    From: Andrzej <a...@s...in.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Miękki dowód rejestracyjny a wyjazd
    Date: Tue, 30 Jun 2009 13:40:08 +0200

    Witam,

    Sytuacja przedstawia się następująco:
    1. Kupiłem samochód,
    2. W dniu 4.06.2009 byłem w urzędzie komunikacji go przerejestrować,
    dostałem miękki dowód (pozwolenie czasowe) ważny do 4.07.2009r.
    3. Dzwoniłem do ww. urzędu i się okazuje, że nie ma szans żeby dowód był do
    4.07, chcą mi przedłużyć ważność pozwolenia czasowego o 2 tygodnie.

    I tu zaczynają się schody, 12.07 chcę wyjechać za granicę (UE) na 2
    tygodnie, zgodnie z Ust. o ruchu drogowym (Art. 74 ust. 3) nie mogę
    przedłużyć dowodu więcej niż na 2 tygodnie.

    Zatem:
    - Czy mogę przedłużyć pozwolenie o kolejne 2 tyg. przed upływem jego
    ważności (3.07 przedłużę do 17.07 i powiedzmy 9.07 do 31.07)?
    - Może ktoś wie jakie są konsekwencje podróżowania z pozwoleniem, którego
    ważność się skończyła, zwłaszcza poza PL?
    - Jak to można inaczej załatwić?

    Andrzej