyjątkowo źle.

    Zalezy czy kierownik ma nad sobą jakiegoś dyrektora, prezesa czy kogoś.
    Zazwyczaj tego prezesa nie interesują szeregowi pracownicy, ale rozlicza
    kierownika z wyników.
    Strajku nie polecam, ale jesli solidarnie wszyscy złoża wypowiedzenia w tym
    samym czasie, to wtedy kierownik troche się zastanowi, bo jako rozliczany z
    wyniku, przekalkuluje że zanim nowo zatrudnieni będa wydajni, to wyniki
    spadną, nie ma siły.

    Mobbing trzeba dokumentować. To może nie być łatwe, ale inaczej się nie da.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/Piotrkow/

  • 13. Data: 2012-12-01 10:57:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    KRZYZAK wrote:

    > To pan kierownik powinien wylecieć z roboty i szukac pracy.

    to go wyrzuc.

  • 14. Data: 2012-12-01 12:38:08
    Od: t? <tÎż_usenet@interia.pl>

    Ariusz wrote:

    > Moja znajoma pracuje w firmie gdzie ludzi traktują wyjątkowo źle.

    To jest opinia Twojej znajomej, a rzeczywistość może być zgoła inna...

    > Nie dość, że kierownik firmy odnosi się do pracownic wulgarnie z pogardą
    > i po chamsku

    Czyli konkretnie jak?

    > to jeszcze pracownice czują się zastraszone przez
    > pracodawcę. Słynne: NA PANI MIEJSCE CZEKA 20 INNYCH OSÓB...

    Może to po prostu stwierdzenie faktu?

    > Jeden znany mi przypadek to: Pracownica chciał urlop bo jej córka szła
    > na operację do szpitala - urlopu pracodawca nie udzielił kwitując sprawę
    > - MNIE PANI DZIECI NIE INTERESUJĄ. Pracownica poszła więc na chorobowe,
    > a po powrocie od razu została zwolniona.

    I bardzo słusznie, powinien jeszcze poinformować kogo trzeba o wyłudzonym
    chorobowym.

    > Inny - poszła dziewczyna na chorobowe, a po - kiedy chciała wziąć urlop
    > na rehabilitację oczywiście nie dostała jak powiedziała, że w takim
    > układzie musi pójść na chorobowe bo nie da rady pracować to usłyszała od
    > szefa: CHYBA PANI NIE CHCE U NAS PRACOWAĆ

    J.w.

    > Sprawa urlopów: nie ma czegoś takiego jak plan urlopów czy urlop na
    > żądanie. Przychodzi pracownica do szefa prosi o urlop na dany termin, a
    > ten da lub nie - najczęściej nie daje.

    Ma takie prawo.

    > Pracownice boją się odezwać i "postawić" szefowi. Boją się o swoje
    > stanowiska

    Z tego co opisujesz, to problem sprowadza się do braku możliwości brania
    urlopów w dowolnie wybranej chwili. Dramat.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 15. Data: 2012-12-01 13:13:18
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Sat, 1 Dec 2012 11:38:08 +0000 (UTC), t? napisał(a):

    > Ma takie prawo.

    Pracownik ma prawo do czterech dni urlopu na żądanie. Nie trzeba nikogo
    prosić, wystarczy zgłosić.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 16. Data: 2012-12-01 15:27:14
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 01.12.2012 12:38, t? pisze:
    > I bardzo słusznie, powinien jeszcze poinformować kogo trzeba o wyłudzonym
    > chorobowym.

    Dlaczego wyłudzonym? Czy przypadkiem nie należy się chorobowe także
    wtedy kiedy dzieci chorują i trzeba się nimi opiekować?

    p. m.

  • 17. Data: 2012-12-01 20:13:34
    Od: "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>

    Dnia Sat, 01 Dec 2012 15:27:14 +0100, m napisał(a):

    > Dlaczego wyłudzonym? Czy przypadkiem nie należy się chorobowe także
    > wtedy kiedy dzieci chorują i trzeba się nimi opiekować?
    >
    > p. m.

    nalezy się na dziecko które nie ukończyło ileś tam lat, nie wiem ile i nie
    może takiego chorobowego wziąć i ojciec i matka, oświadczenia trzeba pisać

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/Kielce/slides/foto_Kielce_110.p
    hp

  • 18. Data: 2012-12-01 21:14:23
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-12-01 20:13, Krzysztof 'kw1618' (W-wa) pisze:

    > nalezy się na dziecko które nie ukończyło ileś tam lat, nie wiem ile i nie
    > może takiego chorobowego wziąć i ojciec i matka, oświadczenia trzeba pisać

    " W przepisach prawa pracy brak jest wyznaczonego okresu maksymalnego
    przebywania na zwolnieniu lekarskim, które wystawiane jest
    pracownikowi-rodzicowi w celu sprawowania opieki nad chorym dzieckiem.
    Wskazać więc należy na przepisy ustawy o świadczeniach pieniężnych z
    ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa z 25.06.1999
    roku (Dz. U.2010 nr 77 poz. 512). Zgodnie z art. 33 wyżej wymienionej
    ustawy zasiłek opiekuńczy przysługuje przez okres zwolnienia od
    wykonywania pracy z powodu konieczności osobistego sprawowania opieki,
    nie dłużej jednak niż przez okres 60 dni w roku kalendarzowym, jeżeli
    opieka sprawowana jest nad:

    1) dzieckiem w wieku do ukończenia 8 lat w przypadku:

    [ tu są warunki]

    2) chorym dzieckiem w wieku do ukończenia 14 lat;

    Zatem ustawa przewiduje, iż pracownik może przebywać na zwolnieniu
    lekarskim udzielonym w celu sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem z
    prawem do zasiłku opiekuńczego do 60 dni kalendarzowym w roku, w
    wysokości 80 proc. wynagrodzenia....
    Zatem okres 60 dni jest limitem wyznaczonym przez ustawę, do którego
    można przebywać na przedmiotowym zwolnieniu i pobierać z tego tytułu
    zasiłek. Za dalszy okres zasiłek nie przysługuje."

    Acha - i do tego jeszcze dwa dni z art. 188 KP. ;)

    Całkiem nieźle. :)

    --
    spp

  • 19. Data: 2012-12-01 23:22:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Nov 2012, KRZYZAK wrote:

    > To pan kierownik powinien wylecieć z roboty i szukac pracy.

    W samo sedno trafiłeś.
    W tym problem - mało takich, którzy kierowników wyrzucają.
    Napisz tak uczciwie: czy swoich wyrzucasz?
    Celem wyjaśnienia: ja nie wyrzucam. Bo nie zatrudniam.
    Nie tylko kierowników, ale nikogo.
    I w tym cały problem (że nie ma chętnych do zatrudniania).
    DG OF jakby co (ja). Nie, nie "samozatrudniony" w formie
    ukrytej umowy o pracę, w żadnym razie, tak dla jasności.

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2012-12-07 20:26:26
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "KRZYZAK" <k...@k...pl> wrote in message
    > To pan kierownik powinien wylecieć z roboty i szukac pracy.

    widocznie wlasciciel\e bardziej jest zainteresowani zyskiem ktory kierownik
    zapewnia firmie niz morale pracownikow... firma nie powstala po to zeby
    pracownicy mieli sie dobrze tylko po to zeby wlasciciel zarobil

    a to ze na srednio wymagajacych stanowiskach (zakladam ze nie chodzi
    tu o firme 'konserwatorow powierzchni plaskich' ani o instytut badan
    kosmicznych) pracuja ludzie ktorzy nie potrafia sie zebrac i doprowadzic
    do wywalenia powszechnie nielubianego szefa tez nie wystawia im
    specjalnie dobrego swiadectwa w kategoriach samoocena, 'niezastapienie'
    czy zaradnosc zyciowa...

    oczywiscie zakladajac ze faktycznie te 50+ osob cierpi a nie sa to wymysly
    pracowniczki 'sprytnej inaczej'