    From: "Mariusz" <m...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Miałem gorące spotkanie z WKU - Pomocy!
    Date: Wed, 1 Aug 2007 12:06:37 +0200

    Witam

    Dostałem wezwanie do WKU, z wiazku z tym ze jestem absolwentem szkoły
    wyższej, WKU domaga sie dyplomu wiec dyplom dostarczyłem i zaczeły sie
    schody. Po przyjsciu do WKU oswiecono mnie ze moge spodziewac sie na dniach
    wezwania na ponowne stawienie sie na komisje lekarską potem wyznaczą dla
    mnie jednostke, poniewaz niestawialem sie na ich wezwanie do WKU przez 4
    miesiace. Sluzba trwa od 6 tyg do 3 miesiecy dla absolwentów szkol wyzszych,
    a dla mnie przewiduja najdluzszy okres 3 miesiace. Poprosilem grzecznie o
    przeniesienie do rezerwy z wiazku z tym ze mam trudną sytuacje w rodzinie,
    pracuje - mam dobrą prace, splacam kredyt - ich to nie obchodzi bo jest
    ustawa, artykól z 68r. i nie moge sie domagać o przeniesienie do rezerwy bo
    nie mam podstaw prawnych, zapytalem jakie muszą być te podstawy by móc sie
    przeniesc do rezerwy, koleś odpowiedział ze ja ich napewno nie mam i znow mi
    czyta ustawe z 68 roku. Zdenerwowany odpowiedzialem mu ze bede staral sie o
    przeniesienie do rezerwy i zloze odpowiednie pismo, koles polozyl na blacie
    oswiadczenie i kazał mi je podpisać, przeczytałem to oswiadczenie a na nim
    pisze: "Oświadczam iż niebede ubiegał sie o przeniesienie do rezerwy" wiec
    ja mu mowie jeszcze raz: Pan mnie nie rozumie! Chciałbym przenieść sie do
    rezerwy. Pan z WKU krzyknał: Prosze to podpisać! wiec mowie do niego: Prosze
    mi pokazać ustawe która nakazuje podpisywać oswiadczenia! On wkoncu zabral
    to oswiadczenie a jego kolezanka z pracy mowi: "Pojdzie Pan do wojska,
    prosze spodziewać sie wezwania jeszcze w tym tygodniu".
    Moje pytanie co ja moge zrobić, gdzie wysłać stosowne pismo i do kogo o
    przeniesienie do rezerwy? Jakie są szanse ze wogóle mnie przeniosą ?
    Mariusz