  • 11. Data: 2024-02-09 23:07:25
    Temat: Re: Meldunek dla Osoby z Białorusi. Legalnie przebywa, pracuje i wynajmuje.
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Umowa najmu powinna do tego MZ wystarczyć.

    Pobytu? Może zmienić domniemanie, ale o pobycie nie świadczy wcale.

  • 12. Data: 2024-02-10 03:18:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-09, io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Pobytu? Może zmienić domniemanie, ale o pobycie nie świadczy wcale.

    A jak to sobie wyobrażasz? Właściciel miałby deklarować coś na co nie ma
    wpływu? Co ma go do tego przymusić?

    Jeśli urząd ma wątpliwości czy ktoś mieszka gdzie zadeklarował to już
    prędzej powinien tam posłać dzielnicowego na jakiś wywiad środowiskowy.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2024-04-03 20:19:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie kojarzę, coś przy moto było?

    No jak nie mieszka gdzie jest zameldowany, to generalnie nie wiadomo
    gdzie go szukać, więc można to wykorzystać żeby kraść moto:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2024-04-04 12:42:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 04 Feb 2024 23:18:56 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Dobry? Przeciez to tak powinno być zrobione. Owszem, ostatnie 8 lat
    > peerlu robi swoje, ale ogólnie łaska własciciela lokalu, czy zamelduje
    > czy nie to dość zamierzchłe czasy. Podejrzewam zresztą, że gość
    > tak kombinuje bo tez nie zauważył, że się tu dużo zmieniło i utozsamia
    > meldunek z prawem do lokalu. Meldunek nim nie jest, więc może spac
    > spokojnie.

    Niespokojnie chyba - zameldowany czy nie - najemca może przestać
    płacic, a mieszkać będzie dalej :-)

    > Dokładnie tak.

    > Mogą choć nie muszą.
    > https://bip.bialystok.pl/urzad_miejski/poradnik_inte
    resanta/jak_zalatwic_sprawe_wyszukiwarka_uslug/zamel
    dowanie-na-pobyt-staly-lub-czasowy-cudzoziemca.html

    Ale jakie problemy?

    Ale
    " a także potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela
    lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu oraz do wglądu
    dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub
    podmiotu. Jeżeli osoba, która dokonuje zameldowania dysponuje tytułem
    prawnym do lokalu - sama dokonuje potwierdzenia faktu pobytu osoby w
    danym lokalu.

    Czyli chyba jednak pisemne potwierdzenie pobytu od właściciela będzie
    potrzebne, tudzież jakis dokument stwierdzający jego prawo do lokalu.

    Ale z drugiej strony ... własciciel ma prawo zameldować obcokrajowca?
    Chyba nie, podpis meldowanego niezbędny.
    Aczkolwiek może mieć pełnomoctwo od obcokrajowca.

    J.

  • 15. Data: 2024-04-04 12:45:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Feb 2024 00:46:36 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > To jest najlepszy z możliwych i zresztą chyba jedyny. Osoba ta idzie z
    > umową i wypełnia wniosek o zameldowanie. Jeśli pracownik Urzędu będzie
    > "marudził" to należy mu wyjaśnić, że to postępowanie administracyjne.
    > Może wydać decyzję o odmowie zameldowania, na którą przysługuje
    > zażalenie. Wówczas składa się wniosek na tzw. dziennik podawczy z pismem
    > przewodnim, że odmówił i prośbą o równoległe zbadanie tej ustnej odmowy
    > przyjęcia wniosku.

    Odpowiedz zostanie panu wysłana na adres zameldowania :-P

    > Nie wiem nawet, co miałby tu właściciel domu zrobić. Przecież to nie
    > hotel, że właściciel melduje.

    I hotelarze biegają codziennie meldować?

    J.