eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoMeldunek dla Osoby z Białorusi. Legalnie przebywa, pracuje i wynajmuje. › Re: Meldunek dla Osoby z Białorusi. Legalnie przebywa, pracuje i wynajmuje.
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Meldunek dla Osoby z Białorusi. Legalnie przebywa, pracuje i wynajmuje.
    Date: Thu, 4 Apr 2024 12:42:50 +0200

    On Sun, 04 Feb 2024 23:18:56 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Dobry? Przeciez to tak powinno być zrobione. Owszem, ostatnie 8 lat
    > peerlu robi swoje, ale ogólnie łaska własciciela lokalu, czy zamelduje
    > czy nie to dość zamierzchłe czasy. Podejrzewam zresztą, że gość
    > tak kombinuje bo tez nie zauważył, że się tu dużo zmieniło i utozsamia
    > meldunek z prawem do lokalu. Meldunek nim nie jest, więc może spac
    > spokojnie.

    Niespokojnie chyba - zameldowany czy nie - najemca może przestać
    płacic, a mieszkać będzie dalej :-)

    > Dokładnie tak.

    > Mogą choć nie muszą.
    > https://bip.bialystok.pl/urzad_miejski/poradnik_inte
    resanta/jak_zalatwic_sprawe_wyszukiwarka_uslug/zamel
    dowanie-na-pobyt-staly-lub-czasowy-cudzoziemca.html

    Ale jakie problemy?

    Ale
    " a także potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela
    lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu oraz do wglądu
    dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub
    podmiotu. Jeżeli osoba, która dokonuje zameldowania dysponuje tytułem
    prawnym do lokalu - sama dokonuje potwierdzenia faktu pobytu osoby w
    danym lokalu.

    Czyli chyba jednak pisemne potwierdzenie pobytu od właściciela będzie
    potrzebne, tudzież jakis dokument stwierdzający jego prawo do lokalu.

    Ale z drugiej strony ... własciciel ma prawo zameldować obcokrajowca?
    Chyba nie, podpis meldowanego niezbędny.
    Aczkolwiek może mieć pełnomoctwo od obcokrajowca.

    J.