  • 1. Data: 2004-10-21 18:56:11
    Temat: Mirrorowanie stron www a prawa autorskie
    Od: Sarcophilus Satanicus <n...@s...suck.ass>

    Witam.
    Mam maly problem:
    Zrobilem u siebie pewnej mirrora strony www gdyz tresci na niej zamieszczone byly tak
    glupie
    ze az smieszne. Poza tym owa strona jest postawiona na republika.pl a tam drastyczne
    limity
    dosc utrudniaja jej ogladanie.
    Osoby powiazane z autorami owej strony teraz mnie strasza prawami autorskimi gdyz
    owe niewygodne tresci zostaly z niej zdjete.
    Powoluja sie na nastepujacy artykul:
    Art. 116. 1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom rozpowszechnia cudzy utwór
    w wersji
    oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram
    lub
    nadanie, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.

    Moje pytanie brzmi:
    Czy mozna kogos oskarzyc za to ze kiedys zrobil sobie kopie czegos publicznie
    dostepnego?
    Rownie dobrze moglem sobie kiedys zrobic kopie fragmentu np. onetu gdzie ktos
    popelnil
    totalna gafe - czy taki onet moglby ode mnie wtedy wymagac abym usunal swojego
    mirrora owej
    gafy?
    Licze na w miare szybkie odpowiedzi gdyz problem jest dosc powazny...

    --
    #-\ Przemek Kulczycki <> pk[NA]metal.eu.org /-#
    #-/ PRMM FAQ: http://prm.metal.eu.org/faq.htm \-#

  • 2. Data: 2004-10-21 19:54:08
    Temat: Re: Mirrorowanie stron www a prawa autorskie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sarcophilus Satanicus" <n...@s...suck.ass> napisał w
    wiadomości news:slrncng1ib.41u.nomailhere@cziken.cepter.net...

    uważam, że nie masz racji. To jest ich dzieło i mogą decydować o sposobie
    rozpowszechniania. Skoro było darmowo dostępne, to oczywiście kopię mieć
    możesz. ale udostępniać Ci już nie wolno.

  • 3. Data: 2004-10-21 20:39:54
    Od: "Daniel Lisowski" <q...@j...gb.barg.cy [use ROT13 to decode]>

    Użyszkodnik Robert Tomasik piszący z adresu r...@g...pl
    nabazgrał coś swoimi paluchami w cl963o$48b$...@i...gazeta.pl, a tym
    samym zaśmiecił USENET i skazał nas na czytanie swoich następujących
    wypocin:

    > uważam, że nie masz racji. To jest ich dzieło i mogą decydować o
    > sposobie rozpowszechniania. Skoro było darmowo dostępne, to oczywiście
    > kopię mieć możesz. ale udostępniać Ci już nie wolno.

    W sumie masz racje - ale jak sie ma do tego np. google?? Przy kazdym
    wyniku wyszukiwania jest link "kopia" - prowadzi on kopii strony zrobionej
    wlasnie przez google i trzymanej na serwerze google. Poza tym jest jeszcze
    taki serwis: http://web.archive.org (http://www.archive.org/web/web.php)-
    jest to miejsce, ktore jest swego rodzaju (zgodnie z nazwa zreszta)
    archiwum stron internetowych - polecam np. ten link:
    http://web.archive.org/web/*/http://onet.pl - tak wygladala strona onet`u
    na przestrzeni ostatnich lat.

    I jak sie to ma do problemu osoby inicjujacej watek?

    Bo w sumie zastanawiam sie nad tym od jakiegos czasu :/
    --
    | |
    Pozdrawiam -->> Daniel Lisowski //|>/|>|

  • 4. Data: 2004-10-21 21:02:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Daniel Lisowski" <q...@j...gb.barg.cy [use ROT13 to decode]>
    napisał w wiadomości news:cl96ql$qtc$1@news.onet.pl...

    Podejrzewam, że gdyby właściciel strony wystąpił do administratora
    zacytowanych przez Ciebie serwisów z wnioskiem, to by usunęli jego stronę.
    Po za tym do przeglądarek rejestrujesz strony. To w sumie tak, jakbyś
    wyrażał zgodę na ich działanie.

  • 5. Data: 2004-10-21 21:55:24
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>

    > Po za tym do przeglądarek rejestrujesz strony. To w sumie tak, jakbyś
    > wyrażał zgodę na ich działanie.

    W google Twoja strona pojawi się bez rejestracji, wystarczy, że na
    jakiejkolwiek stronie znanej googlowi będzie link na Twoją stronę. Więc Twój
    wywód jest błędny - nie trzeba się rejestrować w google, aby zaistnieć w
    google.

  • 6. Data: 2004-10-21 23:23:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cl999l$hbn$4@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > zacytowanych przez Ciebie serwisów z wnioskiem, to by usunęli jego stronę.
    > Po za tym do przeglądarek rejestrujesz strony. To w sumie tak, jakbyś

    Pomijając fakt, że zwykle niczego nie rejestrujesz, to w grę może wchodzić
    jeszcze prawo kraju w którym stoją serwery google (czyli Stanów zdaje się)
    a ono w omawianym przedmiocie jest ZCW inne niż polskie - prawa do utworu
    trzeba tam zastrzegać.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2004-10-22 11:33:32
    Od: Sarcophilus Satanicus <n...@s...suck.ass>

    In article <t...@z...router>
    the infidel Marcin Debowski (a...@I...notrix.net) begging for mercy writes:

> [...]
    > a ono w omawianym przedmiocie jest ZCW inne niż polskie - prawa do utworu

    dziekuje za wszystkie odpowiedzi.
    mam jeszcze jedno pytanie:
    czy owi autorzy moga dalej sie mnie czepiac jesli przeniose ta strone na jakis
    zagraniczny serwer?

  • 8. Data: 2004-10-22 14:03:46
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Marcin Debowski <a...@i...notrix.net> wrote:
    > jeszcze prawo kraju w którym stoją serwery google (czyli Stanów zdaje
    > się) a ono w omawianym przedmiocie jest ZCW inne niż polskie - prawa
    > do utworu trzeba tam zastrzegać.

    Że co? Źródło proszę tej wątpliwej informacji.

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Protect Europe from a law-disaster. Petition for a Software Patent Free Europe
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 9. Data: 2004-10-22 15:16:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Oct 2004, Sarcophilus Satanicus wrote:
    [...]
    >+ mam jeszcze jedno pytanie:
    >+ czy owi autorzy moga dalej sie mnie czepiac jesli przeniose ta strone na jakis
    >+ zagraniczny serwer?

    Zdaje się że jak na razie nie ma DOBREJ prawnej definicji
    "miejsca w internecie".
    Powiem tak: kancelaria Jachnicki swojego czasu (a numery wykręcali
    niezłe, do znalezienia w archiwum grupy na googlu) podawała
    adres (link) do "strony prowadzonej przez amerykańskich przyjaciół"...
    :>

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2004-10-22 18:02:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:cl9b7u$kd$1@news.onet.pl...
> [...]
    Twój
    > wywód jest błędny - nie trzeba się rejestrować w google, aby zaistnieć w

    Upierać się nie będę, ale znam stronę, która istniała od wiosny tego roku i
    dopiero po rejestracji zaistniała. A linki do niej były na wielu stronach.
    Jak dotąd też byłem przekonany, ze to tak działa, ale teraz powątpiewam. No,
    albo z jakiegoś powodu w tym wypadku nie zadziałało.