  • 1. Data: 2011-03-02 18:03:15
    Temat: Mieszkanie - problem z dawnym właścielem
    Od: <d...@o...pl>

    Witam
    Proszę o pomoc w następującej sprawie. W czerwcu 2010 kupilismy (na kredyt)
    mieszkanie - przez agencję nieruchomości, mamy akt notarialny. Była
    właścicielka dzień po wpłacie pieniędzy wyjechała za granicę (prawdopodobnie
    do USA lub Anglii), nie zostawiła adresu i zmieniła telefon.

    Jakiś miesiąc od wyjazdu przyszło kilkoro ponoć znajomych tej pani, w
    rozmowie wyszło, że pożyczyła od nich jakieś pieniądze i nie oddała. Od
    października zaczęły przychodzić listy z banku - zostały bez otwierania
    odniesione na pocztę, która została poinformowana, że adresatka już tu nie
    mieszka.
    Była równiez wizyta dwóch panów z banku, którzy szukali dawnej właścicielki.
    Ostatnio na parapecie ktoś położył otwarty list do tej pani, w którym było
    wezwanie z jakiejś firmy z drugiego końca Polski do zapłaty grubo ponad 100
    000 zł pod rygorem wszczęcia postępowania egzekucyjnego (chyba tak, bo list
    znalazła sąsiadka, przeczytała go i zdała mi relację - ów list ktoś potem
    zabrał). Niestety, nie wiem, co za firma i dokładnie o jaką sumę chodziło.

    Moje pytanie jest takie: czy jest możliwe, by dawna właścicielka wzięła
    jakiś kredyt lub pożyczkę pod zastaw mieszkania, które nam potem sprzedała i
    teraz mogą nam je zabrać? ???? Notariusz i właściciel agencji nieruchomości
    twierdzą, że mieszkanie było bez obciążeń (jest tak zapisane w akcie
    notarialnym).

    Bardzo się martwię i proszę o odpowiedź, bo boimy się, że stacimy
    mieszkanie.

    Dorota

  • 2. Data: 2011-03-02 18:05:50
    Temat: Re: Mieszkanie - problem z dawnym właścielem
    Od: Regand <r...@w...pl>

    Kompletnie nic nie grozi.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-03-02 18:07:10
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > teraz mogą nam je zabrać? ???? Notariusz i właściciel agencji nieruchomości
    > twierdzą, że mieszkanie było bez obciążeń (jest tak zapisane w akcie

    Stan z księgi wieczystej zapewnia spokój (domniemanie wiary publicznej
    ksiąg wieczystych). Jak w niej nie było nic, to dobrze. Resztę olać.

    --
    Krzysztof

  • 4. Data: 2011-03-02 18:08:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bardzo się martwię i proszę o odpowiedź, bo boimy się, że stacimy
    > mieszkanie.

    Dla pewności przeszedł bym się do Ksiąg Wieczystych sprawdził, czy w
    między czasie ktoś nie wpisał jakiegoś obciążenia. Jak nie, to nie
    przejmować się sparwą specjalnie.

  • 5. Data: 2011-03-02 18:14:31
    Od: <d...@o...pl>

    > Dla pewności przeszedł bym się do Ksiąg Wieczystych sprawdził, czy w
    > między czasie ktoś nie wpisał jakiegoś obciążenia. Jak nie, to nie
    > przejmować się sparwą specjalnie.

    Tak zrobię. Jak bardzo się cieszę z Waszych odpowiedzi. Daliście mi wielką
    nadzieję, że wszystko pójdzie dobrze.

    Dziękuję bardzo!!!

    Dorota

  • 6. Data: 2011-03-02 18:50:15
    Temat: Odp: Mieszkanie - problem z dawnym właścielem
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > Notariusz i właściciel agencji nieruchomości twierdzą, że mieszkanie było bez
    > obciążeń (jest tak zapisane w akcie notarialnym).

    ale anonimowi uzytkownicy internetu sa bardziej wiarygodni?

    > Bardzo się martwię i proszę o odpowiedź, bo boimy się, że stacimy mieszkanie.

    cokolwiek tu przeczytasz bedzie mialo zerowy wplyw na stan faktyczny
    a jako ze dodatkowo nikt z nas nie ma pojecia co jest w owych ksiegach
    wieczystych to bedzie to nawet dezinformacja

    wojtek, 12 lat

  • 7. Data: 2011-03-02 19:09:18
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-02 19:14, d...@o...pl pisze:

    > Tak zrobię. Jak bardzo się cieszę z Waszych odpowiedzi. Daliście mi wielką
    > nadzieję, że wszystko pójdzie dobrze.

    Może nigdzie nie musisz chodzić. Może Twoja księga jest dostępna online.
    Sprawdź dział III i IV.

    http://ekw.ms.gov.pl/pdcbdkw/pdcbdkw.html

    --
    MZ

  • 8. Data: 2011-03-02 19:10:58
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    poszukaj numer ksiegi wieczystej.
    Jezeli tak to byc moze Twoja jest juz prowadzona do systemu,
    sprawdz na stronie:
    http://www.elektroniczne-ksiegi-wieczyste.pl/
    i bedziesz miala spokojna noc.

  • 9. Data: 2011-03-03 01:32:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/2/2011 12:03 PM, d...@o...pl wrote:
> [...]
    > teraz mogą nam je zabrać? ???? Notariusz i właściciel agencji nieruchomości
    > twierdzą, że mieszkanie było bez obciążeń (jest tak zapisane w akcie

    A mieszkanie ma księgę wieczystą.
    Zanosiliście akt do sądu celem wpisania was jako właścicieli.
    Sprawdziliście księgi po sprzedazy czy coś sie nie pojawiło w miedzy czasie.

    jak nie ma ksiąg, albo nie ma nic w księgach i nie czeka na wpis, to
    możecie spać spokojnie.

  • 10. Data: 2011-03-03 01:33:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/2/2011 12:07 PM, Krzysztof Jodłowski wrote:

    > Stan z księgi wieczystej zapewnia spokój (domniemanie wiary publicznej
    > ksiąg wieczystych). Jak w niej nie było nic, to dobrze. Resztę olać.

    Nie było w momencie sprawdzania mogło się pojawić po sprawdzeniu, a
    zaniesieniu przez nich aktu notarialnego.
    Stary trik.