  • 1. Data: 2004-10-21 18:28:44
    Temat: WKU - czyzby problem ?
    Od: "Pablo" <d...@p...onet.pl>

    Witam.
    Chcialem sie poradzic w sprawie naszego wojska.
    Dostalem dzisiaj poczta od WKU taki druczek:

    Zawiadomienie o wszczeciu postepowanie.
    Zawiadamia sie zgodnie z art. 61 , 4 k.p.a, ze w dniu 14X2004 zostalo
    wszczete w zwiazku z art. 244 ustawy z dnia 21 listopada 1969 r o
    powszechnym obowiazku obrony RP z urzedu postepowanie w sprawie
    Pana XXXXX s. YYY r 1976.
    W zwiazku z tym wzywa sie pana do wyjasnienia okolicznosci nie zgloszenia
    sie do WKU zgodnie z art 39 ust 7 ustawy z 21.11.1976 o obowiazku obr R.P.
    W przypadku nie stawienia sie na niniejsze wezwanie skutkuja przepisy karne
    w/w ustawy.

    Sprawa wyglada tak ze jestem absolwentem. We wrzesniu odebralem dyplom,
    zadnego wezwania od nich nie dostalem wczesniej. Mam jechac do tego WKU
    wyjasniac a jesli tak to na co sie nastawiac ? Brac dyplom, jakies
    zaswiadczenie o odbytych studiach ? A moze olac cala sprawe?
    Czyzby chcieli mnie "capnac" na 2 miesiace przed koncem 28 r zycia ? Co z
    tym fantem robic ?
    Z gory dzieki za pomoc.
    Pzdr.

  • 2. Data: 2004-10-21 18:32:25
    Temat: Re: WKU - czyzby problem ?
    Od: "Pablo" <d...@p...onet.pl>

    Poprawka - 28 lat juz skonczylem.

  • 3. Data: 2004-10-21 18:41:36
    Od: "Gooral" <i...@w...pl>

    Pablo wrote:
> [...]
    > do tego WKU wyjasniac a jesli tak to na co sie nastawiac ? Brac
    > dyplom, jakies zaswiadczenie o odbytych studiach ?
    Dokładnie - bierz dyplom i zgłoś się osobiście.

    > Czyzby chcieli mnie "capnac" na 2 miesiace przed koncem 28 r zycia ?
    > Co z tym fantem robic ?
    Po okazaniu dyplomu automatycznie przeniosą Ciebie do rezerwy (formalnie
    masz czas do końca października). Wyszło odpowiednie rozporządzenie (nie
    pamiętam dokładnych namiarów), które tegorocznych absolwentów studiów
    wyższysz "przenosi" automatycznie do rezerwy.

    --
    Gooral

  • 4. Data: 2004-10-21 18:59:31
    Od: "Pablo" <d...@p...onet.pl>

    Juz znalazlem:

    Przeniesienie do rezerwy absolwentów studiów wyższych (2003/2004).

    Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Obrony Narodowej z dnia 17 czerwca 2004r.
    w sprawie przeniesienia części poborowych do rezerwy (Dz. U. Nr 150,poz.
    1583) absolwenci szkół wyższych przeznaczeni do odbycia przeszkolenia
    wojskowego, którzy stali się absolwentami w 2004 r. lub wcześniej, zostają
    przeniesieni do rezerwy (z dn. 01 lipca 2004r.). W związku z powyższym
    uprasza się absolwentów o jak najszybsze przedstawienie niezbędnych
    dokumentów - odpis dyplomu lub zaświadczenie o ukończeniu studiów wyższych,
    oraz książeczkę wojskową - w Wojskowej Komendzie Uzupełnień, gdzie zostanie
    dokonany wpis w książeczce wojskowej o przeniesieniu do rezerwy.

    Dzieki za nakierowanie na tor poszukiwan.