  • 11. Data: 2004-10-22 21:32:34
    Temat: Re: Mirrorowanie stron www a prawa autorskie
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:cl9b7u$kd$1@news.onet.pl...

    > W google Twoja strona pojawi się bez rejestracji, wystarczy, że na
    > jakiejkolwiek stronie znanej googlowi będzie link na Twoją stronę. Więc
    Twój
    > wywód jest błędny - nie trzeba się rejestrować w google, aby zaistnieć w
    > google.

    Mechanizm indeksujący Google (jak i inne profesjonalne) przestrzega wpisów
    do robots.txt - tam, można zastrzec sobie, że strona nie ma być indeksowana.
    Można też taką dyrektywę zawrzeć w nagłówku strony.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 12. Data: 2004-10-22 23:38:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <clbugl$dj7$1@nemesis.news.tpi.pl>, BaLab wrote:
    > Mechanizm indeksujący Google (jak i inne profesjonalne) przestrzega wpisów
    > do robots.txt - tam, można zastrzec sobie, że strona nie ma być indeksowana.
    > Można też taką dyrektywę zawrzeć w nagłówku strony.

    Przynajmniej z p. widzenia polskiego prawa jest to bez znaczenia. Aby
    wtórnie rozpowszechniać wymagana jest zgoda autora. Brak zastrzeżeń w ww.
    pliku taką zgodą nie jest.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2004-10-23 00:06:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <clb402$rlb$1@sunflower.man.poznan.pl>, Miernik wrote:
    > Że co? Źródło proszę tej wątpliwej informacji.

    Rozumiesz istotę akronimu ZCW? Ale przynajmniej zmusiłeś mnie do
    pogrzebania po sieci w tym zakresie :) i wychodzi na to, że obecnie,
    przynajmniej w pierwszym przybliżeniu w Stanach jest jak w Polsce. Co do
    zastrzegania:

    The use of a copyright notice (to rozumiem jako zatrzeżenie) is no longer
    required under U. S. law, although it is often beneficial. Because prior
    law did contain such a requirement, however, the use of notice is still
    relevant to the copyright status of older works.

    Notice was required under the 1976 Copyright Act. This requirement was
    eliminated when the United States adhered to the Berne Convention,
    effective March 1, 1989. Although works published without notice before
    that date could have entered the public domain in the United States

    Słowem od 1989 nie trzeba zastrzegać, wcześniej trzeba było.

    Źródło: http://www.copyright.gov/circs/circ1.html

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2004-10-23 09:25:29
    Od: Sarcophilus Satanicus <n...@s...suck.ass>

    In article <clbn4e$je1$7@inews.gazeta.pl>
    the infidel Robert Tomasik (r...@g...pl) begging for mercy writes:

    > Upierać się nie będę, ale znam stronę, która istniała od wiosny tego roku i
    > dopiero po rejestracji zaistniała. A linki do niej były na wielu stronach.
    > Jak dotąd też byłem przekonany, ze to tak działa, ale teraz powątpiewam. No,
    > albo z jakiegoś powodu w tym wypadku nie zadziałało.

    ja swojej nie rejestrowalem a google ja ma. widac gdzies znalazl do niej linka.

    --
    #-\ Przemek Kulczycki <> pk[NA]metal.eu.org /-#
    #-/ PRMM FAQ: http://prm.metal.eu.org/faq.htm \-#

  • 15. Data: 2004-10-23 09:29:55
    Od: Sarcophilus Satanicus <n...@s...suck.ass>

    In article <Pine.WNT.4.61.0410221712570.984@athlon>
    the infidel Gotfryd Smolik news (s...@s...com.pl) begging for mercy writes:

    > Zdaje się że jak na razie nie ma DOBREJ prawnej definicji
    > "miejsca w internecie".

    niemniej jednak do strony internetowej powinno stosowac sie prawo kraju w ktorym
    znajduje sie serwer na ktorym owa strona sie znajduje. chyba ze jest inaczej.
    ktos moze mnie oswiecic?

    > Powiem tak: kancelaria Jachnicki swojego czasu (a numery wykręcali
    > niezłe, do znalezienia w archiwum grupy na googlu) podawała
    > adres (link) do "strony prowadzonej przez amerykańskich przyjaciół"...
    > :>

    troche duzo tego. moglbys jakos strescic?

  • 16. Data: 2004-10-25 10:19:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Oct 2004, Sarcophilus Satanicus wrote:
    [...]
> [...]
    >+ znajduje sie serwer na ktorym owa strona sie znajduje. chyba ze jest inaczej.

    Ja nie. Ale przeciwwskazaniem do tego co piszesz jest możliwość
    zdalnego zarządzania serwerem lub zasobami serwera. Taki stan
    wcale nie jest rzadki - w tej chwili kilka polskich firm prowadzi
    usługi "serwowania maili" mając od hAmerykańskiej firmy wykupione
    miejsce na serwerze... wcale nie mam pewności czy serwery są
    w hAmeryce :)

> [...]
    >+ > :>
    >+
    >+ troche duzo tego. moglbys jakos strescic?

    "na wszelki wypadek nawet nie sugerowali żeby było możliwe
    to oni lub ktoś z Polski umieścił tam kopię danych zakazanych
    przez polski sąd.
    A w szukaniu 'amerykańskich przyjaciół' oczywiście
    życzyli powodzenia wszystkim zainteresowanym" ;)
    Nie krócej, wiem. Ale mam nadzieję że dość jasno ? :)
    IMO było oczywiste że NIE są przekonani żeby "na amerykańskim
    serwerze" oznaczało "nie podlega pod polskie prawo".

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 17. Data: 2004-10-25 19:27:24
    Od: Sarcophilus Satanicus <n...@s...suck.ass>

    In article <Pine.WNT.4.61.0410251213550.1748@athlon>
    the infidel Gotfryd Smolik news (s...@s...com.pl) begging for mercy writes:

    > IMO było oczywiste że NIE są przekonani żeby "na amerykańskim
    > serwerze" oznaczało "nie podlega pod polskie prawo".

    ale nie jest tez wcale oczywiste ze mu podlega...

  • 18. Data: 2004-10-25 21:31:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Oct 2004, Sarcophilus Satanicus wrote:

> [...]
    >+ > serwerze" oznaczało "nie podlega pod polskie prawo".
    >+
    >+ ale nie jest tez wcale oczywiste ze mu podlega...

    Nie jest, AFAIK. Ale zdaje się pytałeś "jak RACZEJ NIE dostać
    w łeb polskim przepisem" :)

    pozdrowienia, Gotfryd