  • 11. Data: 2019-11-25 23:42:02
    Temat: Re: Miałem kolędę - udostępnianie plików na Youtube
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-25, universis <u...@w...pl> wrote:

    > [..]
    >
    > To jest tutaj (znaczy było tutaj):
    > https://www.youtube.com/embed/pPE7hmSxiJ0 - innych kopii na Yotube nie
    > znalazłem, natomiast są strony poza YT - z całym tym koncertem. OK - a
    > jak by nie używać Youtube, tylko zamontować ten fragment koncertu
    > bezpośrednio na swojej stronie ?

    A to musi być konkretnie z tego koncertu, bo widzę że inne, ale jego
    wykonania są?

    Wspomniane prawo cytatu nie jest wcale tak proste w użyciu. Odnosi się
    ono do cytowania (zwykle) fragmentu utworu, gdy omawiasz w jakiś
    konkreetny sposób ten utwór lub coś z nim związanego. To nie jest tak, że
    napiszesz co to i że lubisz, i że magia świąt i już można wkleić.
    Przykład: omawiasz czyjąś twórczość, jak się np. zmieniała z czasem i
    ilustrujesz to konkretnymi fragmentami, które dotyczą tego co omawiasz.
    Wstawienie pełnego utworu, który ktoś wykonał na koncercie będzie
    MZ cholernie ciążko uzasadnić.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2019-11-26 16:59:55
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2019-11-25 o 19:31, universis pisze:
    > [..]
    >
    > Tak, oczywiście, ja te wersje wszystkie widziałem - ale ta co ją "zakosili" podoba
    mi się najbardziej, i tej nigdzie na YT nie ma.
    > Do świąt jeszcze trochę czasu i może coś się uda znaleźć, a jeśli nie to podepnę
    jakieś inne wykonanie tej kolędy których to wykonań - Cliff ma chyba ze 30...

    Co za niemota :-(

    https://www.google.pl/search?source=hp&ei=0ErdXfOGMu
    LmrgTL1KzgAg&q=cliff+richard+mistletoe+and+wine+vide
    o&oq=Cliff+Richard+-+Mistletoe+and+Wine&gs_l=psy-ab.
    1.2.0j0i22i30l9.4545.4545..12421...0.0..0.224.224.2-
    1......0....2j1..gws-wiz.s8-L4ZKlsjE

    https://www.youtube.com/watch?v=rZCEBibnRM8

    Nawet zapisać można.

    --
    animka

  • 13. Data: 2019-11-26 18:37:06
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-11-25 o 08:55, universis pisze:
    > Mam swoją stronę www

    Ha, ha - a ja po przeczytaniu nagłówka myślałem,
    że miałeś kolędę w sensie wizyty duszpasterskiej, zarejestrowałeś jej
    przebieg
    i chciałbyś udostępnić i będziesz pytał czym to grozi.

  • 14. Data: 2019-11-26 19:02:07
    Od: Kviat

    W dniu 25.11.2019 o 19:44, universis pisze:
    > [..].

    > [..]
    >
    > Dzięki za pomoc - muszę to ogarnąć bo "język prawa" jest dla mnie zrozumiały tylko
    w części - jak dojdę do wniosku że mi nic nie grozi to umieszczę ten "urywek"
    koncertu.
    > PS: Jak długo trwają prawa majątkowe - ten koncert był w 1999 roku !

    Ej... google zamknęli?
    Jak można być aż tak leniwym i marnować czas na czekanie na odpowiedź na
    grupie na tak banalne pytanie, zamiast wyszukać odpowiedź samodzielnie w
    ciągu 3 sekund?
    Dokąd ten świat zmierza? Wyszukiwanie informacji powinno być przedmiotem
    obowiązkowym w podstawówce. Zamiast lekcji religii.

    https://www.google.com/search?q=jak+d%C5%82ugo+prawa
    +maj%C4%85tkowe

    https://zaiks.org.pl/171,154,6_czas_trwania_autorski
    ch_i_pokrewnych_praw_majatkowych

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 15. Data: 2019-11-26 19:17:53
    Od: universis <u...@w...pl>

    W dniu wtorek, 26 listopada 2019 16:00:24 UTC użytkownik Animka napisał:

    > Co za niemota :-(

    Aminka - nie gorączkuj się. Spokojnie. Jak napisałem i co też cytujesz w swoim
    poscie - ja te wersje już widziałem, tą którą mi oferujesz też, nawet napisałem że
    Cliff ma tych wersji wykonawczych ze 30. Napisałem też że chodzi mi o wersję z
    Countdown Concert w 1999r. i link też podałem tam gdzie była - z łatwością można
    zobaczyć różnicę w inscenizacji choć to tylko fotka na tym starym miejscu została -
    proszę bardzo jest tutaj :
    https://www.youtube.com/embed/pPE7hmSxiJ0
    Ostatecznie postanowiłem wyciąć z DVD tę kolędę - podzielić na kilka części i
    połączyć z innymi pociętymi częściami z YT tworząc jedną całość. Myślę że nikt nie
    powinien się do tego przyczepić. Ale jak co - to napiszcie - póki nie jest za późno
    ;-)

  • 16. Data: 2019-11-26 19:30:32
    Od: Kviat

    W dniu 26.11.2019 o 19:17, universis pisze:

> [...]
    > Myślę że nikt nie powinien się do tego przyczepić. Ale jak co - to napiszcie - póki

    To zależy w jakim celu to zrobiłeś.
    Jeżeli weźmiesz coś z czyjegoś DVD, podzielisz na części i połączysz z
    innymi pociętymi czyimiś częściami tworząc jedną całość, to w cale nie
    oznacza, że nie można się przyczepić.
    Taki nowy twór można podciągnąć pod kradzież, czy chociażby banalny plagiat.
    Chcesz to rozpowszechniać publicznie? Zarobić na tym? Czy sobie w domu
    dla zabawy posłuchać takiego pociętego miksu?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 17. Data: 2019-11-26 19:46:12
    Od: universis <u...@w...pl>

  • 18. Data: 2019-11-26 20:43:46
    Od: universis <u...@w...pl>

    W dniu wtorek, 26 listopada 2019 18:30:37 UTC użytkownik Kviat napisał:

> [...]
    > Chcesz to rozpowszechniać publicznie? Zarobić na tym? Czy sobie w domu
    > dla zabawy posłuchać takiego pociętego miksu?

    Moja strona jest non profit - a chcę kolegom i ich znajomych i jeszcze dalszej części
    tego "sznurka" zapoznać z angielskimi Św. Bożegp Narodzenia i dotąd tak było,
    natomiast ktoś "podprowadził" mi ten właśnie klip i wykupił prawa, robiąc mi
    jednocześnie szkodę. Płytka jest moja (kupiona, oryginalna)
    a klipy dołączane z tymi fragmentami tego z DVD będą pochodzić z YT z tych co juz tam
    są, a są przeciez Free. Tego mojego z DVD ma byc nie wiecej niż 30% "akcji".

  • 19. Data: 2019-11-26 23:29:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-26, universis <u...@w...pl> wrote:
> [...]
    > tego z DVD będą pochodzić z YT z tych co juz tam są, a są przeciez
    > Free. Tego mojego z DVD ma byc nie wiecej niż 30% "akcji".

    Będziesz miał pecha to skończysz płacąc kupę kasy właścicielowi praw
    majątkowych, plus grzywna, a sam staniesz się osobą karaną. To, że
    non-profit tylko będzie rzutowac na wymiar kary. Powodzenia.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2019-11-27 00:57:40
    Od: Kviat

    W dniu 26.11.2019 o 20:43, universis pisze:

> [...]
    części tego "sznurka" zapoznać z angielskimi Św. Bożegp Narodzenia i dotąd tak było,

    Publicznie dostępna, czy nie?
    To, że na tym nie zarabiasz może być okolicznością łagodzącą, ale nie
    zwalnia Cię to od konieczności uzyskania zgody.
    Prywatnie i w gronie znajomych możesz robić co chcesz.

    > natomiast ktoś "podprowadził" mi ten właśnie klip

    Podprowadził? Serio? Miałeś do tego klipu prawa?

    >i wykupił prawa,

    No to teraz musisz poprosić o zgodę tego, kto ma prawa do klipu.
    Albo odkupić prawa.

    > robiąc mi jednocześnie szkodę.

    Żartujesz?

    > Płytka jest moja (kupiona, oryginalna)

    Właśnie. Płytka.
    Utwór na tej płytce nie.

    > a klipy dołączane z tymi fragmentami tego z DVD będą pochodzić z YT z tych co juz
    tam są, a są przeciez Free.

    Skąd taki pomysł?
    To, że jakiś właściciel (praw) utworu umieścił coś na youtubie nie
    oznacza, że każdy może sobie to brać za free i robić z tym co chce.
    Są za free do użytku prywatnego.

    Jak sobie coś zgrasz z TV to też możesz sobie to rozpowszechniać bez
    zgody i za free?

    Możesz sobie zgrać, miksować i odtwarzać prywatnie, albo w gronie
    znajomych. Ale nie udostępniać (rozpowszechniać) bez zgody publicznie.
    Nawet za free.

    > Tego mojego z DVD ma byc nie wiecej niż 30% "akcji".

    Nie ma znaczenia. Liczy się cel.
    Przeczytaj jeszcze raz linki, które zapodałem.

    Pozdrawiam
    Piotr