    From: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Media Markt - c.d. [dlugie]
    Date: Sat, 05 Feb 2005 04:12:32 +0100

    czaq <c...@N...o2.SPAM.pl> wrote:

    > Poszedlem tam z siostra cioteczna, ktora zajmuje sie handlem. Wziela
    > jakies papierki i ustawy - wszystko im pokazala ze zgodnie z ustawa
    > maja 14 dni. Facet probowal wmowic, ze te 14 dni dotyczy decyzji na
    > podjecie naprawy, a sam czas jest nieokreslony.

    I ma niestety racje, a kiepsko swiadczy to Twojej siostrze jesli
    zawodowo zajmuje sie handlem. Reklamacje w trybie zgodnosci z umowa to
    chleb powszedni.
    Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie sie do reklamacji. Sam okres
    naprawy nie jest ustawowo zdefiniowany. Moze trwac to dosc dlugo. Zazaleia
    do takiego duzego stada 460 [...] na Wiejskiej, choc w tym przypadku
    opierali sie na dyrektywie modelowej UE, ale troche kiepsko przelozyli to
    na jezyk prawny - w ustawie az roi sie od pojec niedookreslonych, ktore bez
    [skapego na razie] orzecznictwa mozna bardzo szeroko interpretowac.
    Rekojmia przynajmniej od lat byla oblozona orzecznictwem.
    Jezeli naprawa przekroczy "odpowiedni czas" [nie pytaj mnie co to
    znaczy] mozesz m.in. odstapic od umowy [zwrot ceny] - art. 8 ust. 4 ustawy
    o szczegolnych warunkach[...].

    PS:
    Przy wymianie towaru sprzedawca obowiazany jest wyminic towar na _NOWY_
    przy reklamowaniu w trybie zgodnosci z umowa.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl