  • 1. Data: 2003-12-28 13:55:37
    Temat: Mieszkanie dla 6-latka?
    Od: "ARtuR" <a...@i...pl>

    Witam! Czy istnieje możliwość prawnego przekazania własności mieszkania
    (mieszkanie własnościowe) na 6-latka (babcia chce podarować mieszkanie
    wnuczkowi)? Jeżeli tak, to jak to trzeba załatwić i gdzie, jakie są koszty i
    jakie dokumenty będą potzrebne?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź

    Artur

  • 2. Data: 2004-01-02 10:12:56
    Temat: Re: Mieszkanie dla 6-latka?
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    mieszkania
    > (mieszkanie własnościowe) na 6-latka (babcia chce podarować

    Istnieje taka możliwość. 6-latek ma bowiem zdolność prawną.
    Babcia może to zrobić u notariusza w formie aktu notarialnego O ile
    mnie jednak pamięć nie myli - do aktu będzie musiał też stanąć
    przedstawiciel ustawowy dziecka (zwykle rodzic) dysponujący zgodą
    sądu rodzinnego na przyjęcie darowizny (bo o ile się nie mylę przyjęcie
    takiej darowizny będzie przekraczało zwykły zarząd majątkiem
    małoletniego. W każdym razie trzeba to najpierw sprawdzić)

    -> http://usenet.pomocprawna.info